3415
Sök

Bästa bruksbilen som finns?

2 182 Inlägg
22 november 2009
Volvo_Mannen skrev:
Sued skrev:
Kör själv en V70 R AWD 08'a som tjänstebil och det är lätt att förstå varför det bara är i Sverige de rullar så många av dem, patriotism på hög nivå! Hela världen gör bilar i alla storlekar som drar mindre och mindre, Volvo kör på i samma veva, sätter 300 bensinslukande hästar i ett herrgårdsvagns chassi gjort för att transportera hem en stor mängd matkassar från ICA.

Om man ska se till normala bruksbilar med kvalitet och bränslesnålhet mm är det bara Tyskar och Japaner att fokusera på.

Hur fick du tag på en 08ans V70R? Sista ärsmodellen var ju 2007.

Är det så att om man köper en 2007 år 2008 så reggas den som en 2008? Fast det fortfarande är en 07a

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Niklas1987 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Sued skrev:
Kör själv en V70 R AWD 08'a som tjänstebil och det är lätt att förstå varför det bara är i Sverige de rullar så många av dem, patriotism på hög nivå! Hela världen gör bilar i alla storlekar som drar mindre och mindre, Volvo kör på i samma veva, sätter 300 bensinslukande hästar i ett herrgårdsvagns chassi gjort för att transportera hem en stor mängd matkassar från ICA.

Om man ska se till normala bruksbilar med kvalitet och bränslesnålhet mm är det bara Tyskar och Japaner att fokusera på.

Är det så att om man köper en 2007 år 2008 så reggas den som en 2008? Fast det fortfarande är en 07a

Är ju fortfarande en 07a, eftersom att den e byggd då tongue Så en 07a som e uttagen 08. smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

blacken
22 november 2009
TMW-Performance skrev:
Saab 99/900. Evigetsmaskiner.

Bortsett växellådor,primärdrivningar och kylare då??

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 november 2009
jes skrev:
caromania skrev:
Honda Accord Executive. "BMW-klass" om vi kallar det för det, på inredning och detaljarbete, och pålitligare än det mesta. Bara att serva och köra, krångelfritt bilägande.

BMW klass LOL!!

Ja, det var en liten passning till BMW-förespråkaren som tycker japanska bilar är plastiga. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 339 Inlägg
22 november 2009
blacken skrev:
Volvo740an skrev:
Subw000fer--92 skrev:
Jag nominerar Mercedes W210 CDI smile

http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … =9&w=3

Varför jag nominerar den här bilen är för..

* Snål att köra
* Snygg utvändigt & invändigt
* Grym komfort
* Kvalitéten

Körglädjen i dieseln vet jag inte då den W210 jag åkt varit en E420 med V8...Men 170Hk är ju inte nå illa smile

Hur definerar du snål? 0.85 blandad körning ihop med en skatt på 6600 kr om året. Det verkar ju inte så ekonomiskt.

Sen att dom brukar rosta så in i helvete det är ju också en sak man får ta med. Jag tycker kvaliten brister i den här bilen.

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page … odelID=370

big_smilebig_smile Inget nytt under solen inte, vissa saker förändras inte i första taget lol..

Så är det nog wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 november 2009
jag  säger bara volvo 240 1990  sköter man en volvo och håller  den fin och server den ja  då går dom tills dom faller i atomer

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

161 Inlägg
22 november 2009
Säger bara mazda 323 93:a vid inköp så hade den gått 11000 mil o 3 ägare idag ser det lite annorlunda ut, efter 5 år o 12000 mil senare så det enda som är ett problem är läckande packbox....

642 Inlägg
22 november 2009
JR-racing skrev:
Säger bara mazda 323 93:a vid inköp så hade den gått 11000 mil o 3 ägare idag ser det lite annorlunda ut, efter 5 år o 12000 mil senare så det enda som är ett problem är läckande packbox....

Det värsta med gamla japsar är ju att rosten käkar de så jädra snabbt. Annars tror jag också att en japansk bil, en subaru eller en lexus skulle passa fint som en riktigt bra bruksbil.

