Men va i....??? Har ni inte gett er än? Att ni bara ORKAR komma dragandes med era Alutech steg 176 trimmade traktorer...Är det motorstyrka o prestanda rakt fram det handlar om hela tiden? Och hur MYCKET Volvo är det i en Volvo som man bytt kolvar,stakar,turbo,insug osv???O dessa one-of-kind byggen vill ni jämföra med trimmade (kompressor matade) BMW? Varför ger ni er inte på en av världens snabbast GATLEGALA bilar, G-Power M5 Hurricane RS?? Den bilen ÄR gatlegal, o jag kan inte tänka mig i min vildaste fantasi att det finns någon tuner/trimmare som "bygger" gatlegala Volvo på över 500hk...O om man nu skall vara på det humöret så har man ju ett "antal" turbo-trimmade M3 som går så in i...Men även här, hur mycket BMW är det kvar i dessa bilar egentligen, och gatlegala???Knappast...Men ska vi spela efter era regler så...
Vad jag tycker: Alla ni Volvo-iter, ta inte illa upp över att en av bilvärldens främsta motorkonstruktörer både historiskt o i dagsläget bygger bilar/motorer som är ofta snålare,snabbare o renare än motsvarande motor med samma effekt från en annan tillverkare, se det som nåt positivt istället att ni hänger med så bra som ni trots allt gör, ÄVEN om man gör haltande jämförelser där man tex jämför Volvos "värsting" mot en BMW med större motor, typ 330-335. Försök o inse: det är jämförelsen original VS original som är intressantast, oavsett om det är rattlås-racing eller time-attack på ringen. Skall vi börja trimma så kan man i princip få en Kia att spöa allt, men då är väl det enda som är Kia på den bilen emblemet i fronten...
O snälla kom nu inte dragandes med en visa om "Men det finns ju en Brunkorvs Tech steg 345 trimmad S40 o den drar ALLT!!!", försök att acceptera att en original "värsting" Volvo inte går bättre än en original "värsting" BMW med liknande effekt/vikt. Jag gillar Volvo med, men en Volvo är o förblir en Volvo, oavsett hur stark/snabb den är. Utöver detta anser jag INTE att BMW är världens bästa bil, däremot är BMW en av de bättre bilarna rent generellt som gemene man kan köpa UTAN att behöva ha en månadsinkomst på 100"+++, o då tar jag inte bara prestandan i beaktning, utan även design och upplevd kvalitetskänsla.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure