3424
Sök

Trimma min 760 b230e insprut

55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#1
Någon som har lite tips på vad jag kan trimma min b230e med?

Har funderat på att skaffa turbo, ska jag ta en turbo från skroten då ? eller någon som säljer en kanske?
länka gärna några sidor på grejer som jag kan behöva eller andra tips smile

/ Jimbom smile

fåååågel

R1 driver!
5 128 Inlägg
14 november 2009
#2
Det blir billigare, enklare att få det lagligt, och enklare för dig om du bara slänger i en turbomotor och ser om du kan regga.. För det kräver en del kunskap för att kunna turbokonvertera, och sen kan du ändå inte besiktiga med det


55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#3
_DamnIt skrev:
Det blir billigare, enklare att få det lagligt, och enklare för dig om du bara slänger i en turbomotor och ser om du kan regga.. För det kräver en del kunskap för att kunna turbokonvertera, och sen kan du ändå inte besiktiga med det

Det är en a-traktor så den behöver aldrig besiktas

fåååågel

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 november 2009
#4
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

sorry

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 november 2009
#5
vet inte riktigt hur e sprutet är o grejja med så de gillar turbo .. men de klart att de kan ju gå o skaffa ET sprut från en bil med turbo men anklast är väl komplett motor med sprut o allt men..

allt beror ju på vad man vill lägga ut o vilka mål man har.. själv förstår ja juh inte riktigt meningen med o turbokonvertera en a-trakor men..

en 405 topp o en k/h kam o extractor o lättare svänghjul gör ju en del om du väljer o fortsätta på sug

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#6
turboforssen skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

sorry

Kan tråden inte få vara kvar ? eftersom det handlar inte om själva traktorn utan motorn som är ospärrad och är som vilken annan b230e som hälst ?

fåååågel

55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#7
Amazon_123GT skrev:
vet inte riktigt hur e sprutet är o grejja med så de gillar turbo .. men de klart att de kan ju gå o skaffa ET sprut från en bil med turbo men anklast är väl komplett motor med sprut o allt men..

allt beror ju på vad man vill lägga ut o vilka mål man har.. själv förstår ja juh inte riktigt meningen med o turbokonvertera en a-trakor men..

en 405 topp o en k/h kam o extractor o lättare svänghjul gör ju en del om du väljer o fortsätta på sug

Okej tack:), kanske ska slänga i en färdig turbo motor då

fåååågel

Bonntrimmare
620 Inlägg
14 november 2009
#8
jimbom skrev:
turboforssen skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

sorry

Kan tråden inte få vara kvar ? eftersom det handlar inte om själva traktorn utan motorn som är ospärrad och är som vilken annan b230e som hälst ?

Klart att tråden ska vara kvar då det inte handlar om din A-traktor utan om en motor som ska turbo konverteras.

turboforssen inte verkar äga någon turbo av vad jag kan se att han har publicerat här på G.org och är nog mest sur över tanken att han snart blir från åkt av en A-traktor lol

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#9
D_Carlsson skrev:
jimbom skrev:
turboforssen skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

sorry

Kan tråden inte få vara kvar ? eftersom det handlar inte om själva traktorn utan motorn som är ospärrad och är som vilken annan b230e som hälst ?

Klart att tråden ska vara kvar då det inte handlar om din A-traktor utan om en motor som ska turbo konverteras.

turboforssen inte verkar äga någon turbo av vad jag kan se att han har publicerat här på G.org och är nog mest sur över tanken att han snart blir från åkt av en A-traktor lol

hehe ja det tror jag också:D

fåååågel

Bonntrimmare
620 Inlägg
14 november 2009
#10
Amazon_123GT skrev:
vet inte riktigt hur e sprutet är o grejja med så de gillar turbo .. men de klart att de kan ju gå o skaffa ET sprut från en bil med turbo men anklast är väl komplett motor med sprut o allt men..

allt beror ju på vad man vill lägga ut o vilka mål man har.. själv förstår ja juh inte riktigt meningen med o turbokonvertera en a-trakor men..

en 405 topp o en k/h kam o extractor o lättare svänghjul gör ju en del om du väljer o fortsätta på sug

Jag får nog hålla med Amazon_123 att det är nog bättre att du sugtrimmar den lite med en folkracetopp och en vass kam då borde du ha tillräkligt för att piska en orginal 240tic iaf big_smile och lägga lite stålar på ett sido projekt så du blir kung på gatan när du är 18 istället.
Men om du ska turbo konvertera så kan du nog behålla det sprutet du har upp till 1bar iaf bara backa tändningen och ska du över 1bar pallar ändå inte dina stakar mer så då kanske det är dags att fundera på en riktig turbomotor.
turbo och grenrör ta det ifrån en nyare 940turbo som har mitsubishi aggregat (dvs inget Garret dom e kass) så får du tidigt ladd så du kan pysa med bögvisslan (dumpventilen) utan att varva ihjäl motorn.
Be att få kolla under huven på någon polares turbo bil så du ser hur man drar alla vakum slangar och vevhusvent osv.

