Vi kör plastgran, gött att slippa spendera ett halvår på att sopa granbarr..
Jag har fått uppfattningen, att yngre personer alltid använder sig av plastgran. Eller det är bara jag? Sen finns det också ett påstående; "Det är ingen riktig jul utan gran, riktig gran" grandoften etc..
Jag har fått uppfattningen, att yngre personer alltid använder sig av plastgran. Eller det är bara jag? Sen finns det också ett påstående; "Det är ingen riktig jul utan gran, riktig gran" grandoften etc..
Hade vi inte haft katt och hund hade vi nog skaffat en riktig gran..dom river runt barren i hela lägenheten..de ska ju egentligen va en riktig gran. Åldern spelar nog roll också, men jag tror plast har blivit vanligare överlag..
Jag bor i en håla på 45k invånare och här kostar en gran minst 600 spänn.. nu har jag inte gjort någon omfattande research men billigare går de inte utanför ICA iaf ..och inte för att jag köper någon häller.
Nee du inte alla unga fan va gött det är med grandoften
Jag har fördelen att jag slipper köpa gran då min käre farfar har skog som är 3000kvm+, en jävla yta att leta gran på kan jag lova
Men har nog hittat min för iår, det blir en lite mindre iår, förra året fick jag för mig att jag skulle ha en gran som är lika hög som mitt tak i lägenheten (2.90m) då är ju oftast i granen inte bara lång utan bred med.. man lär sig av sina misstag.
Kör med plast bara för det är smidigt att få in och ut. En plastgran barrar ungefär lika mycket som en kungsgran, men när det ska ut i mars/april/maj (när jag orkar) så är det bara jobbigt med att transportera bort en gran. Om jag inte bodde i lgh så skulle det vara en helt annan sak.
Kör med plast bara för det är smidigt att få in och ut. En plastgran barrar ungefär lika mycket som en kungsgran, men när det ska ut i mars/april/maj (när jag orkar) så är det bara jobbigt med att transportera bort en gran. Om jag inte bodde i lgh så skulle det vara en helt annan sak.
Tar ut och sågar den i bitar och slänger o soprummet ja, tripp ner me hissen och tio steg så e de över, har inte du den möjligheten?
Köper iaf riktig gran, tillhör julen de där me å gå å välja gran o tjöta me en go göteborgare som dom alltid e försäljarna Men inköpet blir inte förrän efter 2a eller 3e advent iaf, brukar köpa några dar innan jul faktiskt bara