Lastning, påväg till mantorp
Framme och lastat av. Mantorp, Gatebil 2009
Problem med aussie lockern, stiften brustna, och axeln i mitten av diffen glappade, fräste i en stålbussning så det kommer inte hända igen.
Dock var lockern för sliten i stifthålen så den höll inte, fick bli svetsdiff igen
Även problem med att spjällhusen ville spricka i svetsarna, förmodligen på grund av vibrationer, original är det en vulkad platta mellan insug och topp som kan svikta. jag frästa ner spår och med tjocka oringar med mycket utstick samt utan packning så kan det vara lite spalt mellan topp och insug så det kan svikta
Även andra sidan fick lite mjukare upphängning, här syns att det ligger o-ringar runt bultarna och skålade brickor utanpå, så insuget kan svikta lite utan att spricka
Svarvar centrumringar
Bygger om från 5/120 till 5/108, bara att svetsa igen hålen och fräsa upp nya
Stiligt ska det vara, tycker det ser illa ut när man har olika fälgar fram och bak när man kör drifting, därför får man ju samla på sig några uppsättningar