Martin 9-3 skrev:
Dimmarna lyser väldigt bra i sidled och är det mörkt så är de påslagna. Inget att ifrågasätta.
De bländar inte, har kollat det noga själv. Bara idioter som bråkar ändå, troligen har de inte fått något hemma på länge bara.
Så länge jag inte bländar och jag ser betydligt bättre så får lagboken säga vad som helst. Inte rädd att ta det till tingsrätten om det krävs.
Sånna som du som aldrig borde fått chansen att ta körkort. Ett egotänkande som visar på total avsaknad av respekt för övriga människor och sina medtrafikanter. Bara för att du själv inte lider av detta så är det mao. självklart att ingen annan gör det heller *SUCK*
Mitt brytningsfel gör att när jag bär linser så är det rent utsagt skitjobbigt att möta dessa förbannade råpuckon som inte vill förstå hur det kan vara att möta en bil med dim/halvljus när det är mörkt. Nu har ju du redan din åsikt klar att jag egentligen inte har bakom en ratt att göra pga. mina ögon och din neandertalhjärna lär väl inte fatta något ändå.
Jag har så många bokstäver som går att ha på ett körkort, har kört yrkesmässigt sedan jag var nitton och eftersom jag har "tungt kort" så gjorde jag både en läkarundersökning och SYNTEST så sent som för drygt ett halvår sedan. Ja jag är 45 och det är lagstagdat för oss som har CE DE och jag passerade utan problem.
När jag kört hela dagen och jag möter dej ditt lilla miffo efter det blivit mörkt med dim/halv påslagna. Så blir det för mej alla renbågens strålar åt olika håll runt dina skitlampor och bil. Det spelar ingen roll om jag fäster blicken längre fram längs motsatta dikeskanten det blir skit ändå. Jag påstår inte att problemet uteblir vid övriga möten men det är fan så mycket mindre när mötande bilister har laglig kombination tänd.
Den lysande ytan på bilen blir så mycket större när både dim och halvljusen är tända och ännu värre är det när jag sitter i lastbilen 2 meter upp och det är blött väglag. För då blir det även stickstrålar som reflekteras i en blänkande asfalt. Ännu värre är det med de som ska vara "snälla" och därför justerat ner sina dimljus så de inte ska blända *SUCK* Det är precis lika dant med eftermonterat xenon men de fattar ju ingen här som tänker på samma sätt som du.
Att ha brytningsfel är snudd på lika vanligt som mellanmjölkpå ICA. Mina linser har en liten tyngd nertill som gör att dom ska "hänga rätt" När ögonen blir torra efter många timmar bakom ratten så kan linserna ibland hamna lite snett. Detta problem är inte heller speciellt ovanligt och jag motar olle i grind att då använda vanliga glasögon. Problem solved tänker du och kan fortsätta och se "ball ut"
Jag har 60 ton som skjuter på, du borde prova någon gång för det är en riktig kick att sitta bakom ratten och försöka sikta Scanian ett par decimeter brevid din förardörr.