2797
Sök

Koenigsegg stoppar Saab-köp

2 656 Inlägg
26 november 2009
#241
Turbomatte skrev:
börne skrev:
lindell90 skrev:
Sen att 9-5 var gammal 2001 förstår jag inte. den var 3 år då och V70:in var helt ny. Men 1998 när 9-5 kom var ju isåfall V70 gammal då wink Saab eller Volvo kan inte slänga ut en ny modell på några veckor för att konkurrenten precis lanserat en ny. Det funkar inte så.

Precis... Turbomatte's argument håller liksom inte fullt ut! Att han inte gillar saab har vi ju förstått! Mycket av det han påstår handlar ju om tycke & smak, att inte gilla utförandet på en dimljusknapp gör inte en bil omodern eller modern! Som sagt, när 9-5 kom så såg ju s70/v70 ut som nåt gammalt mög från tidigt 90 tal... ungefär som en 850 faktiskt roll

Som vanligt när det är en diskussion ang saab så ska det sparkas på märket av dessa speciella volvo människor (inte alla som har volvo) men många, jag själv har inget emot volvo alls, men jag går inte in i diskussioner i en specifik volvo tråd heller, vad ska jag där att göra?!?! Men det är vanligt att man ser volvo folk i saab trådar spy galla vilt omkring sig... VARFÖR!??!?!??!

Har en kille på jobbet som inget annat gör än pratar skit om saab nu, det gör han alltid men nu är det väl extra krydda för honom, ska bli skoj sen när volvo blir kinesiskt! Inte för att jag önskar det, utan för att det kommer reta honom som f*n då han är en sann patriot & gillar inte alls detta med Volvo/Kina...

Det är ni som inte riktigt förstår vad jag menar.

850 och v70 har inte samma kaross, visst dörrar osv passar men det är underskalet so skillnaden är, därför drog jag exemplet som 9-5 och 9000.

Sen så var inte 9-5an spec mordern när den kom, som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.

Och om vi nu ska spinna vidare på vad ni sa om att v70in va en gammal 850 är det ju rätt så jävla kasst av saab att deras nya flaggskepp inte ens har samma kvalitet, desigintryck och mordernitet än en gammal 850;)

kolla även exemplet med bmw 5serie som kom 2004. Den är fortfarande mer välbyggd, den har mordernare disign och teknik än de flesta 2009or i samma klass.

Skulle Saab byggt sådana bilar eller ja bilar som kunderna vill ha skulle det gått bättre.

Det var även en tidigare medlem som skrev att volvo var fega under 80 och 90talet. Svar fel!

Ska man bygga en praktisk bil som det går att lasta fruktansvärt mycket i, samt att bilen ska hålla i ur och skur, vilket också var volvos filosofi under dessa två decennier så är den bästa formen, rektangulär, och bästa tekniken är enkel och välbeprövad!

9-5an var inget flaggskepp de va en simpel familjebil man kunde välja till lite utrustning och vill nog tycka att 9-5an e bra mycket läckrare i formerna än en gammal 850 ?

sen bmw i all ära ( jag e bmw freak själv ) designinen på bilen o uvecklingar leder dom allt som ofta enligt min mening men bmw har väldigt ofta tot fail på inredning sitter tex snarlika instrumenthus på tex e 39an som tillverkades fram till 2003 ( rätta mig om jag har fel ) som en gammal e28 från 1984 :p så vissa grejer bör dom förbättra tycker jag smile


373 Inlägg
26 november 2009
#242
Saab kan sälja bättre med RÄTT folk såå,men så var det där med rätt bilmodeller i hallarna;)

Klart vissa tar säg en funderare!Sedan ligger dom lite högt i pris;) men snart kommer nya bilar i hallarna:)

''Hugin-Hachiko''

12 Inlägg
26 november 2009
#243
Norde skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Hade inte GM sagt att de skulle lägga ner Saab ifall Koenigsegg-affären inte blev av? Så ni som redan satt på dekaler med "Koneigsegg" på era Saabar kan ta ner dom igen...

