Hejsan, har införskaffat en 740 (
) och har tänkt att byta ut högtalarna som sitter i den som jag antar har suttit där sen den köptes ny (gammalt par som haft den innan osv å tror inte dom har hållt på o bytt till nå annat).
Nu har jag 4st högtalare i den, i alla 4 dörrar... dessa har jag tänkt att byta ut mot några passande högtalare för runt 4-600 paret, dock har jag några frågor!
För det första, vad jag har förstått så är det nå "special" på 740 efter 88b att högtalarna i framdörrarna inte är i 5.25" som annars utan i typ 6", stämmer detta och isf måste man köpa en sån där adapter för 198kr på brl om man vill montera 5.25" i framdörrarna då eller?
Och i bakdörrarna är det vanliga 5.25" har jag för mig så inga adapters där men man lär ändå kapa antar ja?
För det andra, har hört att man måste såga bort nå plåtbitar bakom högtalarna för att annars får den inte plats, är detta sant?
Det tredje, kablarna som går till högtalarna som sitter i, dom lär väl fungera till andra högtalare oxå? (tänkte på "tjockleken" osv.
Det fjärde, vilka högtalare ska man köpa?
Är väl inte ute efter något absolut värsting som ni kan se, men vad ungefär?
Har kollat på de där GAS 5.25" för 448kr på BRL, är dom bra?
Hoppas på hjälp nu, har sökt o sökt men är väldigt mkt att kolla igenom så har nog missat mkt.
mvh