eplamojje skrev:
Det kvittar hur bra genomströmmning man har i boxen så ska mask användas, även med vattenfärg...
När vi gick över till lösningsmedel för en bra bunke år sen tyckte man att den va så miljövänlig att man knappt behövde mask..men se hur det blev, å nu säger många samma sak om vattenfärgen.. tänkvärt iaf!
Vi har 2 boxar på jobbet och det blir ca 7-8 omgångar i varje box per dag så vi målar en hel del så skulle vi nte haft mask hade vi inte mått bra nu
deamo skrev:
eplamojje skrev:
Det kvittar hur bra genomströmmning man har i boxen så ska mask användas, även med vattenfärg...
När vi gick över till lösningsmedel för en bra bunke år sen tyckte man att den va så miljövänlig att man knappt behövde mask..men se hur det blev, å nu säger många samma sak om vattenfärgen.. tänkvärt iaf!
Vi har 2 boxar på jobbet och det blir ca 7-8 omgångar i varje box per dag så vi målar en hel del så skulle vi nte haft mask hade vi inte mått bra nu
Jo då mne man kan säga att farbror har vant sig med en vanlig mask, egentligen så är det inte en slipmask utan dem används vid mindre lackarbeten, dem har ett extrafilter inom sig...vatten och 2k baserade lacker är skitsamma! vattenbaserade innehåller alcoholer! jo det blir väligt många omgångar hos oss oxo, men ibland brukar pappa tjata emot honom så han tar på sig lackmasken
Kör ni friskluftmask? Jag kör med det, men kompressorn står i rummet brevid lackboxen så jag är lite rädd att något läcker ut dit och sedan dras in i kompressorn. Jag har ett 3M 3-stegs filter direkt vid kompressorn + ett filter i bältet. Funderar på att bygga ett förråd lite längre bort från lokalen och ha kompressorn där, men vet inte om det är "overkill". Det är kanske lugnt?
såklart vi har men ahahah ^^farbrorn vägrar att använda den , vi har ju en luftstation i lackboxen för er som inte har sett ??? med partickel och vattenfilter...tryckregulator mm
Vi kör hela boxen på en separat kompressor såklart
volvo240R skrev:
det ser bra ut
tackar tackar
Timmyboy skrev:
ser kanon ut, kul med lack film
Gti gallerna är riktigt snygga!
Skönt att ni gillar det
, Jo Då dem passar nog suveränt !
mickecorrado skrev:
Ser bra ut. Är du klar till Bug Run? eller du ska inte dit.
Är det i skolan du målar? Härlig spruttecknik;) "Masken" hjälper nog inte så mycket heller.
/Micke
Vi Blev faktiskt utlottade till Emmabodaträffen men skit, vi har inte hunnit lacka om bilen än
, för mycket försäkrnigjobb, men nästa fredag, lördag och söndag så lovar jag att det blir en djävligt stor uppdate, för då händer det grejjor!
Kan man ge sin plats till någon annan ?????
När är bugrun föresten ?????
Haha det är inte jag som målar
det är min farbror, nej nej det är i våran egna bilverkstad, ska ta bilder imorrn så gorg får ett hum på hur det ser ut