3362
Sök

Volvo 745 Turbo -90 Stilren Driftingbil (Nu: FET UPPDATERING HELA 2011) Först med ställbar styrvinkel & ackermannvinkel?

.

312 437 Visningar
Uppdaterades senast 12 november 2012
761 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
#122
Japp, tack för det, tänk om man hade fått betalt varje gång någon använder ens bilder

Den här gången ska jag testa hur långt man kan gå smile


761 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#123
Nu har det gått lite segt framåt med för mycket att göra så jag har inte hunnit vara i garaget särskillt mycket, men lite har jag hunnit med

Diffen före svetsning, Har tagit bort fjäderbrickorna bakom drivaxeldreven, och istället satt dubbla av dom skålade schims brickorna på dom andra 2 dreven, sen pressat isär dreven med kilar, allt för att få dreven så rakt som möjligt vid svetsning
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937628_4v1t7k.jpg


Och här är diffen färdigsvetsad
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937629_wuzhe6.jpg

Distans adaptrarna harvfärdiga som fixar camber problem och ger ställbar styrvinkel samt 2 olika inställningar om man vill ha paralell steer eller true ackeman. Alu plattan var bara en test för att se att allt stämde
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/937630_sbcdjv.jpg

Krängningshämmare inköpta, från höger turbons original 21mm / 960:s 23mm / 25mm både fram och bak Pulverlackade och klara
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937631_4x7bf3.jpg

Koni dämparna kortade ganska ordentligt, både kolvstången och dämparkroppen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937632_qvzkx6.jpg


Botten på coliovers avkapade och igensvetsade
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937633_zmzj73.jpg


Färdiga coilovers, nu ska dom bara ytbehandlas med elförzinkning
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/937634_mkytlw.jpg


KHRacing
25 maj 2010
#124
Du e tokig Danne :-)

1 291 Inlägg
25 maj 2010
#125
Härligt! nu vill jag bara se allting monterat tillsammans smile


761 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
#127
Blir lite speciallösningar för att hinna få ihop framvagnen till tävlingen på söndag, det blir lite test , och kommer bli riktigt svårt att ställa in, men men
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/942185_1ajryq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/942195_mxzm84.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/942200_x6ffk9.jpg


87 Inlägg
2 juni 2010
#128
riktigt grymt projekt! häftigt att du satsar 110% på allt smile

122 Inlägg
2 juni 2010
#129
helvete va grymt jobb du lägger ner...


1 380 Inlägg
2 juni 2010
#130
riktigt jävla grym !
när blir den helt färdig då ? smile


761 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
#131
Helt färdig? Det vet jag inte om någon bil blir, men framvagnen ska jag fortsätta med efter tävlingen på söndag.

Samtidigt kan det vara givande att ändra lite i taget, på så sätt så får man en känsla för vad varje enskilld grej gör, det blir lättare att ställa in det som man vill ha det då.


Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
3 juni 2010
#132
Vad kostade elförzinkningen och var lämnar man in?  Har ett par fjäderben som också behöver en omgång med nått skydd.
Inget kul om det rostar sönder efter 1-2 säsonger.

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

761 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#133
zakademus skrev:
Vad kostade elförzinkningen och var lämnar man in?  Har ett par fjäderben som också behöver en omgång med nått skydd.
Inget kul om det rostar sönder efter 1-2 säsonger.

elyta i olofström lämnade jag till.

300:- betalade jag, men det är nog olika.

tänk på att det är välldigt viktigt med en ren yta, eftersom ingenting läggs på så döljs ingenting, tillexempel en blästrad yta blir matt, en polerad yta blir blank, samt att det måste vara plåtrent, ingen färg eller skit, till viss del så tvättas ju skit bort.

gjutjärn fungerar inte heller, där fäster ingen färg alls.


556 Inlägg
3 juni 2010
#134
grymt kul läsning!

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
3 juni 2010
#135
dannnej skrev:
zakademus skrev:
Vad kostade elförzinkningen och var lämnar man in?  Har ett par fjäderben som också behöver en omgång med nått skydd.
Inget kul om det rostar sönder efter 1-2 säsonger.

elyta i olofström lämnade jag till.

300:- betalade jag, men det är nog olika.

tänk på att det är välldigt viktigt med en ren yta, eftersom ingenting läggs på så döljs ingenting, tillexempel en blästrad yta blir matt, en polerad yta blir blank, samt att det måste vara plåtrent, ingen färg eller skit, till viss del så tvättas ju skit bort.

gjutjärn fungerar inte heller, där fäster ingen färg alls.

Okej..  ja jag glasblästrar isåfall innan och polerar upp gängorna resten får va =]
Antar att dom bara kan sänka ner en bit av delen så halva bara blir förzinkad?

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

761 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#136
Dom hänger in det i stora vagnar tillsammans med alla andra grejer dom kör så hela åker nog med, det går nog itne att få det på något annat sätt, för då blir det krångligt för dom och förmodligen dyrt smile


761 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
#137
Svarvade egna tjocka brickor i rostfritt
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947169_hp6vrt.jpg

Topplagringen på plats
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947170_8nm70i.jpg

Nållagerna uppsvarvade för att passa dämparna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947171_t2j9jg.jpg

Fjäderbenet klar för montering
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947172_pilnv4.jpg

På plats
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/947173_rs4lhe.jpg

Såhär blev adaptern, en test innan jag gör klart dom riktiga, verkar fungera bra såhär också, men känns inte riktigt bra
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947174_djukq4.jpg

Här är resultatet av adaptrarna, original på vänster sida, och modifierat på höger i bilden, nu är det bara länkarmarna som ska göras i ordning med
https://www1.garaget.org/gallery/archive/125922/large/947177_kn31in.jpg


53 Inlägg
9 juni 2010
#138
Allt ser riktigt trevlig ut.
Hur gick det för dig i söndags? Jag var tvungen att sticka innan tävlingen var över :-(

Roger Lennartsson, Karlskrona
www.16-2.com www.16-2Design.se
Passat - TokFet: 402m - 16.8s@133km/h 60fot - 2.58s
Golf - Sparco RS: 201m - 10.54@111km/h 60fot - 2.37s SuperStage - 1.40:12s

1 051 Inlägg
9 juni 2010
#139
Hehe fan vad fränt att använda en 745 big_smile Hehe, nu började man tänka på att använda en 245 i framtiden elelr net wink Men coolt bygge, premunation algd smile


820 Inlägg
9 juni 2010
#140
Jag är mållös, vilket jävla arbete. Detta är en rejäl käftsmäll till alla som gnäller på 740, riktigt jävla grym bil.

Om man säger


Sök