Var det första jag tänkte också, "och vipps så försvann alla Saab Koenigsegg lika fort som de uppstod på garaget." tongue
http://www.garaget.org/search.php?q=koe … 2=&p=1

ja troligen smile konstigt egentligen man söker på "Koneigsegg" och får upp bara saabar *tongue
Senast redigerat av askengren10 (26 november 2009)

Alla sätt är bra, utom de dåliga.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
26 november 2009
#244
lindell90 skrev:
Turbomatte skrev:
börne skrev:

Precis... Turbomatte's argument håller liksom inte fullt ut! Att han inte gillar saab har vi ju förstått! Mycket av det han påstår handlar ju om tycke & smak, att inte gilla utförandet på en dimljusknapp gör inte en bil omodern eller modern! Som sagt, när 9-5 kom så såg ju s70/v70 ut som nåt gammalt mög från tidigt 90 tal... ungefär som en 850 faktiskt roll

Som vanligt när det är en diskussion ang saab så ska det sparkas på märket av dessa speciella volvo människor (inte alla som har volvo) men många, jag själv har inget emot volvo alls, men jag går inte in i diskussioner i en specifik volvo tråd heller, vad ska jag där att göra?!?! Men det är vanligt att man ser volvo folk i saab trådar spy galla vilt omkring sig... VARFÖR!??!?!??!

Har en kille på jobbet som inget annat gör än pratar skit om saab nu, det gör han alltid men nu är det väl extra krydda för honom, ska bli skoj sen när volvo blir kinesiskt! Inte för att jag önskar det, utan för att det kommer reta honom som f*n då han är en sann patriot & gillar inte alls detta med Volvo/Kina...

Det är ni som inte riktigt förstår vad jag menar.

850 och v70 har inte samma kaross, visst dörrar osv passar men det är underskalet so skillnaden är, därför drog jag exemplet som 9-5 och 9000.

Sen så var inte 9-5an spec mordern när den kom, som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.

Och om vi nu ska spinna vidare på vad ni sa om att v70in va en gammal 850 är det ju rätt så jävla kasst av saab att deras nya flaggskepp inte ens har samma kvalitet, desigintryck och mordernitet än en gammal 850;)

kolla även exemplet med bmw 5serie som kom 2004. Den är fortfarande mer välbyggd, den har mordernare disign och teknik än de flesta 2009or i samma klass.

Skulle Saab byggt sådana bilar eller ja bilar som kunderna vill ha skulle det gått bättre.

Det var även en tidigare medlem som skrev att volvo var fega under 80 och 90talet. Svar fel!

Ska man bygga en praktisk bil som det går att lasta fruktansvärt mycket i, samt att bilen ska hålla i ur och skur, vilket också var volvos filosofi under dessa två decennier så är den bästa formen, rektangulär, och bästa tekniken är enkel och välbeprövad!

Det är svårt att diskutera med dig när du inte läser allt man skriver och när du bestämt dig för att Volvo är bäst och Saab sämst.
Då är saken med ng900 och og9-3 den samma. Dörrar och sånt passar rakt över men det är under skalet skillnaden ligger.

Sen ditt påstående om att nya 9-5 skulle vara sämre och omodernare än en en 850. Vet inte var du fick det ifrån. Men dem som testat tycker den är väldigt bra. Läs artikeln i min länk och den är bara en förserie bil dessutom.
http://automotorsport.se/news/17998/saa … g-och-kul/

Mer vet vi inte, varken du eller jag om hur den är.

OMG!! Jag har ägt både bmw, volvo och saab och jag är ingen volvo älskaer eller saab hatare men du förtår inte samt att du ändrar dig hela tiden och som jag personligen tror, har aldeles förlite erfarenhet av olika bilar därför hyllar du din saab 9-5 som du änligen kunnat köpa.

ng900 och og9-3 har bara teknik skillnader inte några omfattande kaross modifikationer, vilket volvon har. Samt att den har nyare upphängningar osv, visst passar mycket rakt över på båda modellerna, men sabben är mer facelift än volvon.

Sen är det skit sak samma vad teknikens bla bla skriver eller tycker. Dom är ju totalt odugliga. Klankar ner på prestandabilar för att dom drar för mycket soppa och har dåligt baksäte, och dissar svennsson bilar för att dom inte har vägegenskaper som en Ferrari.

Om du provkör och provklämmer lite bilar så ser du vad jag menar.

Bmw fick en steptronic automat låda 96, volvo någon gång runt 01, när kom det på saab? 06?

