3900
Sök

Volvo 855 t5 -94, startar ej

9 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hej har problem med bilen.sad
Efter att jag har varit ute och kört cirka två mil så skulle jag bara stanna en kort stund, sen när jag försökte att starta så knakade det lite i motorn men den ville inte gå igång, kollade olje nivån och såg att det var för lite och att den var ljus brun och skumig, fyllde sedan på lite olja då slutade motorn att knaka men det den startade inte. Start motorn gick runt fast den gick inte att starta. försökte att tag till men den vill inte starta.

Kollade och byte tändstiften och upptäckte att det även var olja där tandstiften sitter, har smörjt med 5-56 på fördelarlockets alla kontakter och säkringarna är kollade.

Ursäkta dom dåliga förklaringarna men hoppas att ni förstår ändå tongue

Finns det någon som känner igen sig eller vet vad felet är så skulle det vara snällt om ni svarade.

Mvh

593 Inlägg
10 december 2009
Det låter som att du har vatten i motoroljan? Vilket kan innebära att topplockspackningen gått.. ?

19 Inlägg
11 december 2009
Hej!

Jag tror nog att din topplockspackning har gått:(.
När vatten trycker in till olja så blir den brungrå, och oftast litte bubblig. Det lättaste sättet är att ta ett komptest, så ser du var det läcker..

Alt att mäta glyckolvattnet och se hur värdena är där.
Bilen borde ju bli slö me när du väl har kört den, den senaste tiden..?

Lycka till!

9 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
hej tack för svaren men prövade att byta bensin pumpen och nu så startar den igen:D

Sök