jaa va ska man rikta inn sig åpå? kan tillägga att ja cirka 600km i veckan! men vad finns det för pluss å minus med dom allternativen? vet att 5 serien e smidigare osv. men ja har fastnat för 7 serien nu . mvh:Martin
Jag fick förmånen att låna en 740d några dagar, och den var bland det underbaraste jag kört. Skönt v8-ljud, trots diesel, med en härlig accerelation. Det kändes som att starta med ett flygplan när man tryckte på gasen. Otroligt härlig komfort. Förbrukningen landade på 0,87 trots stundtals ganska inspirerande körning. Jag röstar för en sån! ...Om du nu får tag i en förståss..dom är tyvärr väldigt ovanliga i sverige.
Jag fick förmånen att låna en 740d några dagar, och den var bland det underbaraste jag kört. Skönt v8-ljud, trots diesel, med en härlig accerelation. Det kändes som att starta med ett flygplan när man tryckte på gasen. Otroligt härlig komfort. Förbrukningen landade på 0,87 trots stundtals ganska inspirerande körning. Jag röstar för en sån! ...Om du nu får tag i en förståss..dom är tyvärr väldigt ovanliga i sverige.
Mvh Johan
men ja e ute efter en bil som inte man möter varje dag och bränsle ekonomi komfort och ganska pigg bil verkar stämma bra på 740n
ja dett låter bra iaf! men hur är det med hållbarheten med v8an? och reservdelar e föståss mycket dyrare`?
Inte "mycket" dyrare, men det går ju åt fler tändstift etc som en större motor kräver och sedan så är en del prylar grövre dimensionerade= dyrare att byta. Och så är den törstigare, sannolikt lite dyrare att försäkra osv. Men "mycket dyrare" blir det inte, skall man nu ut och köpa bil och lägga ut så mycket som en E38 kräver i inköp och ägande så spelar inte skillnaden mellan 730d och 740d så stor roll
Edit: Bortsett från att tändstiften knappast behövs
Senast redigerat av Rquired (1 december 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.