2696
Sök

Peugeot 307 2.0 xs -03 Fläktproblem

101 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#1
När jag köpte bilen för cirka ett år sen så fungerade fläkten bra, Problemet började under hösten. När man satte igång fläkten så gick den som en klocka, men efter ett tag så stängde den av sig lite då och då och gick igång vid senare tillfälle.

Och nu i början på december går den praktiskt taget inte alls, Kan starta i kanske 30 sek när man startar bilen och efter det upphör den att fungera. När fläkten startar samt stängs av så hörs ett svagt tjutande ljud från den. Kommer ringa verkstad imorgon men vore bra om någon kan komma med något svar om vad det kan vara.


När fläkten väl år igång så värmer/kyler den som den ska


3 Inlägg
19 december 2009
#2
Jag har samma problem. Fast har upptäckt att cupefläkten går i gång när bilen är varm runt 85 grader. När bilen blir kallare under färd så stannar fläkten. Undrar också vad problemet är.

101 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#3
mycket möjligt att vi har samma problem isf, ska lämna bilen på måndag iaf så får jag se vad det är.


3 Inlägg
20 december 2009
#4
Håller tummarna på att de inte är något dyrt fel. Hör av dej och lycka till

101 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
#5
ringde upp verkstan idag, tydligen var det bara ett glapp i en av kablarna, är fixat nu och ska förmodligen hämta bilen imorgon.


3 Inlägg
21 december 2009
#6
Skönt att höra. Ska ringa en verkstad imorgon.

VD :=)
90 Inlägg
23 januari 2010
#7
jag vet felet... kontaktsycket till motståndet e bränt^^

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

101 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#8
felet är redan lokaliserat men tack för hjälpen^^



Sök