2613
Sök

PointMan - Honda Civic Type-R - SÅLD! :(

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
13 december 2009
#21
Blir till att hålla ett öga här på den!
och sen till våren får jag komma och kolla på den på malmöträffarna igen!


Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
#22
J's Racing främre och bakre fjäderbensstag har inhandlats från en medlem på HPC. Inte nytt men de ser rätt fräscha ut.

På det främre sitter det en hållare till J's Racing motordämpare, så det blir att köpa en sådan eller kopia också och sätta på smile
Vet inte om jag kommer använda det bakre staget, det sitter redan ett stag där orginal på CTR:n...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/818970_yim962.jpg


Keller skrev:
Ser bra ut! Hojta till om du behvöer hjälp smile
Tackar smile Will do wink

eX3Me skrev:
Blir till att hålla ett öga här på den!
och sen till våren får jag komma och kolla på den på malmöträffarna igen!
Det gör du rätt i! smile

Elektiker ;)
403 Inlägg
21 december 2009
#23
Riktigt nice Ctr, med alla dina planer kan den bli riktigt kul att framföra på bana kan jag tro !
Bara önska lycka till, ska följas wink

Mvh

Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
#24
Har varit på Playa del Amadores på Gran Canaria i en vecka, riktigt jävla skönt... kom hem i lördags, vilket var rätt så mindre skönt tongue

Under tiden har jag fått hem insugspackningen och fjäderbensstagen vilket låg och väntade på mig nu när jag kom hem. Snart är hela hallen full tongue

Clintan_86 skrev:
Riktigt nice Ctr, med alla dina planer kan den bli riktigt kul att framföra på bana kan jag tro !
Bara önska lycka till, ska följas wink

Mvh
Tackar, din var inte helt fel den heller wink

Med tanke på hur den beter sig på banan orginal så kommer det bli skoj som fan att köra efter alla mods wink

Hamster
817 Inlägg
29 december 2009
#25
Då ser du alltså ut som mig nu? hehe

Ut och bygg nu med dig wink


751 Inlägg
29 december 2009
#26
Ser ut som någon kommer utgöra konkurrens på banorna till våren! Ser riktigt nice ut!

1 464 Inlägg
29 december 2009
#27
Intressant meckande! Redan en intressant bil så det är alltid skoj att se hur det förhåller sig med lite handpåläggning. wink

Men jag fastnade på 'AC short shift adapter'. Alltså... sist jag testade en 'behandlad' Type-R så reagerade jag på att det var snuskigt nära i växlarna redan. Reglaget kan iofs. ha varit lite smått omgjort på den, men jag tvivlar på det. Hur mycket skillnad kommer det att bli med ovan?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
#28
Keller skrev:
Då ser du alltså ut som mig nu? hehe

Ut och bygg nu med dig wink
Haha precis, mja... blev inte riktigt så brun smile

Owla skrev:
Ser ut som någon kommer utgöra konkurrens på banorna till våren! Ser riktigt nice ut!
Hehe ja, det hoppas jag... men det lär blir svårt på raksträckorna, det är för lite kräm under huven sad tongue

MrJAM skrev:
Intressant meckande! Redan en intressant bil så det är alltid skoj att se hur det förhåller sig med lite handpåläggning. wink

Men jag fastnade på 'AC short shift adapter'. Alltså... sist jag testade en 'behandlad' Type-R så reagerade jag på att det var snuskigt nära i växlarna redan. Reglaget kan iofs. ha varit lite smått omgjort på den, men jag tvivlar på det. Hur mycket skillnad kommer det att bli med ovan?
Tackar tackar, jo precis... ska bli skoj hur den blir på banan smile

Jag är lite osäker på om jag ska köpa short shiftern. Det är som du säger, det är redan riktigt härliga slag i lådan. Vet inte exakt hur mycket skillnad den gör faktiskt. Blir nog att köpa och testa, gillar jag inte det så byter jag tillbaka till orginal och säljer shorten smile

Elektiker ;)
403 Inlägg
30 december 2009
#29
PointMan skrev:
Keller skrev:
Då ser du alltså ut som mig nu? hehe

Ut och bygg nu med dig wink
Haha precis, mja... blev inte riktigt så brun smile

Owla skrev:
Ser ut som någon kommer utgöra konkurrens på banorna till våren! Ser riktigt nice ut!
Hehe ja, det hoppas jag... men det lär blir svårt på raksträckorna, det är för lite kräm under huven sad tongue

