3092
Sök

Hur stor skillnad är det om man hoppar ifrån en 325a lite trimmad 220hk ...till en toyota supra på 600Hk

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
deempan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
tänk på att supran väger mer än bmw med wink

joo joo det vet jag haha tongue men det märks nog inte när det är 640hk ha ha wink

precis wink Men tycker det hade vart manligare o vråltrimma din beemeer big_smile

joo det hade nog varit ett riktigt roligt projekt!! hade det i tankarna ett tag, om att turbokonventera en m3a E46 där ett tag...men så vart det inte, fick upp ögonen mera för toyota supra, för både utseendet och hållbarheten i motorn som dom har! big_smile

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Masterworks skrev:
Du vänjer dig snabbt med 600hk och vill gärna ha mer! cool

haha okej wink Jooo kan tänka mig att det blir så, när man har en me 600+ i sig så vill man hela tiden uppgradera sig...men för mig kommer nog så mycket kraft räcka länge haha!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 december 2009
Tror det inte ska va några problem och du lär vänja dig fort så effekten är inget att oroa sig för. Absolut ingen bil jag skulle köpt men vill du nu ha en sådan så är det inte mycket att klia sig i håret om?

Rock'n Roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 december 2009
deempan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
deempan skrev:
joo joo det vet jag haha tongue men det märks nog inte när det är 640hk ha ha wink

precis wink Men tycker det hade vart manligare o vråltrimma din beemeer big_smile

joo det hade nog varit ett riktigt roligt projekt!! hade det i tankarna ett tag, om att turbokonventera en m3a E46 där ett tag...men så vart det inte, fick upp ögonen mera för toyota supra, för både utseendet och hållbarheten i motorn som dom har! big_smile

Om du e så bestämd på supran så tycker jag absolut du ska ha den !
Dock kör försiktigt i början eftersom det är inget man kör till vardas en bil med 600 hk ! smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (15 december 2009)

C H E V R O L E T <3

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Tror det inte ska va några problem och du lär vänja dig fort så effekten är inget att oroa sig för. Absolut ingen bil jag skulle köpt men vill du nu ha en sådan så är det inte mycket att klia sig i håret om?

nej smile behöver ju inte trycka fullt i rondellerna lol   varför är det ingen bil som du skulle välja om man får fråga hehe ? allt för vanliga kanske? vad skulle du själv vilja ha för bil?

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
deempan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Dock kör försiktigt i början eftersom det är inget man kör till vardas en bil med 600 hk ! smile

Jajemen nästa måndag blir köpet av smile neej precis det ska jag verkligen tänka på...i maj rullar jag ut den iallafall

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 december 2009
deempan skrev:
TenZer skrev:

nej smile behöver ju inte trycka fullt i rondellerna lol   varför är det ingen bil som du skulle välja om man får fråga hehe ? allt för vanliga kanske? vad skulle du själv vilja ha för bil?

Låter vettigt och ska den köras hem i detta väglag så kan det va på sin platts att lägga ägg under gaspedalen tongue Njää för vanliga skulle jag väll inte vilja påstå men en bli ska komma från Sverige eller USA med vissa undantag (men jag är kanske knasig) en Buick '58 hade vart nått de wink

deempan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
deempan skrev:

Jajemen nästa måndag blir köpet av smile neej precis det ska jag verkligen tänka på...i maj rullar jag ut den iallafall

Får väll gratulera till köpet i förväg då och hoppas det blir bra smile
Senast redigerat av TenZer (15 december 2009)

Rock'n Roll

OEM <3
6 957 Inlägg
15 december 2009
deempan skrev:
Bjork skrev:
Snälla säg att det är en singel oxå? Klart det blir ett kliv..jag åkte Aero med 210hk förut, nu har jag en Golf med 308hk och den är fan så rapp tongue Men kör med huvudet och inte foten så kan du nog vara lugn wink

haha jajemen det är en singelturbo wink och köpet blir av nästa måndag, så då kommer lite bilder upp big_smile

Trevligt, färg? big_smile

OEM <3

NissanMotorsport
15 december 2009
Låter som du kommit över en viss summa pengar, vunnit? eller liknande..tänk då också att dom kostar väldigt mycke i drift.. dom drar mer, tätare service intervaller..mer som kan gå sönder.. om man ska ha en bil me 600+ hästar så ska det vara proffsgjort så det håller.

