3448
Sök

Lakrits rämmar?!

26 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Tjena, vet inte riktigt om detta inlägg passar i denna kategorin men jag visste inte var annars jag skulle ta upp det.

Har hört massa skilda ''vetskaper'' gällande när man bränner gummi.

Har hört att det kan kosta upp emot 1500kr/metern, är detta påstående sant? Kan man värkligen bötfällas för att man gasar på lite vid rödljusen och lämnar 2 svarta streck efter sig?

Mvh B

Jag tycker om öl

1 417 Inlägg
17 maj 2006
om du ska råka göra remmar vid ett rödljus så måste du väl gasa en hel del?
600kr / påbörjad meter har jag hört. Men det kanske varierar från kommun till kommun. De kan ju dessutom ha höjd priset sen jag hörde.
Kolla med kommunen, det är väl dom som sköter det där, eller är det polisen?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
17 maj 2006
Skulle helre tro att man kan åka dit för "vårdslöshet i trafik" eller något liknande.
Att dom bötfäller en viss summa/meter låter ju otroligt.

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
17 maj 2006
jo det stämmer att man för böter / meter svartstreck och dessutom dubbla summan om det är två streck. hur hög bötern är vet jag inte men en kompis kom fast för detta med mc:n så då fråga han hur det är egentligen..
det kan alltså bli dyrt att burna med 4-hjulsdrift wink

282 Inlägg
17 maj 2006
Grym otur om man skulle åka fast

yeeah baby
50 Inlägg
17 maj 2006
det är barqa ren bullshit..vårdslöshet i trafik blir det..inte mäta efter nå jävla svarta sträck,,,
så ni menar att stå still o burna slut på ett par däck på samma ställe ca 1 dm skulle knappt ge nåt alls medans att gasa iväg vid rödljus o rita 4 m skulle ge ca 1500 kr metern? tänk lite för fan!

677 Inlägg
17 maj 2006
Står du still och grillar så åker du nog dit för värre saker, typ vårdslöshet eller "framkallande av fara för annan" eftersom du rökfyller vägen mm.

Men annars tror jag det stämmer med metertaxa, dock har jag hört 800kr. Men det kan kanske ändras från år till år.

357 Inlägg
17 maj 2006
vet inte hur det är i sverige men i finland får man per meter streck... kanske också något för vårdslöshet i trafik men längden räknas absolut. det är testat.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 maj 2006
jo det där med meter taxa stämmer väldigt bra.. och sen om man som sagt bromsar upp han eller liknande så åker man som sagt för vårdslöshet i trafik

Evolution
1 627 Inlägg
17 maj 2006
jag har hört 800kr meter

Fäll ner pungen och landa

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 maj 2006
nxtream skrev:
det är barqa ren bullshit..vårdslöshet i trafik blir det..inte mäta efter nå jävla svarta sträck,,,
så ni menar att stå still o burna slut på ett par däck på samma ställe ca 1 dm skulle knappt ge nåt alls medans att gasa iväg vid rödljus o rita 4 m skulle ge ca 1500 kr metern? tänk lite för fan!

TÄNK LITE FÖRFAN  1.Störande av den allmänna ordningen 2.Vårdslöshet i trafik

KVITTAR OM DU SPINNER/BURNAR ELLER HAR "STÄLL"(Medvetet) PÅ ASFALT,GRUS ELLER SNÖ SÅ FÅR DU BÖTER OCH IBLAND INDRAGET KÖRKORT!

Förövrigt har jag fått se detta:

Det kostar 600 kronor per meter i böter om man kör sträck i asfalten och 1200 kronor om asfalten dessutom smälter.

Edit: Kan tillägas att dom FLESTA klarar sig utan meter taxa och bara får böter för onödigt buller!
Senast redigerat av MeloveGolf (17 maj 2006)

26 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Tack för alla svar!!
Kände att det var ett rätt viktigt ämne för mig som gillar att prässa på gasen lite extra big_smile

Tänkte lite själv om det kunde vara så att man bötfälldes endast om röken skymde sikt och framkallar trafikfaror, men ni värkar vara klokare på detta!

Kämpa på nu, passa er för farbror blå wink

Att köpa högtalare/Slutsteg efter Watt är som att köpa bil efter Hästkrafter

Jag tycker om öl

524 Inlägg
17 maj 2006
Tänk om man skulle få betala för alla sträck som man gjort,,, Helvete va pengar! Skulle ju aldrig gå å kunna betala de tongue

Old School Ford
600 Inlägg
17 maj 2006
Finns det bevis som kan binda en till detta fruktansvärda brott??
undrar om man står bredvid en fet börn man själv inte har gjort men snuten skyller på en?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

357 Inlägg
17 maj 2006
går väl inte att bevisa om polisen inte kommer upp bakom dig medans du är igång tongue
dom börjar nog inte ge sig på att lösa sånt ifall dom inte kommer rakt på en som bränner gummi just då.

12 086 Inlägg
18 maj 2006
Om polisen räknar per meter kan de ju ställa sig på Maxiparkeringen i stan och räkna hur mkt stålar de skulle kunnat fått in  smile Blir en del dougnats för dom slantarna

Sök