Aquilla skrev:
Andreas 940: jag är riktigt tveksam att din bil endast drar 1.25 liter milen hur mycket du än gasar. min polares 940 turbo dras i bästa fall 1.25 liter milen vid normal blandad körning. men det är så mycket snack om din bil hela tiden! vi diskuterar ju originalmotorer här, annars kan jag börja snacka om min trimmade 325a med som inte drar mer än en original 325a fast med märkbar effektskillnad. eller om limmets värsting e30 eller VS motor m5a med över 1000 hk. en m3a drar helt enkelt soppa utefter hur du kör, precis som alla andra bilar.
sluta iaf att påstå att volvos gamla motorer har bra verkningsgrad, för det har dom absolut inte.
kolvas: visst fyller de sin funktion mycket bra, har själv kört 740 hela vintern och tycker det är en bra o rolig bruks/vinterbil. men jag framhäver inte att det skulle vara någon ingenjörskonst direkt!
Men snälla lilla Aquilla
Mattias Stenström byggde en rödblockare på 1000-1200hk
PÅ 4 CYLINDRAR OCH 2,3liter.
När jag var liten så åkte jag också BMW då 80-talare var inne o då var det Alpina B7....
Riktigt jävla skit vad det beträffar ingenjörskonst...
Vipparmar det hade inte volvo på den tiden..
Volvon kan man ge fullgas på en kall motor som har 150hk per liter utan att den rasar.
Min Alpina 100hk/liter tålde inte mitt ett o enda kallgasande då jag skulle visa en kollega hur bra bilen gick. Då rök 2 vippor och topplockspackningen.
Jag åkte BMW på den tiden och kan bara säga att motormässigt var allt med M30 skräp.
Fan vad blårök det var.
Hur mkt strulade inte på min Alpina pga dålig ingenjörskonst.
Javisst BMW går i bräschen med innovationer från racingvärlden..
Men det påverkar hållbarheten...
Hur många BMW går har gått i rallyskogen,,,,,
Kan det bero på deras helt värdelösa bakvagn.... månntro !
Styrväxlar med styrsnäcka vilket skit
Elproblem utan dess like...
Jag vet inte om det skulle bli BMW igen...
Aldrig Alpina eller Hartge..
en garagegranne hade har en H35 viilket skit...
Har gått runt o kollat ombyggnationerna de gjort...
Muppbygge...
Ge dig o sluta försvara skit...
I år hade jag en ny 320 med Mpaket som hyrbil och lekte lite med den på kurvig väg.
För i helvete min 940 med chassiesatts tar sänkor bättre utan att fjädringen går i botten.
BMW passade bra i rondeller på slät asfalt,,, jävla skitbil...
Sluta upp med prematureåsikter...