3818
Sök

hur snabbt går era bilar??

6 651 Inlägg
16 oktober 2010
BadBoy89 skrev:
Helt seriöst  vem fan  kör 110 idag ?

Jag. cool

Men de är klart att man måste prova vad sin bil går för där man är ensam och är säker. För att inte kunna skada andra medtrafikanter

De/Dem

Masterworks
16 oktober 2010
Undrar vilken farsa som är bäst att ha, en som är rädd för livet eller en som lever livet? roll

Att köra fort betyder ju inte alltid att man utsätter sig själv eller andra för
mer fara än att köra sakta på olämpligt sätt!

Trött
267 Inlägg
16 oktober 2010
<----- Hundrasexti Minst Å De Vet Ja För Ja Har Prova !!

1 217 Inlägg
16 oktober 2010
Gott om moraltanter i den här tråden..

Jag har fått upp min gamla 90a i 186km/h nedför hallandsåsen (mätt med gps, mätaren stod över 200)

Ärlig hastighet på planmark ligger dock kring 170-175.

900an är ännu inte testad.

715 Inlägg
16 oktober 2010
160 enligt instruktionsboken men har svårt att tänka mig att effekten till 160knyck finns kvar efter 27 år. 120 har jag varit uppe i som mest och sen krävs låååång raksträcka eller 4:ans växel

957 Inlägg
16 oktober 2010
Malheus skrev:
BadBoy89 skrev:
Helt seriöst  vem fan  kör 110 idag ?

Jag. cool

Men de är klart att man måste prova vad sin bil går för där man är ensam och är säker. För att inte kunna skada andra medtrafikanter

eller  BLÅBÄR:P

2 656 Inlägg
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Turbo_Davve skrev:
Vettemannen=Moralpolis HAHAHA:D

När du växer upp så förstår du oxå vad vi har pratat om den senaste tiden i denna tråd! wink

/Benny

nja du e en jävla hobby polis smile kolla bara tråden saker vi hittat i våra beg bilar där sitter du o skriker om särskrivningar och att folk ska lära sig svenska så va de du som hade fel :p hahahha du e så himla rolig du

Masterworks
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Turbo_Davve skrev:
Vettemannen=Moralpolis HAHAHA:D

När du växer upp så förstår du oxå vad vi har pratat om den senaste tiden i denna tråd! wink

/Benny

Jag är ganska vuxen på pappret iallafall och jag förstår inte heller vad det är du pratar om? wink

Masterworks
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Masterworks skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag är ganska vuxen på pappret iallafall och jag förstår inte heller vad det är du pratar om? wink

Läs lite uppåt i tråden!!

/Benny

Att du talar om för alla att man inte ska köra fortare än 110 menar du? roll

50 Inlägg
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Masterworks skrev:
Vettemannen skrev:

Läs lite uppåt i tråden!!

/Benny

Att du talar om för alla att man inte ska köra fortare än 110 menar du? roll

Näe...inte riktigt. Jag ville bara att man ska tänka på att om man är småbarnsförälder så ska man tänka sig för så man inte utsätter sig för onödig fara genom att köra i 200 km/h o.s.v o.s.v.
För min del så är detta ämne utagerat nu.

/Benny

Men snälla, lägg ner bilintresset helt istället. Du kommer med 99% sannolikhet att DÖ om du så krockar i 100 km/h, speciellt i en Corvette C4. 100 km/h eller 200 km/h, jag ser det som så att 200 km/h är bättre...varför? Jo för att man helt enkelt spenderar mindre med tid på vägarna, dvs mindre tid på vägen = mindre risk att det hinner hända nåt lol

6 651 Inlägg
17 oktober 2010
Zeen_ skrev:
Men snälla, lägg ner bilintresset helt istället. Du kommer med 99% sannolikhet att DÖ om du så krockar i 100 km/h, speciellt i en Corvette C4. 100 km/h eller 200 km/h, jag ser det som så att 200 km/h är bättre...varför? Jo för att man helt enkelt spenderar mindre med tid på vägarna, dvs mindre tid på vägen = mindre risk att det hinner hända nåt lol

Men herregud vad fan har hastigheter med bilintresse att göra? Du som tycker att det är bättre att åka i 200 än 100 borde lägga ner intresset isåfall. Du kan överleva om du krockar i 100 jämnt emot 200, vilket ger dig en garanterad död..Men nu är det så att trafiken bygger på samspel, mig vetligen var den en som åkte i 200 rakt in i en annan bil för inte så länge sen

Vettemannen ( Enligt min tanke ) menar bara att det är inte schysst mot barnen att riskera sitt liv, varken med barnen i eller utan för bilen.

