enpatte skrev:
Hej och välkomna till E14, Sveriges saltmecka.
Här saltar vi om det snöar, ska snöa, regnar, finns risk för regn, är kallt, kan bli kallt,blir varmare och går från skitkallt till bara kallt.
Allt detta för att du som billist ska få nöjet att hela vintern från okt till april köra i en svartbrungrå sörja av varierande konsistens.
Vi ser till att din bil trots idogt tvättande snabbt och effektivt rostar bort och med den också dina surt ihop-jobbade slantar.
Vi ser givetvis också till att ni bilägare får släpa hem flertalet 20L dunkar med spolarvätska för att fylla era bilar med minst lika mycket spolarvätska som bränsle.
MVH: Vägverket 2009
Så här skulle jag vilja se vägverket beskriva situationen på vägarna, för så ser vardagen ut iaf för mig.
Jag får ursäkta om det redan finns en "salttråd" men jag hittade ingen.
Jag måste bara få häva ur mig min ilska lite för det finns ju ingen som helst djävla hejd på saltandet.
Jag måste bo efter den vägsträcka som saltas mest i hela landet.
I 4mil till jobbet och lika långt tillbaka sitter man och kör i denna smörja hela tiden, ofta händer det att jag gjort av med hela tanken med spolarvätska bara på väg ner till jobbet!
I år har jag så gott som gett upp det här med att tvätta bilen, vad är det för mening?
Tvättar jag bilen i stan hinner jag bara halvägs hem innan det ser lika djävligt ut igen, man blir ju så trött och all energi bara rinner ur en.
Funderade allvarligt ett tag på att flytta, ska man behöva gå så långt?
Det man blir mest förbannad över är ju att det inte finns någon tanke bakom det hela.
Okej om man saltade vid blixthalka och underkylt regn när det kan behövas.
// en som drömmer om vita tysta fina vintervägar