3438
Sök

Avgasrör 745

150 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Tjena, tänkte få bilen att låta lite goare. Det är en 745gl -90 och de sitter original avgasrör på nu. Tänkte bygga 2,5". Räcker det med en typ simons slutdämpare på den eller måste man ha massa annat skit på? Och hur gör ja där ja ska sätta på 2,5" till det andra röret? Finns de någon adapter eller något man sätter på så det passar?

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2009
det finns ju skarvrör så   en simonsdämpare räcker och sen  rör rakt ut

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

med lem
1 925 Inlägg
18 november 2009
ta bort sista ljuddämparen och ersätt den med ett rör så blir det nog bra ska du se wink

om du nu tvunget måste lägga massa pengar på det så ja.. det finns adaptrar på mekonomen som passar till 2.5"

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

150 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Men hur gör man annars? Går det svetsa ihopp rören? Men ja menar rakt rör 2,5" från katten å ända ut sen typ ett simons ljuddämpare längst ut i slutet?

med lem
1 925 Inlägg
18 november 2009
BiddarN skrev:
Men hur gör man annars? Går det svetsa ihopp rören? Men ja menar rakt rör 2,5" från katten å ända ut sen typ ett simons ljuddämpare längst ut i slutet?

inga problem.. tänk bara på att koppla bort batteriet när du svetsar.

150 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Aa okey tack så mycket smile  Dum fråga kanske men varför koppla bort batteriet? Kommer såklart göra de nu när ni skrivit det men varför?

med lem
1 925 Inlägg
18 november 2009
för att svetsen kan slå ut styrboxarna o lmm o andra elektriska saker.

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2009
BiddarN skrev:
Aa okey tack så mycket smile  Dum fråga kanske men varför koppla bort batteriet? Kommer såklart göra de nu när ni skrivit det men varför?

me tanke på att det kan bli kortis vet du

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Flickspanare
728 Inlägg
19 november 2009
Jag glömde plocka av polen när jag svetsa bakaxel på 740 för nåt år sedan. Bilen blev sig aldrig lik igen vad jag än gjorde me den... Så glöm inte plocka av polen.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

287 Inlägg
20 november 2009
2,5 tums med en ljuddämpare tycker jag nästan låter för mycket, är fränt ibörjan men sen blire bara jobbigt. på min 240 har jag 2 tums hela vägen med en simonsljuddämpare i slutet och det låter bara jobbigt nu. bättre att satsa på 2 ljuddämpare, eller som jag gjort på 740in, ta bort bakre ljuddämparen och tryck dit en 3 tums simonsburk smile den runda modellen tongue

volvo ska de va :)

040 RedLine
1 219 Inlägg
20 november 2009
kiiiimpa skrev:
2,5 tums med en ljuddämpare tycker jag nästan låter för mycket, är fränt ibörjan men sen blire bara jobbigt. på min 240 har jag 2 tums hela vägen med en simonsljuddämpare i slutet och det låter bara jobbigt nu. bättre att satsa på 2 ljuddämpare, eller som jag gjort på 740in, ta bort bakre ljuddämparen och tryck dit en 3 tums simonsburk smile den runda modellen tongue

Helt rätt asså... Är sjukt tött på min nu, kör med en dämpare bara, låter ju som en traktor!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sök