3198
Sök

Vatten på golvet både fram och bak vänster sida (Volvo 944 -91)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Har fått problem med vatten på golvet både fram och bak på vänster sida i Volvon, ganska mycket vatten också och inte bara lite fuktigt. Tänkte höra med er här vad ni tror kan vara boven i dramat.

Det är inte kylarvätska eftersom det inte finns glykol i vattnet på golvet (smakat smile), dessutom försvinner inget vatten ur systemet och varmt s*tan blir det när man har värme på. Återstår väl då endast:

¤ Rosthål under bilen, kan iofs inte hitta nåt när jag gå under och kollar.
¤ Läckage från takluckans dränering, tror iofs bara att dräneringen går i a-stolpen men hur kan det i så fall bli blött bak? Har iofs hört att vissa bilar har dränering även i b-stolpen. Är det så på 940:in också? Skulle i så fall kunna vara att det läcker därifrån (eftersom det är vatten både där fram och där bak).

Får riva ut skiten till helgen och se vart det läcker, men tänkte jag skulle höra med er här om ni hade några tips/trix. smile

Tack på förhand!
MVH
Senast redigerat av Dave_C70 (24 november 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
24 november 2009
De kan ju vara någon av dörr listerna som läcker:)?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

110 Inlägg
24 november 2009
öppna pluggarna som sitter i trösklarna och kolla så det inte ligger fullt med löv å skit där i, då brukar det kunna rinna in i bilen istället. taklucks dräneringen går ner i A och C stolpen

/krille

946 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Kriillee skrev:
öppna pluggarna som sitter i trösklarna och kolla så det inte ligger fullt med löv å skit där i, då brukar det kunna rinna in i bilen istället. taklucks dräneringen går ner i A och C stolpen

/krille

Tack för tipset, ska kolla upp det. Ska nog plocka bort torpedplåten och kika ner där, känns som om det kan läcka in den vägen också. Bäst att ha silikonsprutan tillhands. smile

"Ijenkligen"
788 Inlägg
24 november 2009
På 740 sitter det en ventilationslucka bakom kåpan vid vänsterfoten, har du AC sitter där bara ett lock.
Där läckte min bil smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

946 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
opeltiffi skrev:
På 740 sitter det en ventilationslucka bakom kåpan vid vänsterfoten, har du AC sitter där bara ett lock.
Där läckte min bil smile

Tack för ditt svar! Ja, jag har hört talas om den där venten där ja, ska kika på den också. Bilen har inte AC så det är inte det som strular iaf. smile
MVH

Handledare
1 481 Inlägg
25 november 2009
Har en 91:a också. Hade också problem med vatten på vänstersidan. Ta bort klädseln på innerskärmen framme vid fötterna. Där sitter ett plastlock som täcker ventilationshålet. Ventilationen är borttagen på senare årsmodeller. Har inget med AC att göra. Locket har en gummipackning som går sönder. Täta locket med silicon så har du en torr bil igen.

946 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Har en 91:a också. Hade också problem med vatten på vänstersidan. Ta bort klädseln på innerskärmen framme vid fötterna. Där sitter ett plastlock som täcker ventilationshålet. Ventilationen är borttagen på senare årsmodeller. Har inget med AC att göra. Locket har en gummipackning som går sönder. Täta locket med silicon så har du en torr bil igen.

Stort tack för tipset! smile

MVH

Sök