Sen kan vi jämföra lite material val på bilarna med. Skinnet i en 9-5 samt 900/og93 är under högsta kritik, mycket bättre på volvo och bmw. Plasten på saabarna är så billig att så fort nycklarna på nyckelknippan nuddar så repar dom sänder plasten direkt. Rutlisterna på bakdörrarna på ng93 kombi LOSSNAR typ direkt! Det gick att få velour klädsel i og93? WTF?????? Har man någon kvalitetskänsla så ska det inte finnas i en bil från 00. Lacken på saabarna är så mjuk så den har blivit överkänslig mot stenskott. På senaste faceliften av 9-5 fick den runt front och rund bak men har kvar dom kantiga formerna på sidan!

Det är just denna som köparna insett och det är just detta som har fått saab på fall!

2 751 Inlägg
26 november 2009
#245
Saab är lite en sådan bil man inte riktigt vet varför man inte vill ha en. Dom är bra det vet man, men kan inte riktigt sätta fingret på varför man inte vill ha en.. Min åsikt iaf.

Who Djaa bless no man curse

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
26 november 2009
#246
ekelund88 skrev:
Turbomatte skrev:
börne skrev:

Precis... Turbomatte's argument håller liksom inte fullt ut! Att han inte gillar saab har vi ju förstått! Mycket av det han påstår handlar ju om tycke & smak, att inte gilla utförandet på en dimljusknapp gör inte en bil omodern eller modern! Som sagt, när 9-5 kom så såg ju s70/v70 ut som nåt gammalt mög från tidigt 90 tal... ungefär som en 850 faktiskt roll

Som vanligt när det är en diskussion ang saab så ska det sparkas på märket av dessa speciella volvo människor (inte alla som har volvo) men många, jag själv har inget emot volvo alls, men jag går inte in i diskussioner i en specifik volvo tråd heller, vad ska jag där att göra?!?! Men det är vanligt att man ser volvo folk i saab trådar spy galla vilt omkring sig... VARFÖR!??!?!??!

Har en kille på jobbet som inget annat gör än pratar skit om saab nu, det gör han alltid men nu är det väl extra krydda för honom, ska bli skoj sen när volvo blir kinesiskt! Inte för att jag önskar det, utan för att det kommer reta honom som f*n då han är en sann patriot & gillar inte alls detta med Volvo/Kina...

Det är ni som inte riktigt förstår vad jag menar.

850 och v70 har inte samma kaross, visst dörrar osv passar men det är underskalet so skillnaden är, därför drog jag exemplet som 9-5 och 9000.

Sen så var inte 9-5an spec mordern när den kom, som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.

Och om vi nu ska spinna vidare på vad ni sa om att v70in va en gammal 850 är det ju rätt så jävla kasst av saab att deras nya flaggskepp inte ens har samma kvalitet, desigintryck och mordernitet än en gammal 850;)

kolla även exemplet med bmw 5serie som kom 2004. Den är fortfarande mer välbyggd, den har mordernare disign och teknik än de flesta 2009or i samma klass.

Skulle Saab byggt sådana bilar eller ja bilar som kunderna vill ha skulle det gått bättre.

Det var även en tidigare medlem som skrev att volvo var fega under 80 och 90talet. Svar fel!

Ska man bygga en praktisk bil som det går att lasta fruktansvärt mycket i, samt att bilen ska hålla i ur och skur, vilket också var volvos filosofi under dessa två decennier så är den bästa formen, rektangulär, och bästa tekniken är enkel och välbeprövad!

9-5an var inget flaggskepp de va en simpel familjebil man kunde välja till lite utrustning och vill nog tycka att 9-5an e bra mycket läckrare i formerna än en gammal 850 ?

sen bmw i all ära ( jag e bmw freak själv ) designinen på bilen o uvecklingar leder dom allt som ofta enligt min mening men bmw har väldigt ofta tot fail på inredning sitter tex snarlika instrumenthus på tex e 39an som tillverkades fram till 2003 ( rätta mig om jag har fel ) som en gammal e28 från 1984 :p så vissa grejer bör dom förbättra tycker jag smile

9-5an VAR saabs flaggskepp, det var det nya morderna saab när det begav sig, dock var den ju rätt långt bakom redan då när man kollar till andra tillverkare.

