3069
Sök

Audi 80 2,3 10v coupe

50 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#1
Hej.
Jag har en audi som gör mig galen snart:mad:.
Bilen går riktigt på tomgång, men så fort man ska gasa så börjar den och skjuta bakslag i luftbälgen.
Jag har byt packningar runt insuget, spjället, kollat alla luftslangar,testat med en annan luftmängdsmättare,kollat kamtiderna, kollat luftbälgen, kollat bränsleröret, men hittar inget.
När jag lyckas att köra bilen, då går den bara på fullgas, annars smäller baktändning hela tiden.
Är det nån som har haft det problemet, eller vet vad det kan vara

MVH
Senast redigerat av fireman (1 december 2009)

Motborgare
1 099 Inlägg
1 december 2009
#2
fireman skrev:
Hej.
Jag har en audi som gör mig galen snart:mad:.
Bilen går riktigt på tomgång, men så fort man ska gasa så börjar den och skjuta bakslag i luftbälgen.
Jag har byt packningar runt insuget, spjället, kollat alla luftslangar,testat med en annan luftmängdsmättare,kollat kamtiderna, kollat luftbälgen, kollat bränsleröret, men hittar inget.
När jag lyckas att köra bilen, då går den bara på fullgas, annars smäller baktändning hela tiden.
Är det nån som har haft det problemet, eller vet vad det kan vara

MVH

Vilken årsmodell? Har den vanliga brytarspetsar och vacuumklocka på fördelaren?
Om den har det, kolla att tändingen förställer sig när det blir vacuum.

-- K

50 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
#3
det är en -89, jag tror inte att det är brytarspetsar på den men jag kollar ändå.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
2 december 2009
#4
Mätt tändkablarna att dom har rätt ohm, rätt avstånd på stift, inte olika hårdhet på stiften?
Kollat även hur tändningen står?
Mvh Thomas

Mvh Thomas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 december 2009
#5
fireman skrev:
det är en -89, jag tror inte att det är brytarspetsar på den men jag kollar ändå.

Den lär ha NG/NF motorn så den har inte brytare eller vakumklocka.
Låter som att felet är på tändningssidan. Blir stiften sura?
Nolla motorn och se så allting står rätt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

50 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#6
jag har nollat motorn på svänghjulen så att det står på 0, toppen har jag också nollat så att rotorn på fördelaren står på 1:ans cylinder.
det sitter nya NGK stift i den oxå.
Jag tycker inte att stifterna ser ut som om dom har blivit sura, dom va torra men gråsotiga.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 december 2009
#7
fireman skrev:
jag har nollat motorn på svänghjulen så att det står på 0, toppen har jag också nollat så att rotorn på fördelaren står på 1:ans cylinder.
det sitter nya NGK stift i den oxå.
Jag tycker inte att stifterna ser ut som om dom har blivit sura, dom va torra men gråsotiga.

Okay och kammen hade du också kikat så det står rätt?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

50 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#8
ja, jag kollade även kammen,

Motborgare
1 099 Inlägg
3 december 2009
#9
Vad med kallstartinjektor-grunkan?
Spreja startgas på alla vacuumslagar och se vad som händer.

-- K

50 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#10
Det är redan gjort, ingen respons

50 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
#11
det jag har märkt idag, att det blir så jävla mycket vaccum i tanken.
jag öppnade tanklocket för att tanka, då sög tanken till sig luft i ca 6-7 sekunder.
Jag tycker att det värkar lite onormalt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2009
#12
Testa kör utan tanklock en bit då. Om bilen slutar krångla då så är det nog någon ventilationsslang i tanken som är igensatt eller i kläm.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

50 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
#13
Det har jag redan testat.


Sök