von_blad skrev:
volvoxc90t6 skrev:
fortfarande vad ni hört....skiter i vilket, köp en lada,det e mitt tips, eller en bmw de går aldrig sönder ,eee jooo eller köp en jaguar, den går aldrig sönder den heller....
nu är det just så att jag har en av alla bilar ni har, o volvon går sönder minst av de bilarna.
Vad jag förstått så är Jaggachafen volvomek och har nog därför inte bara "hört"...? Men de kan ju inte jag veta iofs.
Jag ger upp diskussionen nu iaf... Du klarar ju inte av att höra lite kritik mot din kära xc90...
Japp jag e Volvo mek å jag har inte bara hört. Jobar på en Volvo verkstad i en förort till Oslo där XC90 e en extremt vanlig bil. Väldigt sällan T6or dock mest diesel. Har bytt hjullager på bilar som har gått så lite som 1500mil å sett stryleder som vart så glappa att dom nästan ramlat isär vid första servicen Helt sjukt.
Sen har jag bytt en del motorer å toppar på 06or med D5. Rasade hylso till vinkeläeln e vanligt det med. fast mindre vanligt på T6an än dom andra då den har en helt annan vinkelväxel/v-låda
En annan rolig grejj e att TAXI måste byta olja på lådan med 6000 mils intervall men en privatperson behöver eligt volvo aldrig byta olja på lådan
detta gäller tf/80 lådan som kom 06.
Sen så har jag ju gjort en del roliga grejjer på T6an med grenrörspakningar å växellådor å dom jobben e INTE roliga. Skall ju dock inte säga att T6an e nån skitmotor men det e inge skojj när det händer nått.
Har haft 3 jagger å alla dom har vart kalas bra. Sen så e ju jag mekanker å ser sällan dom bilarna som bara funkar men hjullager å styrleder e det på ALLA xc90 å dom e inte bra
Om man nu vill ha en XC90 å det e ju faktiskt det e som e det viktigaste att man har en bil som man vill ha så hade jag letat upp en 04a lågmilare istället för en 06a.
Stryleder å hjullager e ju inte så jätteavancerat att byta så det kan göras av vilken verkstad som helst för att hålla kostnaderna nere. Stor möjlighet för att pirat delarna håller bättre kvalite än original med i dessa fall.
Det e rätt goa bilar men å kalla dom felfria nej men det e klart vilken bil e felfri.
Lexusen som nämns i tråden e säkert ett bra alternativ men den känns som om det kan bli skitdyrt när et börjar krångla med hybriddriften även om det säkert inte e vanligt