Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

rally-tobbe
23 september 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Klart att avgassystemet gör skillnad strandberg wink Det bästa på 4 taktare skall ju vara ett rör 1 meter ut från grenröret egentligen... men vem orkar köra med det?

Men jag köpte sportsystemet 2,5" med två dämpare, man förlorar kanske lite effekt på 2 dämpare, och ha ett system som inte är rakt, men det blir bra mycket behagligare smile

aa fy fan, har kört med 1 ljuddämpare i bilen, det vart ju inget roligt iaf big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
23 september 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:

Volvo1968 skrev:
Klart att avgassystemet gör skillnad strandberg wink Det bästa på 4 taktare skall ju vara ett rör 1 meter ut från grenröret egentligen... men vem orkar köra med det?

Men jag köpte sportsystemet 2,5" med två dämpare, man förlorar kanske lite effekt på 2 dämpare, och ha ett system som inte är rakt, men det blir bra mycket behagligare smile

aa fy fan, har kört med 1 ljuddämpare i bilen, det vart ju inget roligt iaf big_smile

2 st är helt perfa smile 1 stor oval och 1 lång smal smile ^^ självklart 2½

orginal? nää du kan va orginal!
rally-tobbe
25 september 2010 · 1 266 Inlägg

En fråga innan man börjar, måste man flytta isär ventilerna om man sätter i 46 och 38,5 ventiler?

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
25 september 2010 · 1 479 Inlägg

Tror det är precis på gränsen att de tar i, eller är det på 44x 38,5? Iallafall är det inget du gör själv tror jag varesig flyttar ventiler eller byter till större, är bättre isåfall att lämna till någon som kan, eller köpa en färdig topp smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
rally-tobbe
25 september 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Tror det är precis på gränsen att de tar i, eller är det på 44x 38,5? Iallafall är det inget du gör själv tror jag varesig flyttar ventiler eller byter till större, är bättre isåfall att lämna till någon som kan, eller köpa en färdig topp smile

jo jag ska lämna in så dom gör det, men tänkte köpa ventiler på kg och är lite trist om man måste flytta dom= kostar mer tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
26 september 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:

Volvo1968 skrev:
Tror det är precis på gränsen att de tar i, eller är det på 44x 38,5? Iallafall är det inget du gör själv tror jag varesig flyttar ventiler eller byter till större, är bättre isåfall att lämna till någon som kan, eller köpa en färdig topp smile

jo jag ska lämna in så dom gör det, men tänkte köpa ventiler på kg och är lite trist om man måste flytta dom= kostar mer tongue

46 38,5 är max tongue inte mycke kvar mellan ventilerna tongue

orginal? nää du kan va orginal!
rally-tobbe
26 september 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:

Volvo1968 skrev:
Tror det är precis på gränsen att de tar i, eller är det på 44x 38,5? Iallafall är det inget du gör själv tror jag varesig flyttar ventiler eller byter till större, är bättre isåfall att lämna till någon som kan, eller köpa en färdig topp smile

jo jag ska lämna in så dom gör det, men tänkte köpa ventiler på kg och är lite trist om man måste flytta dom= kostar mer tongue

46 38,5 är max tongue inte mycke kvar mellan ventilerna tongue

bra, då blir det dom ventilerna i toppen då tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
6 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

Idag så köpte man volvo R-sports förgasarsats som består av två solex 45or, insug, fyra röda trattar och volvos kromade luftburk smile mumma

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
6 oktober 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:
Idag så köpte man volvo R-sports förgasarsats som består av två solex 45or, insug, fyra röda trattar och volvos kromade luftburk smile mumma

NU börjar det hända grejer som vi gillar big_smile (Y)!!

orginal? nää du kan va orginal!
rally-tobbe
6 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:
Idag så köpte man volvo R-sports förgasarsats som består av två solex 45or, insug, fyra röda trattar och volvos kromade luftburk smile mumma

NU börjar det hända grejer som vi gillar big_smile (Y)!!

jääes, blev riktigt nöjd, kompletta och allt big_smile så nu blir det att ställa in bilen för vintern och börja köpa prylar till den nya motorn big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
6 oktober 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:
Idag så köpte man volvo R-sports förgasarsats som består av två solex 45or, insug, fyra röda trattar och volvos kromade luftburk smile mumma

NU börjar det hända grejer som vi gillar big_smile (Y)!!

jääes, blev riktigt nöjd, kompletta och allt big_smile så nu blir det att ställa in bilen för vintern och börja köpa prylar till den nya motorn big_smile

grett smile men ska du bygga egen topp eller köpa komplett ?

orginal? nää du kan va orginal!
rally-tobbe
6 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:

NU börjar det hända grejer som vi gillar big_smile (Y)!!

jääes, blev riktigt nöjd, kompletta och allt big_smile så nu blir det att ställa in bilen för vintern och börja köpa prylar till den nya motorn big_smile

grett smile men ska du bygga egen topp eller köpa komplett ?

Jag har köpt en klar, ska bygga om den lite grann bara tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
6 oktober 2010 · 1 479 Inlägg

Roligt!! Vågar man fråga vad du gav? wink Eller var det rimligt pris eller fynd? tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
rally-tobbe
6 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Roligt!! Vågar man fråga vad du gav? wink Eller var det rimligt pris eller fynd? tongue

Jag gav 3000 och dom är bestyckade till 170-180hk tongue tyckte att det va ganska så rimligt, bild på dom finns i mitt galleri smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
6 oktober 2010 · 1 479 Inlägg

Jo kompletta för 3000 är väl inte farligt alls smile Sen åker du ju säkert på att justera bestyckningen lite ändå, men det är ju inga problem om man bara har ekonomi till att köpa dem big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
rally-tobbe
6 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Jo kompletta för 3000 är väl inte farligt alls smile Sen åker du ju säkert på att justera bestyckningen lite ändå, men det är ju inga problem om man bara har ekonomi till att köpa dem big_smile

precis tongue det svider lite i plånboken, men men smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
SnaakeShiT Amazonist, Javisst!
7 oktober 2010 · 585 Inlägg

Riktigt kul projekt, keep up the good work smile

Amazon, den skiljer dig från mängden
rally-tobbe
7 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

volvo___power skrev:
Riktigt kul projekt, keep up the good work smile

Det ska jag tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
16 oktober 2010 · 1 266 Inlägg

Nu har det hänt lite, öppnade upp motorn och såg att allt va balanserat big_smilebig_smile så nu ska blocket skickas in på borrning ;D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Lygdman Amatör
17 oktober 2010 · 488 Inlägg

Kan bara säga att denna blir hur grym som helst!! Ska bli roligt å se slutresultatet

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang