3343
Sök

Besluts ångest för köpa bil

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
Hej!

Kan inte bestämma vad jag ska ha för bil hittade 2 stycken.

Bil nr1

Saab 9-3 Aero 2,0 Turbo 2003 Årsmodell med Pilot Paket så som GPS,Taklucka,kjolpaket m.m

Får köpa den för 91,000:- http://www.bilkompaniet.se/beg/visa_bil.asp?visa=UDT027

Bil nr2

Skoda Octavia RS 1,8 Turbo 2003 Årsmodell inte speciellt utrustad.

Får köpa den för 87,000:- http://www.bilkompaniet.se/beg/visa_bil.asp?visa=TRX119

Båda bilarna har 13.000mil på nacken.

Vilken skall man satsa på?

Ärliga svar tack med vilka som kan tänkas ha mest fel.

M.v.H SAM
Senast redigerat av bihfocus (2 december 2009)

270 Inlägg
2 december 2009
inte en aning men det är ju verkligen 2 olika typer utav bilar tongue

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
Det jag backade på var att SAAB:en hade 10 ägare och jag blir den 11:e lite många har kört den

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
bleedingstar skrev:
inte en aning men det är ju verkligen 2 olika typer utav bilar tongue

Hahha skojar du?

Lastbilsmekaniker
5 222 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 december 2009
Saab, eftersom det är så mycket mer bil än Skoda, i alla fall rent generellt. Men inte nu när Saab hänger i luften, antingen lever Saab vidare (ett tag till...) och då håller priserna i sig. Eller så går Saab under och priserna dyker, åtminstone till en början. Vänta tills dess!

Om du måste ha en bil nu? Slå till på Skoda, RS är både kul och trimvänlig och även om den inte håller Saab kvalitet så är den inte orimligt burkig. Tvärt om, den lever upp till samma kvalitet som sin kusin VW Passat tycker jag så varför klaga? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
Heheh jo visst är SAAB bra även om det går skit för den nu det bryr jag mig inte om då det finns delar en massa år framåt om saab skulle läggas ner men det är 10 ägare som gör mig orolig
Senast redigerat av bihfocus (2 december 2009)

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
2 december 2009
är det inte många utav dessa 10 ägare som är typ bilfirmor då? är det verkligen 10 brukare av bilen så att säga?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
Hur får jag reda på det isåfall? klart det inte kan vara alla privatpers men hur vet jag det de står bara på VV hemsidan 10 ägare

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
2 december 2009
bihfocus skrev:
Hur får jag reda på det isåfall? klart det inte kan vara alla privatpers men hur vet jag det de står bara på VV hemsidan 10 ägare

ring bilregistret...

2slow

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 december 2009
Du kan beställa hem ett fax från transsportstyrelsen där de senaste 3 ägarna står uppradade. Om du kontaktar den "första" av dessa tre och hoppas på att detta är en vänlig själ kanske han kommer ihåg bilens historia och i vilket skick den var i när han sålde den?

Annars vet jag inte hur man får fram alla ägare tyvärr...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
hm
aja ska kolla det kontaktar bilregistret ;-) tack

518 Inlägg
2 december 2009
skoda octavia är absolut ingen dålig bil , inte saaben heller för den delen. personligen hade jag valt skodan i det här fallet , mest för att det vart så många ägare på saaben.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

bihfocus
2 december 2009
Trådstartare
Karl-Bertil skrev:
skoda octavia är absolut ingen dålig bil , inte saaben heller för den delen. personligen hade jag valt skodan i det här fallet , mest för att det vart så många ägare på saaben.

Jepp tror det är lite svårt att forska bakåt i tiden borde kunna fås info om alla ägare tycker jag
men det är just 10 ägare av en 2003:a som är oroande.

Men den har i princip allt. Fullt utrustad med Pilot Paket helt otrolig bil när man provade den. 210hk hade den original skick tydligen

Sök