3480
Sök

Saab 9-3 -03 Fjärröppning med nyckel krånglar.

2 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Hej!

Har lite problem med mitt centrallås på min Saab 9-3. Efter några dagars snöande och minusgrader går det inte längre att öppna bilen med hjälp av det fjärrstyrda centrallåset. När man trycker på öppningsknappen händer det absolut ingenting. Det låter ingenting från bilen (inte ens centrallåsets motor som försöker öppna dörren).

Väl inne i bilen så går det att låsa centrallåset med knappen på förardörren. Någon som vet hur det fungerar med mottagare / sändare för fjärröppning?

Tacksam för hjälp
Senast redigerat av Echke (19 december 2009)

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
19 december 2009
annars kan ju batteriet till din fjärrdosa lagt av.. hmm

2 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Har provat att byta batteri i fjärrdosan utan resultat...

Fler förslag? hmm
Senast redigerat av Echke (19 december 2009)

2 Inlägg
23 november 2013
Vet att detta är en gammal tråd men har just nu samma problem i min saab. Har bytt batteriet i båda dosorna och det händer ingenting... någon som har en lösning till problemet? smile

562 Inlägg
23 november 2013
Whanoo skrev:
Vet att detta är en gammal tråd men har just nu samma problem i min saab. Har bytt batteriet i båda dosorna och det händer ingenting... någon som har en lösning till problemet? smile

Kanske finns en ny programvara till bcm (karosstyrdonet). En kollega fick in en 06a typ med problemet att båda fjärrarna inte fungerade trots fräscha batterier. En omprogrammering av bcm-styrdonet så hoppade båda fjärrarna igång. Dock vet jag inte om det gäller alla modeller. Kan ju vara fel på fjärrarna också.

Du kan ju testa att hänga av batteripolen ett tag och se om det hjälper, annars skulle jag åkt till en Saabverkstad.

9-5 Aero Sedan -05

2 Inlägg
23 november 2013
Okej ska testa det där med batteriet om det inte funkar får jag väll gå och höra med verkstad på måndag då.
Tack för svar!

Sök