4 637 Inlägg
26 november 2009
#247
dadooo skrev:
inne ser det ut som en cok-pit

Bra gjort av Saab att behålla något som är eget för märket, tror sådant är viktigt. Däremot hade det nog varit bra för Saab om utsidan ändrats något mer genom åren. (Även fast jag personligen är emot förändringar.)
Senast redigerat av EmilHammarlund (26 november 2009)

876 Inlägg
26 november 2009
#248
Turbomatte skrev:
OMG!! Jag har ägt både bmw, volvo och saab och jag är ingen volvo älskaer eller saab hatare men du förtår inte samt att du ändrar dig hela tiden och som jag personligen tror, har aldeles förlite erfarenhet av olika bilar därför hyllar du din saab 9-5 som du änligen kunnat köpa.

ng900 och og9-3 har bara teknik skillnader inte några omfattande kaross modifikationer, vilket volvon har. Samt att den har nyare upphängningar osv, visst passar mycket rakt över på båda modellerna, men sabben är mer facelift än volvon.

Sen är det skit sak samma vad teknikens bla bla skriver eller tycker. Dom är ju totalt odugliga. Klankar ner på prestandabilar för att dom drar för mycket soppa och har dåligt baksäte, och dissar svennsson bilar för att dom inte har vägegenskaper som en Ferrari.

Om du provkör och provklämmer lite bilar så ser du vad jag menar.

Bmw fick en steptronic automat låda 96, volvo någon gång runt 01, när kom det på saab? 06?

Sen kan vi jämföra lite material val på bilarna med. Skinnet i en 9-5 samt 900/og93 är under högsta kritik, mycket bättre på volvo och bmw. Plasten på saabarna är så billig att så fort nycklarna på nyckelknippan nuddar så repar dom sänder plasten direkt. Rutlisterna på bakdörrarna på ng93 kombi LOSSNAR typ direkt! Det gick att få velour klädsel i og93? WTF?????? Har man någon kvalitetskänsla så ska det inte finnas i en bil från 00. Lacken på saabarna är så mjuk så den har blivit överkänslig mot stenskott. På senaste faceliften av 9-5 fick den runt front och rund bak men har kvar dom kantiga formerna på sidan!

Det är just denna som köparna insett och det är just detta som har fått saab på fall!

jag tror vi ska fortsätta vår diskussion via PM innan tråden låses. Du får PM strax smile


OEM <3
6 957 Inlägg
27 november 2009
#249
chrizz skrev:
Detta är INTE en Volvo vs Saab-tråd, eller annat märke vs annat märke-tråd.

Håll er till ämnet i fortsättningen.

Ni totalignorerar t o m det som "Chrizz" uppmanar till, bravo wink

Åter till ämnet, jag gillar det jag läste i GT idag (läs igår tors) då
Merbanco (som var en av dom tre toppkandidaterna från början tillsammans med K-egg och BAIC)

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17929 … -kopa-saab

Gillar hur Christopher Johnston resonerar om affärsidén och framtiden för SAAB

Satsar på billigare bilar

Christopher Johnston besökte Saab-fabriken i Trollhättan i somras. Merbanco fanns med tidigt i budgivningen på Saab men plockades bort. Lite senare kom Merbanco tillbaka in i affären och företaget var ett av de tre som presenterades som tänkbara köpare för GM:s styrelse.
I sin affärsplan för Saab skriver Johnston att han gärna ser att Saab blir mer kundorienterat, att företaget satsar på billigare bilar vid sidan om tekniskt avancerade och lyxigare modeller.


Ha i åtanke att denna bank köpte MF (Massey Ferguson) och laga upp det och idag är dom bland dom största!

OEM <3

12 086 Inlägg
27 november 2009
#250
Det här kanske har sagts?

