3836
Sök

Går detta att polera eller är det omlackning som gäller?

502 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
hej. lackade för första gången i våras men det blev för tunnt lager så ytan blev helt knottrig, hur ska jag göra för att fixa glans? tror ni det går att polera upp det eller måste jag slaska på ett lager ny färg?

http://i36.tinypic.com/j9txs1.jpg
http://i33.tinypic.com/sdef6s.jpg

Mvh Jonas:)

181 Inlägg
9 december 2009
Våtslipa och lägga på nytt översta lager är nog det enda skulle jag tro. kan gå att få bort om man är aktiv precis efter lackeringen är gjord, men så här långt efter har jag svårt att tro det. ^^

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 december 2009
hest skrev:
Våtslipa och lägga på nytt översta lager är nog det enda skulle jag tro. kan gå att få bort om man är aktiv precis efter lackeringen är gjord, men så här långt efter har jag svårt att tro det. ^^

Instämmer! Polering går iaf inte... Utan det är våtslipa & omlack som behövs.

502 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
ok, men det går inte att matta ner lacken med tex 2000 och polera upp glansen igen? vet inte om färgen som är kvar räcker så långt

Mvh

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 december 2009
Haggan skrev:
ok, men det går inte att matta ner lacken med tex 2000 och polera upp glansen igen? vet inte om färgen som är kvar räcker så långt

Mvh

Det borde gå även om lacken är nåt år.
Min kusin köpte en PV som var lackad 1980 och den hade rinningar. Han våtslipade bort dom sen polerade upp en kanonfin yta. Och den bilen är midnattsblå.

Så jag skulle iaf testa om jag vore dig. smile
MVH T.

EDIT: om lacken är väldigt tunn kan det bryta genom om du är för vådlig när du slipar..
Senast redigerat av Opelmadness (10 december 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

530 Inlägg
10 december 2009
Testa våtslipa ytan tills den är helt slät. Dock finns de en risk att du går igenom lacken och då den är tunn som du säger. Tidsmässigt så är en omlakering de bästa. Men orkar du våtslipa hela bilen och senare stå med polermaskinen i 10timmar så får du väll göra de wink

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

502 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
ok, när det gäller polering, funkar en biltema till det ändamålet?

och vad är det man ska tänka på med poleringen, det är väll bara att smeta på nått medel och sen bara köra med maskinen tills ytan blir fin?

Mvh

502 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
ok blir till att testa detta:D tack för svar alla!

Mvh

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
12 december 2009
Haggan skrev:
ok, när det gäller polering, funkar en biltema till det ändamålet?

och vad är det man ska tänka på med poleringen, det är väll bara att smeta på nått medel och sen bara köra med maskinen tills ytan blir fin?

Mvh

Nej den funkar inte.

Sök