2634
Sök

Hur viktigt tycker du att bra ljud/sterio är?

2 077 Inlägg
20 december 2009
Har iofs ingen egen bil än men det kommer smile
Men skulle ALDRIG nånsin få för mig och lägga en enda krona på bil ljud, jag e trött på disco bilar som låter asbra men sen ser bilen ut som skräp.. dyrare anläggning än bilen ;P nejtack!

Men kan ju då i mitt försvar säga att jag älskar time-attack bilar och en bil ska användas och då användas hårt wink och som nån annan sa, banbil med ljud? nej tack big_smile lättat is the shit,in med bur och andra stolar samt 4p bälte och trimmad motor e mycket mysigare och lyssna på wink

Tar detta exemplet wink
Titta och njut!
http://www.youtube.com/watch?v=OOP3_1TsXs4

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 december 2009
Klart det ska spela hyfsat iaf. Men det här med att mata in så mycket man kan i en skabbig bil och spela så allt på utsidan skakar är ju bara dumt...
Visserligen ska jag i med min lilla 10" sub i bilen snart, men det lär inte skallra sönder bilen iaf. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

ljudfantast
1 372 Inlägg
20 december 2009
JDMCRAZE skrev:
Har iofs ingen egen bil än men det kommer smile
Men skulle ALDRIG nånsin få för mig och lägga en enda krona på bil ljud, jag e trött på disco bilar som låter asbra men sen ser bilen ut som skräp.. dyrare anläggning än bilen ;P nejtack!

Men kan ju då i mitt försvar säga att jag älskar time-attack bilar och en bil ska användas och då användas hårt wink och som nån annan sa, banbil med ljud? nej tack big_smile lättat is the shit,in med bur och andra stolar samt 4p bälte och trimmad motor e mycket mysigare och lyssna på wink

Tar detta exemplet wink
Titta och njut!
http://www.youtube.com/watch?v=OOP3_1TsXs4

Har man en musikstil och gillar mycket musik så är det absolut värt att investera i det. Blir trevligare i bilen om man nu åker mycket bil.

liite skillnad att ha en dyrare anläggning än bilen, än att investera några tusen för att få en skön känsla i bilen.

4 005 Inlägg
20 december 2009
Jag skulle bara köpa en antenn på BRL, tyvärr hade de en bra försäljare som gjorde mig intresserad av billjud och fick mig punga upp avsevärt mer än vad jag ville från början. Men jag är heelt klart nöjd!

Bra ljud i en bil är a och o.

Men att köra runt med stereo över bilens värde känns lite småskumt.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 december 2009
"Ganska viktigt" tycker jag. big_smile

Men det stavas Stereo.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

16 197 Inlägg
20 december 2009
linuslinje skrev:
Jag skulle bara köpa en antenn på BRL, tyvärr hade de en bra försäljare som gjorde mig intresserad av billjud och fick mig punga upp avsevärt mer än vad jag ville från början. Men jag är heelt klart nöjd!

att köra runt me stereo som e värt mer än bilen e ju en självklarthet big_smilebig_smile

tror aldrig ja har haft tvärtom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 december 2009
Första bilen: 20 000:-
Värdet på stereon i den bilen: 60 000:-

Senaste bilen där är stereon värd 7-8 gånger så mycket som bilen kostade.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 december 2009
jag lyssnar mycket på metal och då  vill man ju inte ha så mycket bas så 6*9:or och 6.5:or räcker för mig... så ja bra ljud vill man ju ha

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 600 Inlägg
20 december 2009
är ljud galen både i bilen och i hemma/bio syssla mest med hemmaljud och så:P

gör som jag kör gubba racer=)

2 077 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
linuslinje skrev:

att köra runt me stereo som e värt mer än bilen e ju en självklarthet big_smilebig_smile

Örjan det e du ju wink
Blir inte vidare förvånad, sen har du ju faktiskt en fet bil med smile
Men menade inte och trampa på nån nu, bra alla tycker olika..
1+ för mångfalden iaf inom bilhobbyn!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

143 Inlägg
21 december 2009
evilaudio skrev:
linuslinje skrev:

Skulle aldrig tänka mig att lägga ner mer pengar i billjud än vad bilen är värd roll men båtfan går bra att plöja ner mer i hehehehehe big_smile

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

5 198 Inlägg
21 december 2009
Pedaln skrev:
Nog är det fint med ett ljud där man kan vrida på ordentligt när det kommer en bra låt.

Har inte lagt så mkt på ljud. Kanske 2-3 tusen. inge nya grejjer jag andvänder men bra låter det smile

Huvudsaken det låter hyfsat,,, inte mer än 1500 för stereo. 500 för högtalare

6 851 Inlägg
21 december 2009
Blir väl någon krona på ljudet i mina bilar..

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 december 2009
Jag tycker det är viktigt!
Vill kunna dra på utan att det låter förjävligt.. men grejen är just att jag varken har kunskap eller pengar till det .. hmm Men försöker lära mig så gott jag kan nu tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

7 100 Inlägg
21 december 2009
köper nå bra högtalare och stereo bara.ska låta bra,men ändå vara billigt.ibland nån liten baslåda

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

143 Inlägg
21 december 2009
bmx skrev:
köper nå bra högtalare och stereo bara.ska låta bra,men ändå vara billigt.ibland nån liten baslåda

Ja du, du vill både ha bra grejjer och billigt (äta kakan och behålla den samtidigt) cool

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

6 851 Inlägg
22 december 2009
Kuttle skrev:
bmx skrev:

Ja du, du vill både ha bra grejjer och billigt (äta kakan och behålla den samtidigt) cool

Det går att kombinera, man köper begagnade prylar tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 december 2009
ExtraKim skrev:
Första bilen: 20 000:-
Värdet på stereon i den bilen: 60 000:-

Senaste bilen där är stereon värd 7-8 gånger så mycket som bilen kostade.

Första bilen : 106K
Stereon: 25K

Andra bilen: Gratis
Stereon : 15K

Tredje bilen: 1.5K
Stereo: 5K

Fjärde bilen: 2.4K
Stereo: Just nu 21K (lägger vi ihop det jag bytt ut ligger jag runt 35-40K nu)

Ljudet viktigt? Nää.......jag tror inte det.

Lägger man ihop allt jag TOTALT har lagt ut under åren hade jag haft råd med en Alpine F#1, Ventisteg och Utopiahögtalare idag, frutsatt att jag sparat pengarna istället då :S
Senast redigerat av Lonefox (22 december 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
22 december 2009
Lonefox skrev:
Lägger man ihop allt jag TOTALT har lagt ut under åren hade jag haft råd med en Alpine F#1, Ventisteg och Utopiahögtalare idag, frutsatt att jag sparat pengarna istället då :S

Ja det hade man haft pengar till FLERA GÅNGER OM, om man ist. hade sparat allt man lagt ut.
Men så är det just det med att spara allt...det är inte lika lätt som det är att stava till wink

283 Inlägg
22 december 2009
bad sound kills good music, right:P

Sök