MrJAM skrev:
Intressant meckande! Redan en intressant bil så det är alltid skoj att se hur det förhåller sig med lite handpåläggning. wink

Men jag fastnade på 'AC short shift adapter'. Alltså... sist jag testade en 'behandlad' Type-R så reagerade jag på att det var snuskigt nära i växlarna redan. Reglaget kan iofs. ha varit lite smått omgjort på den, men jag tvivlar på det. Hur mycket skillnad kommer det att bli med ovan?
Tackar tackar, jo precis... ska bli skoj hur den blir på banan smile

Jag är lite osäker på om jag ska köpa short shiftern. Det är som du säger, det är redan riktigt härliga slag i lådan. Vet inte exakt hur mycket skillnad den gör faktiskt. Blir nog att köpa och testa, gillar jag inte det så byter jag tillbaka till orginal och säljer shorten smile
Känns ju lite onödligt egentligen ..Du vet ingen som har short shift så du kan få ta en tur och känna påt ?
Sök på Hpc och hör vad dem där tycker, är bara ett tips smile

Mvh

495 Inlägg
30 december 2009
#30
ja hade shortshift på min ctr och ja kan säga att 2:an, 4:an och 6:an är det en jäääkla skillnad på. alltså dom växlar som ligger neråt. har alltid haft shortshift på min och när ja prova en kompis bil som är orginal så kändes det som man fick dra i evigheter innan man fick i dom växlarna:)

mig <3 vtec = sant

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
30 december 2009
#31
hur ser AC's shortshift-system ut till ctr'n???

e de som neuspeed, en metall platta som man fäster på det befintliga växelpaket innan för instrumentbrädan? lr hur e den utformad?

ja va ju lite sugen på buddy club's shortshift då man byter ut hela paketet som e innanför instrumentbrädan.
http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Sh … _Kits.html
(finns mycke godis te EP3'an på www.unit-8.co.uk)

den känns lite mer stabil än nedanstående.

http://www.neuspeed.com/products/produc … ;p_id=1044


lycka te iaf.
and keep us posted smile
Senast redigerat av weian (30 december 2009)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

2 788 Inlägg
30 december 2009
#32
Riktigt trevligt projekt, snygg Honda du har! Jävla massa godis du införskaffar också, det gillas! big_smile

Lycka till, kommer bli fint smile


Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#33
Ja, inget har hänt med bilen... dock har ett nytt år dykt upp och jag har även haft tid att fylla år (2 jan)... och så börjar man jobba igen imorgon, efter lite mer än två veckors semester. Kommer bli tufft tongue

Clintan_86 skrev:
Känns ju lite onödligt egentligen ..Du vet ingen som har short shift så du kan få ta en tur och känna påt ?
Sök på Hpc och hör vad dem där tycker, är bara ett tips smile

Mvh
Hehe, ja det är nog sant att det är lite onödigt, känner tyvärr ingen i närheten som har det installerat smile

FoXxIe skrev:
ja hade shortshift på min ctr och ja kan säga att 2:an, 4:an och 6:an är det en jäääkla skillnad på. alltså dom växlar som ligger neråt. har alltid haft shortshift på min och när ja prova en kompis bil som är orginal så kändes det som man fick dra i evigheter innan man fick i dom växlarna:)
Vilket version hade du i din? Buddy Club eller Neuspeed? Tycker inte det är värt pengarna/mödan om det enbart ändrar varannan växel... hmm...

weian skrev:
hur ser AC's shortshift-system ut till ctr'n???

e de som neuspeed, en metall platta som man fäster på det befintliga växelpaket innan för instrumentbrädan? lr hur e den utformad?

ja va ju lite sugen på buddy club's shortshift då man byter ut hela paketet som e innanför instrumentbrädan.
http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Sh … _Kits.html
(finns mycke godis te EP3'an på www.unit-8.co.uk)

den känns lite mer stabil än nedanstående.

http://www.neuspeed.com/products/produc … ;p_id=1044


lycka te iaf.
and keep us posted smile
AC är en kopia på Neuspeed, typ $90 billigare för samma sak smile

Vi får se hur det blir, tror jag skippar den faktiskt.