1 814 Inlägg
22 november 2009
Bruksbil: Toyota Corolla big_smile

4 637 Inlägg
22 november 2009
Volvo 740
Senast redigerat av EmilHammarlund (22 november 2009)

2 182 Inlägg
22 november 2009
TMW-Performance skrev:
Niklas1987 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Är ju fortfarande en 07a, eftersom att den e byggd då tongue Så en 07a som e uttagen 08. smile

Ungefär som när man köper en 240 från försvaret då tongue den reggas som 09a men är igentligen en 78 wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Niklas1987 skrev:
TMW-Performance skrev:
Niklas1987 skrev:

Ungefär som när man köper en 240 från försvaret då tongue den reggas som 09a men är igentligen en 78 wink

Är den byggd 78 så är det en 78.. Den reggas inte som en 09a xD Den reggas som en 78 eftersom att det e en 78? wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 november 2009
caromania skrev:
jes skrev:
caromania skrev:
Honda Accord Executive. "BMW-klass" om vi kallar det för det, på inredning och detaljarbete, och pålitligare än det mesta. Bara att serva och köra, krångelfritt bilägande.

BMW klass LOL!!

Ja, det var en liten passning till BMW-förespråkaren som tycker japanska bilar är plastiga. wink

Vet inte om jag är den person som det syftas på, men japanska bilar ÄR plastiga. Jag har inte tittat innuti den senaste generationen Accord, men när inte ens Lexus fräschaste modeller så som RX450, LS600 osv håller i närheten av tysk klass tvivlar jag, med de Honda modeller jag har sett i bagaget, på att senaste Accord skulle göra så.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Haha fan vad invecklat det där lät tongue

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
22 november 2009
Rquired skrev:
caromania skrev:
jes skrev:

BMW klass LOL!!

Vet inte om jag är den person som det syftas på, men japanska bilar ÄR plastiga. Jag har inte tittat innuti den senaste generationen Accord, men när inte ens Lexus fräschaste modeller så som RX450, LS600 osv håller i närheten av tysk klass tvivlar jag, med de Honda modeller jag har sett i bagaget, på att senaste Accord skulle göra så.

Ojj vad jag håller med där... va och kollade på imprezor för nått år sen... så klev jag och farsan in i en subaru/infinity(nissan) suv av modellen större, Mycket gadgets o grejer så man började ju undra vad den kostade men fyfan va äckelplastig allt va så gick ut för att kolla prislappen... höll ju förfan på att dö när den kostade bort åt 600 000....

Four rings to rule them all!

2 182 Inlägg
22 november 2009
TMW-Performance skrev:
Niklas1987 skrev:
TMW-Performance skrev:

Är den byggd 78 så är det en 78.. Den reggas inte som en 09a xD Den reggas som en 78 eftersom att det e en 78? wink

De kanske har ändrat det, minns att lillbrosan kollade upp en kamoflage färgar 240 för 2 år sen, den va reggad som en 98 tongue eller hur det nu va tongue

-Johnny Bravo

125 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
När man kollar Blocket på bilar från 03 och framåt i den prisklassen så är ju de flesta som kommer upp antingen Renault eller Peugueot. Är folk trötta på sina skitbilar och vill bli av med dom? Eller är dessa bilar eftertraktade? Jag tycker det har låtit som på flera här i tråden att franska bilar ogillas, speciellt de två ovan nämnda. Vad är det för fel på dom? Mina päron kör Peugeot 407SW, jag tycker det verkar va en väldigt trevlig o körglad bil. Har visserligen inte haft den så länge men ändå. Varför detta hat mot franska bilar?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 november 2009
Stoxoz skrev:
När man kollar Blocket på bilar från 03 och framåt i den prisklassen så är ju de flesta som kommer upp antingen Renault eller Peugueot. Är folk trötta på sina skitbilar och vill bli av med dom? Eller är dessa bilar eftertraktade? Jag tycker det har låtit som på flera här i tråden att franska bilar ogillas, speciellt de två ovan nämnda. Vad är det för fel på dom? Mina päron kör Peugeot 407SW, jag tycker det verkar va en väldigt trevlig o körglad bil. Har visserligen inte haft den så länge men ändå. Varför detta hat mot franska bilar?

För att franska bilar är som japanska, utan att vara i närheten av lika pålitliga. Alltså väljer man japanen istället, trots den plastiga inredningen wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Niklas1987 skrev:
TMW-Performance skrev:
Niklas1987 skrev:

De kanske har ändrat det, minns att lillbrosan kollade upp en kamoflage färgar 240 för 2 år sen, den va reggad som en 98 tongue eller hur det nu va tongue

Hehe okej, ja så kanske det kan vara.. Vet inte jag smile

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Renault senic (Stavning) alltså den som ser ut som en liten buss.. Åker sån till jobbet lite då och då med han som jag samåker med, jag skulle nog allvarligt talat inte ta den bilen om jag fick den gratis. Så fruktansvärt ful och slö.. Och enligt ägaren så är den heller inte speciellt bränslesnål.

Sök