börne skrev:
lindell90 skrev:
Sen att 9-5 var gammal 2001 förstår jag inte. den var 3 år då och V70:in var helt ny. Men 1998 när 9-5 kom var ju isåfall V70 gammal då
Saab eller Volvo kan inte slänga ut en ny modell på några veckor för att konkurrenten precis lanserat en ny. Det funkar inte så.
Precis... Turbomatte's argument håller liksom inte fullt ut! Att han inte gillar saab har vi ju förstått! Mycket av det han påstår handlar ju om tycke & smak, att inte gilla utförandet på en dimljusknapp gör inte en bil omodern eller modern! Som sagt, när 9-5 kom så såg ju s70/v70 ut som nåt gammalt mög från tidigt 90 tal... ungefär som en 850 faktiskt
Som vanligt när det är en diskussion ang saab så ska det sparkas på märket av dessa speciella volvo människor (inte alla som har volvo) men många, jag själv har inget emot volvo alls, men jag går inte in i diskussioner i en specifik volvo tråd heller, vad ska jag där att göra?!?! Men det är vanligt att man ser volvo folk i saab trådar spy galla vilt omkring sig... VARFÖR!??!?!??!
Har en kille på jobbet som inget annat gör än pratar skit om saab nu, det gör han alltid men nu är det väl extra krydda för honom, ska bli skoj sen när volvo blir kinesiskt! Inte för att jag önskar det, utan för att det kommer reta honom som f*n då han är en sann patriot & gillar inte alls detta med Volvo/Kina...
Det är ni som inte riktigt förstår vad jag menar.
850 och v70 har inte samma kaross, visst dörrar osv passar men det är underskalet so skillnaden är, därför drog jag exemplet som 9-5 och 9000.
Sen så var inte 9-5an spec mordern när den kom, som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.
Och om vi nu ska spinna vidare på vad ni sa om att v70in va en gammal 850 är det ju rätt så jävla kasst av saab att deras nya flaggskepp inte ens har samma kvalitet, desigintryck och mordernitet än en gammal 850;)
kolla även exemplet med bmw 5serie som kom 2004. Den är fortfarande mer välbyggd, den har mordernare disign och teknik än de flesta 2009or i samma klass.
Skulle Saab byggt sådana bilar eller ja bilar som kunderna vill ha skulle det gått bättre.
Det var även en tidigare medlem som skrev att volvo var fega under 80 och 90talet. Svar fel!
Ska man bygga en praktisk bil som det går att lasta fruktansvärt mycket i, samt att bilen ska hålla i ur och skur, vilket också var volvos filosofi under dessa två decennier så är den bästa formen, rektangulär, och bästa tekniken är enkel och välbeprövad!