Lycka till MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

55 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#11
D_Carlsson skrev:
Amazon_123GT skrev:
vet inte riktigt hur e sprutet är o grejja med så de gillar turbo .. men de klart att de kan ju gå o skaffa ET sprut från en bil med turbo men anklast är väl komplett motor med sprut o allt men..

allt beror ju på vad man vill lägga ut o vilka mål man har.. själv förstår ja juh inte riktigt meningen med o turbokonvertera en a-trakor men..

en 405 topp o en k/h kam o extractor o lättare svänghjul gör ju en del om du väljer o fortsätta på sug

Jag får nog hålla med Amazon_123 att det är nog bättre att du sugtrimmar den lite med en folkracetopp och en vass kam då borde du ha tillräkligt för att piska en orginal 240tic iaf big_smile och lägga lite stålar på ett sido projekt så du blir kung på gatan när du är 18 istället.
Men om du ska turbo konvertera så kan du nog behålla det sprutet du har upp till 1bar iaf bara backa tändningen och ska du över 1bar pallar ändå inte dina stakar mer så då kanske det är dags att fundera på en riktig turbomotor.
turbo och grenrör ta det ifrån en nyare 940turbo som har mitsubishi aggregat (dvs inget Garret dom e kass) så får du tidigt ladd så du kan pysa med bögvisslan (dumpventilen) utan att varva ihjäl motorn.
Be att få kolla under huven på någon polares turbo bil så du ser hur man drar alla vakum slangar och vevhusvent osv.

Lycka till MVH Daniel

Okej tack så mycket för alla tips! smile jag ska fundera lite på vad jag ska göra, sen om någon kan länka en sida som har ny topp och kam som passar till min vore underbart smile

fåååågel

Bonntrimmare
620 Inlägg
14 november 2009
#12
PS Jag tror du kan hitta lite mer vettig info på sidor som tex www.savarturbo.se  www.turboperformanceclub.com när det gäller volvo trimmning och när du ska handlagrejor www.kgtrimning.com och www.folkraceshoppen.se.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 november 2009
#13
D_Carlsson skrev:
PS Jag tror du kan hitta lite mer vettig info på sidor som tex www.savarturbo.se  www.turboperformanceclub.com när det gäller volvo trimmning och när du ska handlagrejor www.kgtrimning.com och www.folkraceshoppen.se.

NJa kgtrimning.se är ju inget jag kan rekka iaf, för fan vad de lurar folk på saker och dels pengar.. mycket dyrare än andra försäljare.. så istället för kg. kolla med www.l-m-r.se

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

865 Inlägg
14 november 2009
#14
XeptiQ skrev:
D_Carlsson skrev:
PS Jag tror du kan hitta lite mer vettig info på sidor som tex www.savarturbo.se  www.turboperformanceclub.com när det gäller volvo trimmning och när du ska handlagrejor www.kgtrimning.com och www.folkraceshoppen.se.

NJa kgtrimning.se är ju inget jag kan rekka iaf, för fan vad de lurar folk på saker och dels pengar.. mycket dyrare än andra försäljare.. så istället för kg. kolla med www.l-m-r.se

jaha och på vilket sätt har dom lurat dig då?


Bonntrimmare
620 Inlägg
14 november 2009
#15
XeptiQ skrev:
D_Carlsson skrev:
PS Jag tror du kan hitta lite mer vettig info på sidor som tex www.savarturbo.se  www.turboperformanceclub.com när det gäller volvo trimmning och när du ska handlagrejor www.kgtrimning.com och www.folkraceshoppen.se.

NJa kgtrimning.se är ju inget jag kan rekka iaf, för fan vad de lurar folk på saker och dels pengar.. mycket dyrare än andra försäljare.. så istället för kg. kolla med www.l-m-r.se

Dom är ju tex billigare än volvo på volvos orginal delar så jävlar vad dom blåser folk roll jag och mina vänner har aldrig haft några problem med kg iaf.
Sen vad har lmr att erbjuda? styling har aldrig gjort en bil snabbare lol

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv


Sök