2597
Sök

Hur viktigt tycker du att bra ljud/sterio är?

Rättvikarn
142 Inlägg
20 december 2009
Nog är det fint med ett ljud där man kan vrida på ordentligt när det kommer en bra låt.

Har inte lagt så mkt på ljud. Kanske 2-3 tusen. inge nya grejjer jag andvänder men bra låter det smile

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
20 december 2009
Det är viktigt som fan och jag får nojor om att jag måste byta saker när jag köper ny bil.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 665 Inlägg
20 december 2009
sandin_90 skrev:
Har tänkt på en sak.. Vissa lägger ju ut flera tusen på sitt ljudsystem i bilen, å vill verkligen ha toppenljud.
Andra vill ha tidsenligt för bilen. Och vissa skiter mer eller mindre i billjudet, och gör som mig.. Alltså far te närmsta skrot och köper första bästa bandare, och 1-4 hela högtalare..

Så, hur gör ni? Och hur viktigt är det för er?

Sen måste man ju skilja på de som vill ha toppenljud o de som lägger 20000kr på bas o slutsteg och sedan en 1000lapp på framsystemet. De bryr sig ju knappast om hur det låter.

När man var 18-25 var billjudet prio1. Men senare med egenlägenhet då flyttade intresset över till hemhifi istället. För min del.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Niklasw skrev:
Tyckte det var kul med dunk i bilen när man var yngre big_smile
Nu blir de oftast bara att man byter ut huvudenheten till nån med usb/mp3. Eller som i BMW:n en usb interface till cdväxlaringången.
Jag lägger hellre ner pengar på andra saker till bilarna, har man två V8or får man ju tanka ibland också cool

Jo tack ja vet. inte billigt att åka V8.. Men det är fan värt varenda öre! big_smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 december 2009
sandin_90 skrev:
Niklasw skrev:
Tyckte det var kul med dunk i bilen när man var yngre big_smile
Nu blir de oftast bara att man byter ut huvudenheten till nån med usb/mp3. Eller som i BMW:n en usb interface till cdväxlaringången.
Jag lägger hellre ner pengar på andra saker till bilarna, har man två V8or får man ju tanka ibland också cool

Jo tack ja vet. inte billigt att åka V8.. Men det är fan värt varenda öre! big_smile

No shit och egentligen behövs inget jäkla stereo kraffs om man har gjutjärns stötstånkare med headers och dubbla 3" cool

Rock'n Roll

1 207 Inlägg
20 december 2009
Desto tråkigare bil jag haft desto mer har jag kompenserat det med billjud. Synd att man är arbetslös nu när man skaffat sig en vento.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 december 2009
Rickard-v skrev:
sandin_90 skrev:
Har tänkt på en sak.. Vissa lägger ju ut flera tusen på sitt ljudsystem i bilen, å vill verkligen ha toppenljud.
Andra vill ha tidsenligt för bilen. Och vissa skiter mer eller mindre i billjudet, och gör som mig.. Alltså far te närmsta skrot och köper första bästa bandare, och 1-4 hela högtalare..

Sen måste man ju skilja på de som vill ha toppenljud o de som lägger 20000kr på bas o slutsteg och sedan en 1000lapp på framsystemet. De bryr sig ju knappast om hur det låter.

När man var 18-25 var billjudet prio1. Men senare med egenlägenhet då flyttade intresset över till hemhifi istället. För min del.

Trots att man har hus så är billjudet viktigare för min del.
Ligger "bara" runt 20K i min bil just nu.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 914 Inlägg
20 december 2009
Volvo544special65 skrev:
men andra är ju uppenbart bara intresserade av att basa lite för fjortisarna nere på stan och det är ju bara löjligt...

har gjort det, okej det var för mina polare men jag antar du menar att det är ungefär samma sak tongue men fan vad kul det är i början, smile se vem som hade bäst ljud och alla har lagt ut typ 3-4k på ljudet. tongue senare skenar det iväg för den som har mest pengar och får det låta bäst. tongue

senare för att svara på TS fråga. tongue
bra ljud.... hmm.. prioriterar allmäna körkänslan som prio 1 (så bilen känns som att den går rent, relativt fräch upphängning osv) prio 2 är nog stereon, sedan lack osv tongue men man tackar ju aldrig nej till att ha lite att åka med också tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (20 december 2009)

297 Inlägg
20 december 2009
Lonefox skrev:
Rickard-v skrev:
sandin_90 skrev:

Trots att man har hus så är billjudet viktigare för min del.
Ligger "bara" runt 20K i min bil just nu.

om jag hamnar i lägenhet blir de nog intresse flytt till bilsteroe, men sålänge jag bor hemma så e de hemhifi som gäller smile kör ju inte bil för att lyssna på musik wink men bättre än orginalhögtalare är ett måste även i bil...

143 Inlägg
20 december 2009
Billjud vad är det ????? Båtljud det är inne nu heheheh ligger runt 60 lök nu men det lär sluta runt 70-80 om jag vill ha det som jag vill roll

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

stahre
20 december 2009
Kuttle skrev:
Billjud vad är det ????? Båtljud det är inne nu heheheh ligger runt 60 lök nu men det lär sluta runt 70-80 om jag vill ha det som jag vill roll

Jävlar, vad är det för saker du har i båten om man får gå lite off topic?

297 Inlägg
20 december 2009
stahre skrev:
Kuttle skrev:

de står i hans profil roll

143 Inlägg
20 december 2009
Jonathan_lindgren skrev:
stahre skrev:
Kuttle skrev:

de står i hans profil roll

Det kommer mera wink har inte allt i min profil

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

560 Inlägg
20 december 2009
Säger samma sak.

Minns inte när jag köpte en bil sist som jag inte planerade utifrån bilstereobyggande.

ExtraKim skrev:
Köper bil efter hur mycket stereo som får plats i den, så jag prioriterar det rätt högt wink

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 december 2009
Billjud är helt klart viktigt, utan vettigt ljud i bilen så kan stereon lika gärna vara av. Var tidigare väldigt intresserad av radiostyrd bilsport & har tävlat i många år, men när man fick körkort och egen bil så ändrades intresset.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 274 Inlägg
20 december 2009
jimmyostrom skrev:
Säger samma sak.

Minns inte när jag köpte en bil sist som jag inte planerade utifrån bilstereobyggande.

ExtraKim skrev:
Köper bil efter hur mycket stereo som får plats i den, så jag prioriterar det rätt högt wink

Åh andra sidan kan du säkert bygga om dom flesta bilarna så du får plats med det du vill ändå wink

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 december 2009
Men varför gå över bron för att hämta vatten....

Jag hade inte fått in min låda i vilken bil som helst, knappt så den får plats som det e nu.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

2 914 Inlägg
20 december 2009
ExtraKim skrev:
Men varför gå över bron för att hämta vatten....

Jag hade inte fått in min låda i vilken bil som helst, knappt så den får plats som det e nu.

haha knöka in den i en V50 eller liknande xD LYCKA TILL säger jag då bara xD V50 är ändå en stor bil xD

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 december 2009
108.4 X 98.4 X 167.5cm (osäker på längden, kan vara längre), får du in det i en V50 så är du inte dålig big_smile

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
20 december 2009
ExtraKim skrev:
108.4 X 98.4 X 167.5cm (osäker på längden, kan vara längre), får du in det i en V50 så är du inte dålig big_smile

ge mig en v50 o din låda o en kap så ska vi se kim big_smile , hihihihihi

Sök