Masterworks
15 december 2009
deempan skrev:
Masterworks skrev:

haha okej wink Jooo kan tänka mig att det blir så, när man har en me 600+ i sig så vill man hela tiden uppgradera sig...men för mig kommer nog så mycket kraft räcka länge haha!

Jag trodde oxå att den effekten borde räcka, men det tog inte lång tid innan jag fatta att det var MER effekt som behövdes! hehehe...  lol

806 Inlägg
15 december 2009
Köp:D bara att se och höra en supra på den effekten dräper och drivlina, motor m,m är något av de bästa

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
deempan skrev:
TenZer skrev:

Låter vettigt och ska den köras hem i detta väglag så kan det va på sin platts att lägga ägg under gaspedalen tongue Njää för vanliga skulle jag väll inte vilja påstå men en bli ska komma från Sverige eller USA med vissa undantag (men jag är kanske knasig) en Buick '58 hade vart nått de wink

deempan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Får väll gratulera till köpet i förväg då och hoppas det blir bra smile

joo den ska ju köras hem ifrån uppsala i det här vädret så det blir en spännande utmaning haha...okej Buick '58 är ju coola bilar wink

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
deempan skrev:
Bjork skrev:
Snälla säg att det är en singel oxå? Klart det blir ett kliv..jag åkte Aero med 210hk förut, nu har jag en Golf med 308hk och den är fan så rapp tongue Men kör med huvudet och inte foten så kan du nog vara lugn wink

haha jajemen det är en singelturbo wink och köpet blir av nästa måndag, så då kommer lite bilder upp big_smile

Trevligt, färg? big_smile

jaa smile Svart är färgen på den...tycker själv att den är den snyggaste färgen på en supra... kanske allt för vanlig i andras ögon men tongue

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
Låter som du kommit över en viss summa pengar, vunnit? eller liknande..tänk då också att dom kostar väldigt mycke i drift.. dom drar mer, tätare service intervaller..mer som kan gå sönder.. om man ska ha en bil me 600+ hästar så ska det vara proffsgjort så det håller.

jaaa farmor och farfar har gått bort så dom har skrivet över en hel del pengar på sina barnbarn. har fått ärva  närmare 900 000. så det blir att inreda lägenheten snyggt och köpa sig sin bil man vill ha, kan fotfarande inte tro att man har fått så mycket pengar... jorå precis det förstår jag, servicar kommer jag hålla efter väldigt MKT wink och motorn och andra reservdelar är mycket nytt och bytt och pokostat. kvitton på allt

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Masterworks skrev:
deempan skrev:
Masterworks skrev:

Jag trodde oxå att den effekten borde räcka, men det tog inte lång tid innan jag fatta att det var MER effekt som behövdes! hehehe...  lol

hahahaha jaa vi får väl se big_smile

Avstängd
126 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
Köp:D bara att se och höra en supra på den effekten dräper och drivlina, motor m,m är något av de bästa

jaa det är ju det man faller för exakt wink

820 Inlägg
15 december 2009
Ingen bil jag hade köpt ifall jag haft pengarna men dom är ju prestandabilarnas slitvarg, skiten verkar ju hålla för allt så kan bara gratulera till ett bra köp smile

Om man säger

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 december 2009
Du kommer säkert köra ihjäl dig, men du kommer iaf dö lycklig smile

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
15 december 2009
klart de är stor skillnad tongue e ju nästan som när jag hade min slöa calbra på 116 hk och bytte t 300 hk 850 xD

58 Inlägg
19 december 2009
x antal hästar jämfört med x antal hästar går inte riktigt att jämföra tycker jag. Det hänger ju ihop med hur bilens chassie kan hantera dom. En prestanda bil e byggd från början med x/häst & har således ett avvägt chassie som kan hantera det på sitt sätt.
Sen när det gäller "extema" bilar ( eller alla bilar egentligen) e det bara att lära sej känna sin bil och smyga på effekt allt eftersom. Helst överskrida gränsen nångång också så man vet var den går smile
Vet om en del folk som hoppat i in ex italienska bilar och tyckt dom kan köra bil, så med en "supersportbil" som en Ferrari e det bara att köra på. Men även med en sån bil måste man om nån "lära sej" bilen innan man kan stå på.
Så kom dej ut på en bana eller hyr ett flygfält med några polare å lär känna bilen. Gasa & bromsa & sladda i lugn & ro så ska du se att det går bra smile

PS om du inte vill få massa nya kompisar och så, annonsera inte om hur mycket dinero du fått. Du kommer få hur många nya polare som helst annars smile

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu

Sök