Kommer helt klart keep you all posted smile

_Fredrik skrev:
Riktigt trevligt projekt, snygg Honda du har! Jävla massa godis du införskaffar också, det gillas! big_smile

Lycka till, kommer bli fint smile
Tackar tackar, skoj att folk gillar vad jag gör.

Jo, godiset är gott... men dyrt tongue

/P-H

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
4 januari 2010
#34
Ska du köra med hpc i sommar då? ska bli roligt att se dig på banan smile

Peder DailyFresh

495 Inlägg
4 januari 2010
#35
ja hade sån där Neuspeed. alltså dom andra växlarna blir ju så klart kortare dom också men det var vid 2/4/6 som det märktes som fan. ja skulle aldrig kunna köra ctr med org växlingar nu!

mig <3 vtec = sant

Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#36
Så, då var oljan bytt. Blev Castrol SLX 0w-30. Blox magnetisk oljebult sitter på, får se om det gör någon nytta. S2000 filtret sitter också på, det är rätt mycket större än orginal CTR filter, borde filtrera lite bättre, och även vara mindre restriktivt.


peder skrev:
Ska du köra med hpc i sommar då? ska bli roligt att se dig på banan smile
Jepp, klart som korvspad att jag ska wink

Säger detsamma, eller din bil ser bara ut att gå fort? tongue

FoXxIe skrev:
ja hade sån där Neuspeed. alltså dom andra växlarna blir ju så klart kortare dom också men det var vid 2/4/6 som det märktes som fan. ja skulle aldrig kunna köra ctr med org växlingar nu!
Okey, nice nice... får bli att lägga en beställning då wink

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
5 januari 2010
#37
de satt ett S2000 oljefilter på min när ja köpte den. de va lite skillnad på de å CTR-filtret. man fick upp värmen lite snabbare tyckte ja.

sen så va de ju som sagt allmänt större=mer filter smile

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
5 januari 2010
#38
PointMan skrev:
Så, då var oljan bytt. Blev Castrol SLX 0w-30. Blox magnetisk oljebult sitter på, får se om det gör någon nytta. S2000 filtret sitter också på, det är rätt mycket större än orginal CTR filter, borde filtrera lite bättre, och även vara mindre restriktivt.


peder skrev:
Ska du köra med hpc i sommar då? ska bli roligt att se dig på banan smile
Jepp, klart som korvspad att jag ska wink

Säger detsamma, eller din bil ser bara ut att gå fort? tongue

FoXxIe skrev:
ja hade sån där Neuspeed. alltså dom andra växlarna blir ju så klart kortare dom också men det var vid 2/4/6 som det märktes som fan. ja skulle aldrig kunna köra ctr med org växlingar nu!
Okey, nice nice... får bli att lägga en beställning då wink
Den är snabb, men inte lika snabb som en ctr just nu wink
Nästa år blir dock svårt för dig tongue

Peder DailyFresh

264 Inlägg
5 januari 2010
#39
Kul tråd smile Tummen upp!

Men gav du 14000:- för ditt catback system?!
Löjligt mkt pengar, såtillvida det inte är guldpläterat & utsmyckat med ädelstenar..
(vilket jag ifs har svårt att se) wink

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Utbildad proffsamatör
783 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#40
weian skrev:
de satt ett S2000 oljefilter på min när ja köpte den. de va lite skillnad på de å CTR-filtret. man fick upp värmen lite snabbare tyckte ja.

sen så va de ju som sagt allmänt större=mer filter smile
Jepp, jag märkte det nu också... lite fundersam på varför dock smile

peder skrev:
Den är snabb, men inte lika snabb som en ctr just nu wink
Nästa år blir dock svårt för dig tongue
Hehe, okey... vi får la se wink

Cascade skrev:
Kul tråd smile Tummen upp!

Men gav du 14000:- för ditt catback system?!
Löjligt mkt pengar, såtillvida det inte är guldpläterat & utsmyckat med ädelstenar..
(vilket jag ifs har svårt att se) wink

Mvh Kristoffer
Tack, gillar din CTR som fan! Riktigt schysst!

Nej nej, det är vad den kostar att köpa från Japan... hmm
Jag köpte mitt catback begagnat från en snubbe på HPC för 4000kr.

Hade aldrig gett 14k för ett catback wink


Sök