De/Dem

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 oktober 2010
Fart är överskattat... 4wd och lågväxel med en utväxling som ger en hastighet på dryga 3 km/h vid 1000 rpm, det är grejen... Varför stressa fram på några få utslätade platser när man sakta kan ta sig an och övervinna naturens egenskapade utmaningar...
Senast redigerat av henke_99 (17 oktober 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

52 Inlägg
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
Xoff skrev:
Ok, vettemannen, du har haft ditt körkort i 36 år, kan säga att jag har inte haft det i 36år men bläcket har väl hunnit torka...

om vi vänder på frågan då, trots min ringa körkortsålder har jag många många tusen mil bakom mig (va resande montör de 4 första åren med körkort) bilen fick vad en "svennson" kallar årsservice varannan månad, så jag har många mil bakom mig (å skall vi då prata erfarenhet så är ju mil bättre än år!)

å då kan jag med handen på hjärtat säga att jag har ett par tusen! mil bakom mig som gick i över 200kmh...

så vem av oss har då mest erfarenhet i att köra fort?

Snälla Xoff.....vi pratar ansvar inte erfarenhet att köra fort. Det är inte säkert att det är ditt fel, det kan vara nån annan som är den felande men eftersom du kör fort kan du inte stanna. Jag vill på inget sätt bli osams med dig, no way, vill bara att du tänker efter nu när du har en liten son som kanske tycker det är kul att pappa följer med till dagis eller till skolan så att mamma inte behöver säga att barnets far har dött i en trafikolycka!!!! Som jag sa tidigare vill jag inte bli osams med dig eller nån annan i detta ärende, men tänk efter!!!! Det är mitt budskap till dig!

/Benny

Det finns rally förare som har barn. Tror dom löper mer risk att krocka även att dom kan hantera bilen sad

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 oktober 2010
Som nån skrev, det är ofta inte brist påkontroll hos den som kör fort som är problemet utan det handlar mer om alla dom faktorer som man själv inte kan styra över. Fotgängare, bilar som gör plötsliga manövrar, vilt, hastiga förändringar av underlaget osv osv...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

56 Inlägg
17 oktober 2010
Malheus skrev:
Zeen_ skrev:

Men herregud vad fan har hastigheter med bilintresse att göra? Du som tycker att det är bättre att åka i 200 än 100 borde lägga ner intresset isåfall. Du kan överleva om du krockar i 100 jämnt emot 200, vilket ger dig en garanterad död..Men nu är det så att trafiken bygger på samspel, mig vetligen var den en som åkte i 200 rakt in i en annan bil för inte så länge sen

Vettemannen ( Enligt min tanke ) menar bara att det är inte schysst mot barnen att riskera sitt liv, varken med barnen i eller utan för bilen.

Så man är garanterat död om man krockar i 200km/h? Det måste betyda att jag varit död i snart 12 år nu då utan att veta om det...

245 Inlägg
17 oktober 2010
Men Käften nu... denna tråden är ju helt sabbad, Den var bra tills du Vettemannen hittade tråden och lyckades pajja den totalt! Det handlade om hur fort bilarna gick och inte om att det är dumt att ligga i 200 mitt i storstaden osv. som du tror att folk gör. Det finns ingenting som säger att alla som provat hur fort sina bilar går har testat det på en avstängt flygbana eller liknande så jag begriper inte varför du börjar gnälla om ansvar osv. Kan du Radera alla dina meningslösa inlägg nu och låta folk vara ifred här nu? /David

S.v.r

80 Inlägg
17 oktober 2010
-81ans ford fiesta med 1.1l, 155 km/h i lite medlut, medvind och en jävla hemlängtan!

Spirit of excellence
22 Inlägg
17 oktober 2010
250km/h fartspärr...

714 Inlägg
17 oktober 2010
Vettemannen skrev:
henke_99 skrev:
Som nån skrev, det är ofta inte brist påkontroll hos den som kör fort som är problemet utan det handlar mer om alla dom faktorer som man själv inte kan styra över. Fotgängare, bilar som gör plötsliga manövrar, vilt, hastiga förändringar av underlaget osv osv...

Jag tror på den teorin oxå, det behöver som sagt inte bero på en själv utan det finns hundra saker runt  omkring.

/Benny

Alltså fyfan för sådana som dig. Så du menar bara för att man har skaffat barn så är livet slut ?. Vad fan gör det om man vill testa sin bil på en motorväg med viltstängsel, och ingen trafik å raksträcka ?. Visst finns riskt att man får punka m.m men förfan, man tar risker var ända jävla dag !! så fort du sätter dig i bilen tar du en risk. ungefär som ja skulle säga "hur fan kan du sätta dig i en bil när du har barn, det kan komma ett rattfyllo och knyckla ihop din bil inkl dig" BLÄÄÄ för dig din bittra människa

230 Inlägg
17 oktober 2010
har kört 266 på gps med s4an och 237 med 328an

Sök