Har för mig att det finns en spak för att "frikoppla" mekanismen och sedan fälla den manuellt. Minns inte vart den i så fall finns, men det hittar du säkert om du söker lite på sidan länkad ovan
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Har för mig att det finns en spak för att "frikoppla" mekanismen och sedan fälla den manuellt. Minns inte vart den i så fall finns, men det hittar du säkert om du söker lite på sidan länkad ovan
Bra fart du har på med målande o allt byggande. Tummen upp! Men det bästa sättet att måla framkofångaren sku ha varit att bara grundmåla där som det var spacklat. Låtit det torka o sen slipa d slätt. Sen sku du ha måla hela kofångaren med vått i vått grundfärg, vänta halv timma o sen målat basfärg + lack. Då sku du inte ha behövat slipa hela kofångaren för hand. Men då måste kofångaren vara i gott skick förstås. Men så brukar man göra me nya delar. Mindre jobb o man sparar tid. Fortsätt me bra fart! Mvh.
Bra fart du har på med målande o allt byggande. Tummen upp! Men det bästa sättet att måla framkofångaren sku ha varit att bara grundmåla där som det var spacklat. Låtit det torka o sen slipa d slätt. Sen sku du ha måla hela kofångaren med vått i vått grundfärg, vänta halv timma o sen målat basfärg + lack. Då sku du inte ha behövat slipa hela kofångaren för hand. Men då måste kofångaren vara i gott skick förstås. Men så brukar man göra me nya delar. Mindre jobb o man sparar tid. Fortsätt me bra fart! Mvh.
Tackar! Aa förstår vad du menar, dock gick det inte riktigt då bakkjolen inte var i så gott skick, är ingen orginal kjol.. Det är inte heller jag som kommer lägga den slutliga basen + lack utan jag gör bara grundarbetet.. Sen är det bra att man lär sig slipa för hand, man måste ju börja i den svåra änden först, efterhand får man in känslan och kan börja träna med maskin
Bakkjolen är snart redo för lack! Ska dock förstärkas en aning, allt för att kunden ska bli nöjd, inte så kul om lacken spricker sen :p Jag lämnar inte ifrån mig ett jobb där jag vet att det är fusk i grundjobbet!
Art(ägaren av bmw´n) håller på att passa in sidokjolar, skärmbreddare fram och bak, han gör en underbart bra jobb!!
Usch jag skulle sova tidigt idag? Aja, mycket inspiration fick man och suget efter att gå över till spruta ist för burkar blev inte mindre! Frågan är väll snarare om man ens hinner lackera handtag med en liten 2hk kompressor med 24liters tank, men de bli framtida problem Jäkla fina resultat får du iaf och bra att du är så noggrann! Keep up the good work
Strax ska bakjolen förstärkas! Det är det sista som är kvar, sen är den redo för lack :p Skärmen ska gås över med 800papper en gång till för ett perfekt resultat