Jag har hört att GM inte kan lägga ner Saab, de skulle få betala hutlösa skadestånd till leverantörer och återförsäljare.. Det skulle va bra mkt billigare att ge bort Saab + 4 miljarder till Koenigsegg
Senast redigerat av JapMax (27 november 2009)

876 Inlägg
27 november 2009
#251
JapMax skrev:
Det här kanske har sagts?

Jag har hört att GM inte kan lägga ner Saab, de skulle få betala hutlösa skadestånd till leverantörer och återförsäljare.. Det skulle va bra mkt billigare att ge bort Saab + 4 miljarder till Koenigsegg

Jag vet inte hur pass detta stämmer men om det stämmer så borde dem inte lägga ner. Dock är artikeln från i Februari och det kan ha ändrat sig.

http://nyheter.se.msn.com/pengar/articl … d=14349403


Reservdansk
6 271 Inlägg
27 november 2009
#252
JapMax skrev:
Det här kanske har sagts?

Jag har hört att GM inte kan lägga ner Saab, de skulle få betala hutlösa skadestånd till leverantörer och återförsäljare.. Det skulle va bra mkt billigare att ge bort Saab + 4 miljarder till Koenigsegg

Intressant nog kan jag läsa i en artikel att det är precis tvärtom. wink
Lägga ner Saab Automobile, ett alternativ som funnits på bordet under flera år och som idag verkar vara det troligaste alternativet. Saab är i dag, enligt Saab Automobile själva fristående från GM och skulle kunna begäras i konkurs, vilket vore det billigaste sättet att bli av med problemet.

Men det är lätt sagt, för GM och USA har ett visst ansvar.
Vi fortsätter...

Dock ska man komma i håg att det är den amerikanska staten som är största ägaren i GM. En konkurs innebär ju i princip i så fall att ägaren smiter från Saabnotan och låter den svenska staten tillsammans med underleverantörer och anställda betala. Det går alltså inte för sig av anständighetsskäl.

Källa: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ar … 855187.svd

Ett rykte om varför (bland annat) Königsegg drog sig ur Saab-affären:
–Det är inte orimligt att tro att kassaflödet är negativt eftersom försäljningen sjunkit så dramatiskt. Det är inte heller orimligt att tro att detta var en av faktorerna som fick Koenigsegg att backa ur, säger Matts Carlsson vid Göteborg Management Institute.

Underleverantörerna går i konkurs eller tvingas rekonstruera, vilket inte är bra.
Bara på ett år har 18 svenska underleverantörer gått i konkurs. Ytterligare 9 har gått in i rekonstruktion, enligt Svenåke Berglie vd på Fordonskomponentgruppen.

Källa: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ar … 855221.svd

Man ska kanske inte tro på allt som står i nyheterna, men det är MÅNGA och nästan ALLA artiklar har inget positivt att säga...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Ljudbyggare
170 Inlägg
27 november 2009
#253
Ksj skrev:
Just nu har jag lust att göra något olagligt som innefattar bensin och en tändsticka för att vissa ska få återuppleva gamla minnen.

TACK ditt ***** kalhygge för att du totalt dödar ett stycke svensk historia och dödsmärker trollhättan med omnejd. (Riktat till Christian von Koenigsegg)

Om han nu tvingats genomföra affären, vad hade det kunnat få för konsekvenser? Han antingen säljer det igen snabbt som fan (trollhättan med omnejd lär dö ut).
Eller går båda företagen i graven. Ännu mer än trollhättan dör ut.

Tänker efter före en sådan kommentar, för den delen hade de satt en tidsgräns på affären. Slutet av november... om övrigt folk strular och siffrorna blir sämre så vad hade han för anledning? Han hade pengarna, ingen kunde leverera. Skyll inte på han din ****a ****t.
Han försökte, mer än vad du gjort...


35 Inlägg
27 november 2009
#254
Turbomatte skrev:
som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.

Men för helvete... det har inget med omodern eller modern att göra... det är design... & det är ju jävligt individuellt vilket man föredrar... ge dig nu för fan... Det går inte diskutera med dig!

Att 850/855 & s70/v70 är i stort sett samma bil håller du alltså inte med om! Nu syftar jag inte på modellen som kom som M01! På samma sätt går det att jämföra ng900 & og9-3!

Om du jämför en M01 s60/v70 med en 9-5 sedan eller sportcombi från M02 vilket är mer rättvist så är dom fan lika omoderna/moderna... ingen av dessa två kan mäta sig med exemplevis en BMW E60... det kunde inte prislappen då dom va nya heller!
Senast redigerat av börne (27 november 2009)


OEM <3
6 957 Inlägg
27 november 2009
#255
börne skrev:
Turbomatte skrev:
som jag sa så är volvon mer modern i sin gång uppbyggnad och design vilket man inte kan riktigt tro, men designen är mer mjuk och följsam, om man ska kolla i en designers perspektiv. Sen att den är lite lådaktig är en annan sak.

