Lind4hl skrev:
Mäta när du har fullt ladd genom att segdra på 5an??
ursäkta ordvalet, men vem fan bryr sig om det?
efter som du har 2,5l förstår jag att det laddar tidigt, men inte såå tidigt:P
återkom gärna med en kurva, tvivlar inte på att den laddar "ganska" fort för att vara en sån turbo,men ändå..
Hur mäter du var du har fullt laddtryck då?
Man måste ju låta motorn jobba för att det ska komma igång, laddar 1,4bar bara ännu, och på 1:an blir det aldrig mer än kanske 0,8 eftersom fästet försvinner, på 2 av blir det heller aldrig fullt laddtryck pga fäste.
Så hur vill du ha siffrorna?
Jag kan trixa mig till ännu tidigare ladd också, när man driftar och har laddtryck och sen når ner på varv med behållt laddtryck så är det inga problm att gå ner på 2000 varv och sen ge på gas igen så finns laddtrycket där direkt, det är fördelen med en tung lastbilssnurra, en racesnurra är lättare och tappar laddet snabbare.
2,3 eller 2,5L spelar ingen större roll, däremot spelar det in roll på grundeffekten, jag ligger på ca 200hk grundeffekt, alltså utan turbo
Flödet däremot är ALLT.
Allting är optimerat, finns inga kanter eller flänsar någonstans som går att göra bättre, avgashuset är konat mot downpipen, tryckrören är matchportade, kompressorhuset svarvat för att inte ha några vassa kanter, till och med avgasystemet har jag slipat i alla muffar så det inte är kanter eller grader utan nästan som ett helt oskarvat rör hela vägen.
Det är jävligt viktigt att tänka på flöde.
Sen är grejröret välldigt grovt, samt alla rören lika långa samt puls split som slår igång turbon tidigare, även delat fram till wastegatarna.
Samt specialkam på 324 grader, separata spjäll och välldigt hög tändning