Slash skrev:
I och med en notis i DN gör jag här en egen liten undersökning över vad ni allmänt tycker om fartkameror.
1. Är ni positiva eller negativa till fartkameror?Skiter i vilket, min framskylt sitter fast med kardborrband.
2. Gör fartkamerorna sitt jobb? (även om ni är negativa, sänker dom hastigheterna på kamerasträckorna och/eller skapar en bättre trafikrytm?)De sänker hastigheten till 15km/h under gällande gräns och stör rytmen för oss som vet hur man läser av en hastighetsmätare.
3. Bör Vägverket sätta upp fler kameror eller bör antalet kameror minskas?Skiter i vilket, min framskylt sitter fast med kardborrband.
4. Hur ser ni på om kamerorna skulle få börja räkna ut medelhastigheten? det vill säga att den mäter mellan 2 kameror och kommer fram till om bilisten passerat kamera 2 för snabbt tidsmässigt?Skiter i vilket, min framskylt sitter fast med kardborrband.
5. Vad tycker ni om utseendet på kamerorna? bör dom vara som dom är idag eller bör dom vara synligare/anonymare?Får gärna se ut som fluffiga teddybjörnar.
6. Extra fråga: Tycker ni att kamerorna bör få utökade uppgifter såsom att ta reda på om fordon är skattade, besiktigade, försäkrade, föraren har körkort m.m.?Skiter i vilket, min framskylt sitter fast med kardborrband.
Ni måste givetvis inte svara på alla frågor, fråga 1 och 2 är dock huvudsaken
![wink](img/smilies/wink.png)
Vad jag menar med "Skiter i vilket, min framskylt sitter fast med kardborrband." kan ni nog själva lista ut.
Senast redigerat av FireTraXX (25 november 2009)
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.