2434
Sök

hur snabbt går era bilar??

1 232 Inlägg
28 januari 2009
#401
har ej testat så värst det senaste men jag vet än så länge runt 175 va jag uppe men i somras men det va allt bra segt.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 januari 2009
#402
180 med Volvo 740GL @ 43000 mil. Fanns inte mycket mer att ge... Kanske gått att få upp i 200 mätarfart (190 verkliga) om man haft en kilometer till wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

676 Inlägg
28 januari 2009
#403
vem bryr sig om topphastighet? de e ju 0-100 tiderna man vill ha, eller kanske 0-200 smile


johanlkpg
28 januari 2009
#404
Strax under mach 1 med 240:in wink överdriver nog inte mer än vissa andra här roll

Elektiker ;)
403 Inlägg
28 januari 2009
#405
Foffis skrev:
vem bryr sig om topphastighet? de e ju 0-100 tiderna man vill ha, eller kanske 0-200 smile

Tänk om man inte kommer upp i 200 då sad tongue

212 Inlägg
28 januari 2009
#406
Foffis skrev:
vem bryr sig om topphastighet? de e ju 0-100 tiderna man vill ha, eller kanske 0-200 smile

haha, det e 50-250 som räknas, 0-100 kan man få piska av många bilar, bara den är lättare, det är inte där kraften känns utan närman man trycker den från 50 och uppåt, men bara om man har en bil som har den kraften att klistra en vid stolen när man trycker den vid 200


STI TypeR Driver
191 Inlägg
28 januari 2009
#407
Clintan_86 skrev:
Foffis skrev:
vem bryr sig om topphastighet? de e ju 0-100 tiderna man vill ha, eller kanske 0-200 smile

Tänk om man inte kommer upp i 200 då sad tongue

Precis...
178 enl, GPS sen e de stopp för mig iaf sad
Men de tar ju iofs inte lång tid upp dit å de e ju de som e de roliga.
De e ju vägen upp till toppfart som räknas:P

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

hej
291 Inlägg
28 januari 2009
#408
min gör laddtrycksmätarn ut (orginalet)

sen gör den kanske 240. har haft uppe escorten i 220. men den börjar mattas en anning eftersom bilen e stock!

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Herr
285 Inlägg
28 januari 2009
#409
Går? Rullar gör min i alla fall. Men om jag kör ut den från ett flygplan i 50km/h som färdas i 800km/h. så kanske den flyger... men hur fort? E=mc2? Nåt att räkna på..

5 089 Inlägg
29 januari 2009
#410
jag kommer till jobbet på 5 minuter, ganska snabbt tycker jag smile

\Lindgren

V10
29 januari 2009
#411
bmw530iA skrev:
Foffis skrev:
vem bryr sig om topphastighet? de e ju 0-100 tiderna man vill ha, eller kanske 0-200 smile

haha, det e 50-250 som räknas, 0-100 kan man få piska av många bilar, bara den är lättare, det är inte där kraften känns utan närman man trycker den från 50 och uppåt, men bara om man har en bil som har den kraften att klistra en vid stolen när man trycker den vid 200

Det har du helt rätt i! En Evo VI på 280 originala hästkrafter kör i princip jämt mot mig t,ex 0-100 km/h...sen lämnar jag den simpelt, skulle köra ifrån en utan att ens gasa fullt! 0-100 km/h är roligt, men väldigt ointressant för min del...0-100 km/h kan många bilar få en ruggigt bra tid på, bara man har mycket hk och lite vikt.

Känslan att ligga i 200-250 km/h och pressa på och ändå känna ögonen sugas in i bakhuvudet, det är priceless big_smile
Senast redigerat av V10 (29 januari 2009)

424 Inlägg
30 januari 2009
#412
V10 skrev:
Känslan att ligga i 200-250 km/h och pressa på och ändå känna ögonen sugas in i bakhuvudet, det är priceless big_smile

Jag tycker att det är rätt fränt att det verkligen känns som att man "går in i väggen" när spärren styper accelerationen vid ca 270-275 km/h! tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
30 januari 2009
#413
har kommit upp i 190 sen fick jag kö framför :/men det är nog skapligt nära toppfarten, tog en jävla stund o komma upp i 190 kan jag då säga:)


V10
30 januari 2009
#414
C70 skrev:
V10 skrev:
Känslan att ligga i 200-250 km/h och pressa på och ändå känna ögonen sugas in i bakhuvudet, det är priceless big_smile

Jag tycker att det är rätt fränt att det verkligen känns som att man "går in i väggen" när spärren styper accelerationen vid ca 270-275 km/h! tongue

Jag förmodar att du åkt i en M5 E60? För det är precis så det är, när man kommer till spärren så kastas man framåt typ, så den accar på djävulskt gött big_smile

39 Inlägg
30 januari 2009
#415
260, mätt med gps mottagare ^^ 270 på bilmätaren =P men då svajjade det obehagligt mycket, original däck och allmänt sliten i all väghållning gör att jag inte våga mer smile men snart så, ska fan ta 300 big_smile *om de går villsäga*

Fd bilmek. Numera båtmek..
129 Inlägg
30 januari 2009
#416
185km/h   175 i papprena smile

Hade engång mazda 323 1,5 fg 83a gjorde 185km/h och mätaren gick till 160km/h cool


108 Inlägg
30 januari 2009
#417
245km/h med standard C30 D5. Blir PPC trim till sommaren.


Mekaniker
48 Inlägg
30 januari 2009
#418
körde i runt 240km/h med min gamla S60 T5.. insåg sen att jag inte var byggd för såna hastigheter så håller mig under 160km/h nuförtiden. Kul att köra fort ibland förvisso, men inte så smart direkt.

Team Chevy740

Mekaniker
48 Inlägg
30 januari 2009
#419
Jonas_C30 skrev:
245km/h med standard C30 D5. Blir PPC trim till sommaren.

varför rejsade vi aldrig?

Team Chevy740

108 Inlägg
30 januari 2009
#420
Vi kan rejsa nu?



Sök