3552
Sök

Volvo 740GLE -84 Ryckig gång avslutade med ett motorstopp

49 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Körde hem ifrån jobbet när ja kom i en stor vattenpöl. Bilen började gå dåligt svarade inte på gaspådrag bara pluddrade och gick dålig som fan. Svängde av vägen fick motorstopp efter många om och men fick ja till slut start på bilen men den gick pottaskit, körde ca 2mil gick dåligt som f-n under 3000rpm, över 3000rpm gick den relativt bra men högg lite då å då och de avslutade med att bilen sövde sig totalt tills det blev motorstopp. Försökte ett antal ggr att starta bilen men den vägrade.

Grejer jag gjort:
Försökte starta med start gas men ingen respons då tänkte ja att de förmodligen är nått med tändningen.
Så ja har bytat 1. Tändspole 2. Tändmodul. Men ingen skillnad..

Fördelare, rotor och bränslefilter bytte ja för ca ett halv årsen

Vad kan de vara för sjukdom den fått???

MVH: Jocke
Senast redigerat av fyllebubben (19 november 2009)

1 043 Inlägg
19 november 2009
Kolla om det kommit fukt i fördelaren.

49 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Några andra förslag ska nämligen greja med bilen i helgen så mycke som möjligt så ja får en lista att pricka av när ja grejar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2009
Som sagt, kolla så det inte är fukt i fördelaren.
Sen kan vattnet ha slitit av någon kabel, typ lambdakabel eller någon anna givarkabel så kika igenom alla kablar och vakumslangar.

Edit: Såg att det gällde en 740 och inte 855an din. Finns ingen lambda på den.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (19 november 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

49 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Något annat førslag??

49 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Nu har jag bytt
1. Tändmodul
2. Tändspole
3. Hallgivare

Fortfarande ingen gnista helt jävla död någon som har förslag på va de kan va..??

99 Inlägg
22 november 2009
fyllebubben skrev:
Nu har jag bytt
1. Tändmodul
2. Tändspole
3. Hallgivare

Fortfarande ingen gnista helt jävla död någon som har förslag på va de kan va..??

tändboxen?? mvh Johan

49 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Tack för alla svar felet var fömodligen hallgivaren.. Då tändmodulen va till en bil utan hallgivare så när jag bytte tillbaka till den gamla hoppa den igång.

Sök