3955
Sök

Volvo 144:a - 69 med b20 motor dör när den blir varm ?!

35 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Hejsan !
Tänkte kolla om det är någon som vet vad mitt fel på bilen kan vara !
Bilen går hur fint som helst när den är kall, men direkt när bilen blir varm så går den endast på tomgång och det är knappt!
Har bytt förgasare, Tänd kablar, packning till soppa pumpen för den var sprucken. fördelar locket är fint.
Vad kan felet vara? kondensatorn? värmenyper ?

Tacksam för svar ! smile

7 Inlägg
14 december 2009
Lät faktist som kondensatorproblem enligt mig. Inte äre nå bensinproblem i alla fall. Kan bli "kortslutning" i kondensatorn då den blir het?.      Jag hade faktist precis samma fel på min zündapp för några år sedan. Den bara dog då jag kört 5min o,O  samt vit gnista

Truckreparatör
221 Inlägg
14 december 2009
Har du kvar värmeskölden på förgasaren? och packelit spacern? utan dessa så kan besinen förångas innan den når motorn pga av värmen som blir i förgasaren.

35 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
freddy_82 skrev:
Har du kvar värmeskölden på förgasaren? och packelit spacern? utan dessa så kan besinen förångas innan den når motorn pga av värmen som blir i förgasaren.

japp det sitter kvar, jag ska in nu mot staden och pröööva byta kondensatorn och/eller tändspole

35 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Robin-nyberg skrev:
Lät faktist som kondensatorproblem enligt mig. Inte äre nå bensinproblem i alla fall. Kan bli "kortslutning" i kondensatorn då den blir het?.      Jag hade faktist precis samma fel på min zündapp för några år sedan. Den bara dog då jag kört 5min o,O  samt vit gnista

bytte kondensatorn idag det hjälpte inte sen bytte jag tändspolen men det hjälpte inte ! men får inte fram speciellt mycket soppa, så ska pröva och byta soppa pumpen imorgon !

4 Inlägg
4 april 2010
byt soppa pumpen, sen sätter du dit dubbla backelitpackningar (Dem tjocka) det kan vara möjligt att du får byta pinbultar där då dem inte räcker till för detta, har nämligen haft precis samma fel på min en gång och det funkade prima (Y)

Sök