3243
Sök

Centrallåset krånglar!

42 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#1
Mitt Centrallås funkar som det ska förutom att förardörren (där man använder nyckeln) vägrar låsas!
Alla andra dörrar låser men förar dörren vägrar, ibland kan man stå o vrida i 5minuter och då hör man hur det klickar till och dörren låser!
Har även en dosa "defa" som aldrig kan låsa utan bara öppna.

Vad kan problemet vara?

Tacksam för svar!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2009
#2
Gäller det en Audi 80 och isf vilken årsmodell?





Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (16 november 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

42 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#3
te_wik skrev:
Gäller det en Audi 80 och isf vilken årsmodell?


Mvh Tommy

Jajemen.
93a

Mvh Micke
Senast redigerat av Audi80-v6 (16 november 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2009
#4
Audi80-v6 skrev:
te_wik skrev:
Gäller det en Audi 80 och isf vilken årsmodell?


Mvh Tommy

Jajemen.
93a

Mvh Micke

Du har med högsta sannolikhet kabelbrott i förardörren, eller rättare sagt i genomgången mellan dörr och kaross.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

42 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#5
te_wik skrev:
Du har med högsta sannolikhet kabelbrott i förardörren, eller rättare sagt i genomgången mellan dörr och kaross.


Mvh Tommy

Okej, gäller det även dosan?
Hur ska/kan man åtgärda det felet:)

När man ändå är inne på det, min bensinmätare lever sitt eget liv.
Ibland står den som den ska på halv tank, men ibland ligger den kvar på reserven och ibland fullt.
Vad kan vara problemet?

Mvh Micke

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2009
#6
Audi80-v6 skrev:
te_wik skrev:
Du har med högsta sannolikhet kabelbrott i förardörren, eller rättare sagt i genomgången mellan dörr och kaross.


Mvh Tommy

Okej, gäller det även dosan?
Hur ska/kan man åtgärda det felet:)

När man ändå är inne på det, min bensinmätare lever sitt eget liv.
Ibland står den som den ska på halv tank, men ibland ligger den kvar på reserven och ibland fullt.
Vad kan vara problemet?

Mvh Micke

Mest troligt så går den i samma krets. Felet hittar du nog om du släpper på skyddsbälgen mellan gångjärnen och synar kablarna.

Ang tankmätaren så är det svårt att säga, kan vara flottören i tanken som tjärvar eller själva mätaren som krånglar.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

42 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#7
te_wik skrev:
Mest troligt så går den i samma krets. Felet hittar du nog om du släpper på skyddsbälgen mellan gångjärnen och synar kablarna.

Ang tankmätaren så är det svårt att säga, kan vara flottören i tanken som tjärvar eller själva mätaren som krånglar.

Mvh Tommy

Är det svårt? (Är ganska ny på bilar)

Jag läste att det kan vara lödningar som släppt , men det känns inte så troligt eftersom det endast brukar funka när man kör en sträcka på 25-30minuter minst.
Hur kollar man flottören? måste man plocka bort hela tanken eller kan man plocka bort sätet som på endel andra bilar.

Mvh
Senast redigerat av Audi80-v6 (16 november 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2009
#8
Audi80-v6 skrev:
te_wik skrev:
Mest troligt så går den i samma krets. Felet hittar du nog om du släpper på skyddsbälgen mellan gångjärnen och synar kablarna.

Ang tankmätaren så är det svårt att säga, kan vara flottören i tanken som tjärvar eller själva mätaren som krånglar.

Mvh Tommy

Är det svårt? (Är ganska ny på bilar)

Jag läste att det kan vara lödningar som släppt , men det känns inte så troligt.
Hur kollar man flottören? måste man plocka bort hela tanken eller kan man plocka bort sätet som på endel andra bilar.

Mvh

Du får byta ut alla kablar som är skadade, mät alla kablar samtidigt..kan vara brott även om det inte är synligt.

Du får nog fram hela tankarmaturen om du släpper på hatthyllan, kommer inte ihåg hur det är på V6an, sitter tanken bakom ryggstödet eller under bilen?



MVh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

42 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
#9
te_wik skrev:
Du får byta ut alla kablar som är skadade, mät alla kablar samtidigt..kan vara brott även om det inte är synligt.

Du får nog fram hela tankarmaturen om du släpper på hatthyllan, kommer inte ihåg hur det är på V6an, sitter tanken bakom ryggstödet eller under bilen?


MVh Tommy

Ja då blir det att göra så!
Antagligen under, eftersom jag har bagage utrymme!
Så frågan är om det går att endast plocka bort baksätena!

Mvh Micke

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2009
#10
Audi80-v6 skrev:
te_wik skrev:
Du får byta ut alla kablar som är skadade, mät alla kablar samtidigt..kan vara brott även om det inte är synligt.

Du får nog fram hela tankarmaturen om du släpper på hatthyllan, kommer inte ihåg hur det är på V6an, sitter tanken bakom ryggstödet eller under bilen?


MVh Tommy

Ja då blir det att göra så!
Antagligen under, eftersom jag har bagage utrymme!
Så frågan är om det går att endast plocka bort baksätena!

Mvh Micke

Tror du kommer åt den från bagaget isf. Inte säker dock.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök