3762
Sök

Demontera taklucka på golf 3.. Hur?

18 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Hej!
Takluckan på min golf 3 -94 går inte att stänga igen helt efter att en liten "mekanism" gått av. Jag ser var problemet ligger men jag får inte av takluckan. Var sitter alla skruvar som håller fast själva glaset?
Är ett väldigt irriterande problem eftersom det regnar varenda dag i detta land och bilen då inte går att använda smile

MVH Ksyrium

Trucker
2 710 Inlägg
25 november 2009
Har hänt mig, dock ej med Golf men antar att det ej ska vara nå större skillnader..

Kolla på sidorna, inuti självklart. Där ska det finnas massa skruvar till ett o annat. Borde ej va så svårt alls med tanke på att bilen inte har dagens teknik direkt..

Lycka till

Fart missbrukare

18 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen... Det var inte så svårt smile bakom en list satt fyra skruvar som bara va att lossa på och sen lyfta av glaset. Själva ramen däremot, den verkar betydligt svårare.
Någon som har lossat hela ramen någon gång och som vill dela med sig av sina erfarenheter? smile

Mvh

3 235 Inlägg
26 november 2009
Jag bytte takluckan på min tidigare bil (Golf III 94), och då måste innertaket ut.
När det är väl ute set man tydligt vad som ska göras. Tar väl ett par, tre timmar, men är inte så svårt.

Sök