3191
Sök

240 -88 startar inte alltid och dör ibland!!!

Däckspert
298 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#1
när jag kör ibland och trycker full gas så hoppar bilen och kommer efter en stund. även dött vid normal körning utan att starta efteråt. bara att vänta en stund så startade den. en morgon när jag skulle ut och starta så ville den inte, men efter lite startgas så kom den. bensin får den och gnista finns, alltså inget fel på dom. någon som vet vad det är för fel svara gärna.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

Däckspert
298 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#2
Jag som trodde att hela garaget .org var fult med folk som kunde allt om 240.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 november 2009
#3
Går den bra kall eller varm, eller spelar det nån roll?
Vad är det du har gjort i form av felsökning, så man har nåt att gå på?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Däckspert
298 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#4
Det spelar inger roll om den e kall eller varm. Alla stift har gnista. Stiften är blöta och stinker bensin.
Har även lossat slangen till insprutet och det sprutar massa bensin.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

5 Inlägg
25 november 2009
#5
har du kollat bränslepumpen så att de vart ok.


Däckspert
298 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#6
Ja de kommer ju bensin iaf så de antar jag..

Livet börjar vid 6200rpm!!!

566 Inlägg
25 november 2009
#7
Går den om du gasar sakta? isf kan det vara lmm som är kass!


Däckspert
298 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#8
lmmen är det nog inte för att det kvittar om man kopplar ur den. bilen startar inte iaf.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

5 Inlägg
27 november 2009
#9
kan de vara förgasan som sputar för mycke eller?


Däckspert
298 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#10
Emil_90 skrev:
kan de vara förgasan som sputar för mycke eller?

Jag hittar inte förgasaren

Livet börjar vid 6200rpm!!!

5 Inlägg
14 december 2009
#11
det finns en sak du kan kolla. men det är ett dyrt fel. det kan vara luftmassemätaren som har börjat att krongla så bilen får med bränsle änn luft. kom och tänka på de när du skrev att stiften var blöta.


Forummoderator
26 339 Inlägg
14 december 2009
#12
tjox skrev:
Emil_90 skrev:
kan de vara förgasan som sputar för mycke eller?

Jag hittar inte förgasaren

Såvida inte motorn eller sprutet är bytt, så finns det inte förgasare på 88:orna..
Är elektroniskt insprut som gäller..

Edit: så länge det inte är en tidig GL med B230K?
Senast redigerat av AirOne (14 december 2009)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 854 Inlägg
14 december 2009
#13
Brorsans 240 strula som fan förut, han bytte fan allt i princip.

Felet var att kablarna på batteriet va glappa, så kolla de innan du byter nått.


Sök