Tänkte slänga upp en tråd på mitt ljudbygge som äntligen satt fart i min bil. Var hos lokala järnhandeln och köpte 2st spån skivor 60x240cm till baslådan och en playwood skiva 120x240cm till upphöjningen av golvet. Lägger ut lite bilder så ni alla kan få se bygget steg efter steg växa
Mina steg ett fyrkanaligt till fram och bak systemet och ett mono till basen Rockford Fosgate. Kommer använda 35mm2 hela vägen
Här är en bild på båttenplattan som ligger på reservhjulet. Sträcken markerar vart stegen kommer och delningsdosan
Här är övredelen som kommer bli mitt nya golv, med fönsterhål
Kablarna går under mattan.
Golvet upphöjt
Stegen på plats
Mer bilder kommer under helgen när jag får tyg, plexi, plåten, lyserna och en massa andra små saker
ser ut som en bra början vars ska du bygga in basen samt framsystem och vad är det för en trevlig pryl
hur ska framsystemet installeras? kanske kan hjälpa mig med inspiration på hur jag ska bygga
lycka till och hoppas det blir bra
Har faktiskt bara framsystemet i "orginal hålen" och de spelar ganska bra men bättre kan man få om man gör ordentliga lådor i dörrarna. Basen kommer hanma på den lilla "hyllan" som 740 har i bagaget, och det blir en orion hp-10. Inväntar rostfria plåten, plexit och lite annat godis imon så kommer nog mesttroligt lite nya bilden Ska försöka göra så mycket i ljudväg på denna tråd som möjligt. Har jag kvar bilen till sommaren kommer jag att bygga om fram dörrarna och även hatthyllen. Då blir de nog plastning och lackering för att få de riktigt fint.
Vet faktiskt inte, tror den får stanna kvar dära spelar ju ingen roll att den sitter dära egentligen kommer ju aldrig synas och den stödjer ju även upp golvet bättre
Tackar! Reglarna är dära för att den ska släppa in luft från sidorna. Ska sätta en tempgivare på bas steget och kolla om den går för varm då kommer jag lägga data fläktar dit ner bara för kylningensskull.
Har du dämpat taket? Isåfall, hur såg din spånskiva ut som du var tvungen att ta ner? Jag kollade lite på det idag, ska ta ner hela skiten på måndag. Och spånskivan var totalt kass, den gick i tusen bitar så fort man försökte böja den.