Men för helvete... det har inget med omodern eller modern att göra... det är design... & det är ju jävligt individuellt vilket man föredrar... ge dig nu för fan... Det går inte diskutera med dig!

Att 850/855 & s70/v70 är i stort sett samma bil håller du alltså inte med om! Nu syftar jag inte på modellen som kom som M01! På samma sätt går det att jämföra ng900 & og9-3!

Om du jämför en M01 s60/v70 med en 9-5 sedan eller sportcombi från M02 vilket är mer rättvist så är dom fan lika omoderna/moderna... ingen av dessa två kan mäta sig med exemplevis en BMW E60... det kunde inte prislappen då dom va nya heller!

Otroligt att tråden fortfarande lever med erat hönsgårdsbabbel..

Jag tror fan och hoppas med att Kinesiska Beijing automotive eller den amerikanska finansgruppen Merbanco köper SAAB, dom har nu börjat förhandla iaf.

OEM <3

Os Difuntos
1 822 Inlägg
27 november 2009
#256
Skriver som jag skrev i andra tråden.
Hoppas både volvo och saab läggs ner, dom fötjänar inte att få vara kvar. Vill man inte anpassa sitt modellprogram efter markanden ska man inte senare stå å gråta för att ingen vill köpa deras produkter.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

9 108 Inlägg
27 november 2009
#257
baca skrev:
Skriver som jag skrev i andra tråden.
Hoppas både volvo och saab läggs ner, dom fötjänar inte att få vara kvar. Vill man inte anpassa sitt modellprogram efter markanden ska man inte senare stå å gråta för att ingen vill köpa deras produkter.

Nåja, nog för att du verkar vilja provocera lite men att hoppas på nerläggning och att hur många tiotusentals jobb som helst försvinner är väl att ta i. Man kan väl istället hoppas på att dom ändrar sig och går med vinst istället wink Ett företag som inte går med vinst bör inte hållas vid liv på bekostnad av andra kan jag hålla med om men det är inte mycket som blir bättre pga nerläggning.


1 339 Inlägg
27 november 2009
#258
baca skrev:
Skriver som jag skrev i andra tråden.
Hoppas både volvo och saab läggs ner, dom fötjänar inte att få vara kvar. Vill man inte anpassa sitt modellprogram efter markanden ska man inte senare stå å gråta för att ingen vill köpa deras produkter.

Jisses, det är väll ingen biltillverkare som bygger bilar för att dom inte ska sälja? Om man ser på IDAG vad tycker du saknas, något som du helt objektivt kan peka på i tex Volvos modellprogram?


Reservdansk
6 271 Inlägg
28 november 2009
#259
baca skrev:
Skriver som jag skrev i andra tråden.
Hoppas både volvo och saab läggs ner, dom fötjänar inte att få vara kvar. Vill man inte anpassa sitt modellprogram efter markanden ska man inte senare stå å gråta för att ingen vill köpa deras produkter.

Vill du, liksom alla andra tjogtals ungdomar som gnäller, ha en Volvo med RWD och turbo? roll
Eller varför förtjänar dom att läggas ner? roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Os Difuntos
1 822 Inlägg
28 november 2009
#260
TurbOla skrev:
baca skrev:
Skriver som jag skrev i andra tråden.
Hoppas både volvo och saab läggs ner, dom fötjänar inte att få vara kvar. Vill man inte anpassa sitt modellprogram efter markanden ska man inte senare stå å gråta för att ingen vill köpa deras produkter.

Vill du, liksom alla andra tjogtals ungdomar som gnäller, ha en Volvo med RWD och turbo? roll
Eller varför förtjänar dom att läggas ner? roll

Liten, framhjulsdriven, billig, bränslekonomi, säker, Där är ett par saker som folk har letat efter i ca 7-8år nu men inte funnit i varken saab eller volvo`s utbud av bilar. Kom nu inte å hutta finger och gapa C30 då den drar ju oförskämt mkt soppa.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.


Sök