3286
Sök

Högtalarna brusar HJÄLP!!!!

2 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hej
Har nyligen köpt en saab 9-5.
Skulle testa en skiva och skruva upp ljudet på nästan max efter några sekunder började det brusa i högtalarna uppe på instrumentbrädan (hörs ej i dörrarna) När jag lyssnade på en låt på radion hördes de inte alls.
Vad kan felet vara? Stereon är original btw.
Är ganska sugen på att byta ut stereon mot en ny. om jag ska byta högtalara i instrumentbrädan, vad är det som sitter där från början vanliga högtalare,diskanter,mellan register??
kan inte så jätte mycket om bilar så ha gärna lite förståelse och idiotförklara inte mig tongue

Tack för hjälpen på förhand. roll
Senast redigerat av SaabPalle (10 december 2009)

560 Inlägg
11 december 2009
Det sitter 3,5" högtalare på brädan, så det är inga problem att byta om du vill det.

Ibaldn sitter det inga högtalare i dörrarna, så sätt örat mot gallret och lyssna och finns deet inget ljud så lär du inte ha högtalare där tyvärr.

Det kan vara i orginalstereon felet ligger då det bara brusar och knappt låter något.

Så billigast om du ska byta (och bäst ljud) är att sätta dit en ny stereo (inte orginal).

SaabPalle skrev:
Hej
Har nyligen köpt en saab 9-5.
Skulle testa en skiva och skruva upp ljudet på nästan max efter några sekunder började det brusa i högtalarna uppe på instrumentbrädan (hörs ej i dörrarna) När jag lyssnade på en låt på radion hördes de inte alls.
Vad kan felet vara? Stereon är original btw.
Är ganska sugen på att byta ut stereon mot en ny. om jag ska byta högtalara i instrumentbrädan, vad är det som sitter där från början vanliga högtalare,diskanter,mellan register??
kan inte så jätte mycket om bilar så ha gärna lite förståelse och idiotförklara inte mig tongue

Tack för hjälpen på förhand. roll

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 december 2009
Och om det nu sitter högtalare i dörrarna eller om du vill sätta i där så ska det vara 6,5", så ett 3-vägs kit med 6,5" middar, 3,5" mellanregister samt diskant bli kanon alternativt lösa 6,5" middar samt ett par 3,5" koaxialer. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Tack så jätte mycket för hjälpen smile
Blir nog byte på allt efter jul smile Byta ut alla högtalare plus ny stereo smile
Tips på nån bra sida?

297 Inlägg
11 december 2009
duger inte  den klistrade länksamlingen? wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60667
Senast redigerat av Jonathan_lindgren (11 december 2009)

Sök