1: Kolla så givaren funkar samt att du inte har kabelbrott..Samt att lampan i instrumenhuset (en diod??) är hel
2: Antingen knasig givare eller strulande instrumentering. Om möjligt så försök att mäta upp motortempsgivaren, jämför sedan det värde den ger mot vad tempmätaren pekar på...Ex om givarens motstånd motsvarar en temp på 60 grader o mätaren visar just 60 så kan man anta att tempmätaren är hel. Nästa steg är att testa med en annan (helst ny) givare...Är det fortfarande bara 60 grader bör du misstänka termostaten...
3: Pass...
4: Byt stift/rotor/fördelar. Kolla sedan efter luft/vakuum läckage. Du kan läsa av felkoder via en "OBD-kontakt" med en "2+2" adapter gissningsvis, finns att köpa på ebay.de för ca 50 Euro, rekommenderas.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure