3381
Sök

Köpråd: Volvo V40 vs Saab 9 5

26 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Sitter nu med en Volvo V40 i från 1999.
Enkel och simpel fråga.
Vilken bil har störst lastutrymme en Volvo V40 eller en Saab 9 5 Sedan?
V40 är ju en bra bil men den är ju så jävla liten.

Tack på förhand

2 600 Inlägg
28 november 2009
vet inte hur ditt utrymme ser ut men upplever att min 9-5 sedan har hyffsat stort utrymme.

gör som jag kör gubba racer=)

178 Inlägg
28 november 2009
Lastöppningen lär ju vara sämre, klarar man sig med sedan är ju en 9-5as bagage stort för en sån iaf smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2009
Saab 9-5 hade jag valt eftersom den har betydligt bättre kvalitet, komfort och utrymme. V40 är ingen riktigt Volvo utan har bara dess emblem... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 021 Inlägg
Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2009
En 9-5 är riktigt stor i skuffen även om många inte tror det.

Jag brukar lasta in runt 15 kassar mat i skuffen på min när vi storhandlar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 november 2009
Hör med "Calleklutt" här på garaget, har nyss bytt bort sin V40 mot en 9-5a smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

20 Inlägg
28 november 2009
Jag har en 9-5 till salu smile Kombi dock

71 Inlägg
28 november 2009
Skulle tro att v40 är större än 9-5 sedan där bak

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 november 2009
Rquired skrev:
Saab 9-5 hade jag valt eftersom den har betydligt bättre kvalitet, komfort och utrymme. V40 är ingen riktigt Volvo utan har bara dess emblem... smile

Förlåt, vaddå ingen riktig Volvo ?
Många blandar ihop dom med 400 serien på något sätt men dom har inget gemensamt.

Visst X40 bilarna byggs i Nederländerna men det gör ju bla S60 med så det säger inte så mycket.
Skulle vilja påstå att det är en bra bil, dock inte alls samma komfort och storlek som de andra Volvomodeller.

Samma alublock som Volvo 5:orna med en cylinder mindre då, M56 låda osv..

Autotech

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 november 2009
Busgrabb skrev:
Rquired skrev:

Många blandar ihop dom med 400 serien på något sätt men dom har inget gemensamt.

Visst X40 bilarna byggs i Nederländerna men det gör ju bla S60 med så det säger inte så mycket.
Skulle vilja påstå att det är en bra bil, dock inte alls samma komfort och storlek som de andra Volvomodeller.

Bra bil, ja. Men jag vill inte racka ner på ditt bilval, men x40 är inte och har aldrig varit någon höjdare. Det känns inte som en Volvo, hade det suttit ett Ford emblem i fronten (Eller i det här fallet, Mitsubishi väl?) hade man inte varit ett dugg förvånad.

En större Volvo, säg S70, har väldigt mycket bättre komfort, kvalitet, utförande och "Volvo känsla". Och jämfört med Saab 9-5 har den inte mycket att säga till om tycker jag.

*En x40 är ingen riktig Volvo tycker jag, även om den är bra mycket mer Volvo än vad 300/400 var. Volvo har aldrig riktigt lyckats med sin lilla modell tycker jag, även S40n/V50 känns som en klass under vad som står på prislappen. Den känns för mycket Ford Focus helt enkelt, även om den i sin tur är mer Volvo än vad x40 var. Snart får väl Volvo förhoppningsvis in rätt känsla även i lilla modellen, det är inte långt kvar efter S40n/V50.
Senast redigerat av Rquired (29 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 november 2009
Rquired skrev:
Busgrabb skrev:
Rquired skrev:

Bra bil, ja. Men jag vill inte racka ner på ditt bilval, men x40 är inte och har aldrig varit någon höjdare. Det känns inte som en Volvo, hade det suttit ett Ford emblem i fronten (Eller i det här fallet, Mitsubishi väl?) hade man inte varit ett dugg förvånad.

En större Volvo, säg S70, har väldigt mycket bättre komfort, kvalitet, utförande och "Volvo känsla". Och jämfört med Saab 9-5 har den inte mycket att säga till om tycker jag.

*En x40 är ingen riktig Volvo tycker jag, även om den är bra mycket mer Volvo än vad 300/400 var. Volvo har aldrig riktigt lyckats med sin lilla modell tycker jag, även S40n/V50 känns som en klass under vad som står på prislappen. Den känns för mycket Ford Focus helt enkelt, även om den i sin tur är mer Volvo än vad x40 var. Snart får väl Volvo förhoppningsvis in rätt känsla även i lilla modellen, det är inte långt kvar efter S40n/V50.

Nej det med kvalitetkänslan och komfort håller jag helt med om.
Jag har kört/haft så många Volvo så jag visste vad jag ville ha som brukis, detta är mina andra 40 bil och jag är nöjd om man ser till pris, årsmodell och prestanda.

Autotech

Sök