Jag kommer f-n inte ihåg om det är möjligt att de inställningen när allt är monterat...... För att få av remmen OM den nu är prblemet måste du iaf ta ner inneskärmen = det blir lättare att se.
mvh Jonas
okej, det låter ganska jobbigt men kamkedjan är bytt på maptun i örebro och jag ville bara vara helt säker på att den satt rätt för om du har varit inne på min länk som jag har på första inlägget så tror jag att det kan vara därför och att det är för mycket förtändning men vad hände när din kompis kamkedja satt en kugg fel?
Går bilen rent på tomgång? ofta när kedjan sitter en kugg fel så är det väldigt orolig tomgång. sen bör väll maptun veta hur kejdan ska sitta
Veva fram motorn, så kammarna står rätt med deras markering....så kan du fortsätta kolla nere vid remskivan.
bilen är orolig till och från på tomgång, den kan ligga och vara orolig och vibrera lite men sen en liten stund så går det jätte bra och lungt och sen orolig igen, och den när jag varvar bilen till 2500varv så blöddrar den ibland och på högre växlar vid gaspådrag så spikar bilen plus att jag har dåliga avgasvärden.
Jag kollade på kvitton i bilen och arbetet utfördes 2007-10... och hittade ett besiktningspapper från 2009-04... och då var det inget konstigt med avgasvärden...hmmmm
känns inte som det är kammarna som ställer till det =/
ne men jag är ganska slut på idéer om vad det kan vara som ställer till allting:/
Vad har du kollat upp då?
jag har kollat tändstift(bytt), bytt olja 2ggr på 500mil, kollat vevhusventilationen, kollat lambdasond, haft injetion cleaner i motorn och bilen går fortfarande magert och jag har inte fått några felkoder mer än när jag drog ur mapsensorn under en avgasmätning för att se om det var den men det var det inte, och imorgon ska jag prova med en kompis DI och se om det är den som spökar. och när jag spelade in en körning på tech2 så visade den väldigt lite spjällöppning så då trodde jag att det var mapsensorn men jag har inte provat med någon annan.
Går bilen rent på tomgång? ofta när kedjan sitter en kugg fel så är det väldigt orolig tomgång. sen bör väll maptun veta hur kejdan ska sitta
Veva fram motorn, så kammarna står rätt med deras markering....så kan du fortsätta kolla nere vid remskivan.
bilen är orolig till och från på tomgång, den kan ligga och vara orolig och vibrera lite men sen en liten stund så går det jätte bra och lungt och sen orolig igen, och den när jag varvar bilen till 2500varv så blöddrar den ibland och på högre växlar vid gaspådrag så spikar bilen plus att jag har dåliga avgasvärden.
Tycker inte det låter som kaminställningen iom att den går bra ibland. Eller skulle inställningen vara fel.....hoppa rätt.....för att bli fel igen eller hur menar du?
Går bilen rent på tomgång? ofta när kedjan sitter en kugg fel så är det väldigt orolig tomgång. sen bör väll maptun veta hur kejdan ska sitta
Veva fram motorn, så kammarna står rätt med deras markering....så kan du fortsätta kolla nere vid remskivan.
bilen är orolig till och från på tomgång, den kan ligga och vara orolig och vibrera lite men sen en liten stund så går det jätte bra och lungt och sen orolig igen, och den när jag varvar bilen till 2500varv så blöddrar den ibland och på högre växlar vid gaspådrag så spikar bilen plus att jag har dåliga avgasvärden.
Tycker inte det låter som kaminställningen iom att den går bra ibland. Eller skulle inställningen vara fel.....hoppa rätt.....för att bli fel igen eller hur menar du?
Hur vet du att motorn spikar?
Jag tycket det låter som tändproblem jag.......
mvh Jonas
Jo bilen spottar och rycker när man gasar mycket på högre växlar, och man känner att bilen tappar acc när den blir så och sen kan den acca upp en bit till, men man känner och hör det bara på lägre varv när det går lite tungt.. gjort 2:an ut utan att missa men det är 3:an som det börjar och jag upplever att bilen skuttar när det poffar.
Jo bilen spottar och rycker när man gasar mycket på högre växlar, och man känner att bilen tappar acc när den blir så och sen kan den acca upp en bit till, men man känner och hör det bara på lägre varv när det går lite tungt.. gjort 2:an ut utan att missa men det är 3:an som det börjar och jag upplever att bilen skuttar när det poffar.
Det är vanlig att blanda ihop spikningar med misständningar och det tror jag du oxo har gjort.
Jo bilen spottar och rycker när man gasar mycket på högre växlar, och man känner att bilen tappar acc när den blir så och sen kan den acca upp en bit till, men man känner och hör det bara på lägre varv när det går lite tungt.. gjort 2:an ut utan att missa men det är 3:an som det börjar och jag upplever att bilen skuttar när det poffar.
Det är vanlig att blanda ihop spikningar med misständningar och det tror jag du oxo har gjort.
mvh Jonas
okej men jag har lånat en kompis DI nu och den går som en klocka och den går bra på höga växlar vid gaspådrag oxå så jag ska imorgon iväg och avgastesta igen:)
Avgastestet var fortfarande dåligt nu och det värkar som en dålig kat så jag har beställt en ny kat från mekonomen som åker på på tisdag, då ska den fan gå igenom, tack alla för trevliga svar och hjälp:)
Avgastestet var fortfarande dåligt nu och det värkar som en dålig kat så jag har beställt en ny kat från mekonomen som åker på på tisdag, då ska den fan gå igenom, tack alla för trevliga svar och hjälp:)
Avgastestet var fortfarande dåligt nu och det värkar som en dålig kat så jag har beställt en ny kat från mekonomen som åker på på tisdag, då ska den fan gå igenom, tack alla för trevliga svar och hjälp:)
Får jag bara fråga vad den gick på?
Jadå den gick på 1670:- men avbeställde den och beställde en från skruvat.se då jag är en ganska trogen kund till dom och där fanns det en 3" för 899 plus 99 frakt så jag kom änu billigare undan:)