3437
Sök

Rockford Fosgate eller Kicker?

Avstängd
1 714 Inlägg
8 januari 2010
Tokken skrev:
Emilius skrev:
evilaudio skrev:
så du tycker me andra ord att BRL va dyra elle??

Alla som säljer till butikspris är dyra enligt mig, blocket är min bilstereobutik tongue

Inte butikernas fel att du inte har råd.. wink

Sanning! Dock föredrar jag bättre prylar till samma pris framför sämre wink
Syftar inte på att butikernas priser inte är vettiga, förstår varför dem sätter sina priser som dem gör,
men reapriser är ännu mer vettiga!
Senast redigerat av Emilius (8 januari 2010)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 januari 2010
Emilius skrev:
Tokken skrev:
Emilius skrev:

Alla som säljer till butikspris är dyra enligt mig, blocket är min bilstereobutik tongue

Syftar inte på att butikernas priser inte är vettiga, förstår varför dem sätter sina priser som dem gör,

Japp.. men ett reapris pga konkurs är inget att längta efter.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
8 januari 2010
Absolut inte!

Har alltid köpt mina stereogrejer på BRL förutom på sista tiden.

Hade vart kul om dom kunde komma på fötter igen eller vad nu problemer är.

Booyakasha!

Avstängd
1 714 Inlägg
8 januari 2010
Tokken skrev:
Emilius skrev:
Tokken skrev:

Japp.. men ett reapris pga konkurs är inget att längta efter.

Nej faktiskt inte, tråkigt att bilstereobutiker försvinner, men så kan det gå,
inget man kan göra åt heller, att dem iallafall får in pengar för reaprylar och att man kan få tag på billigare saker är ju att se positivt på saken tycker jag personligen..

143 Inlägg
8 januari 2010
Jahaaa det va riktigt tråkigt sad   nu kan man snart inte köpa bilstereo i sthlm län, och jag tänker inte sponsra MDS med en ny lamborghini eller 3.

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

SRF Performance
188 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Tycker att tråden har runnit iväg ganska långt åt fel håll nu.

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

SRF Performance
188 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Köpte 2st 4" och 2st 6x9" Kicker till Mazdan nu. Spelar väldigt fint smile Anledningen till att det blev Kicker är för att alla Rockford var slut smile Måste finnas en anledning till de eftersom RF kostade lite mer smile

Ska iaf bygga ljud i nya Mondeon är det tänkt. Funderar på RF, men har även blivit sugen på Kenwood efter att ha lyssnat och kollat prislappar smile Låter de som något vettigt?

Road Force One Sweden

1 523 Inlägg
15 juni 2010
Zazze skrev:
Köpte 2st 4" och 2st 6x9" Kicker till Mazdan nu. Spelar väldigt fint smile Anledningen till att det blev Kicker är för att alla Rockford var slut smile Måste finnas en anledning till de eftersom RF kostade lite mer smile

Ska iaf bygga ljud i nya Mondeon är det tänkt. Funderar på RF, men har även blivit sugen på Kenwood efter att ha lyssnat och kollat prislappar smile Låter de som något vettigt?

Tycker du ska köpa grejor från Re Audio:)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2010
valstadkillen skrev:
Zazze skrev:

Duglig anledning?

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 523 Inlägg
15 juni 2010
Tokken skrev:
valstadkillen skrev:
Zazze skrev:

Duglig anledning?

Re Audio gör bra saker och de e ej sjukt dyrt heller på deras budget basar med mera men finns andra bra märken som hertz , U-dimension, Ground Zero med mera:)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2010
valstadkillen skrev:
Tokken skrev:
valstadkillen skrev:

Duglig anledning?

Re Audio gör bra saker och de e ej sjukt dyrt heller på deras budget basar med mera men finns andra bra märken som hertz , U-dimension, Ground Zero med mera:)

Men om RF gör bra saker med då? Nä det där var en klen anledning..

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 523 Inlägg
15 juni 2010
Tokken skrev:
valstadkillen skrev:
Tokken skrev:

Duglig anledning?

RF gör bra saker också men är lite överpris på vissa saker! typ som Rf T1500-1 kostar över 7000 har jag för mig men ´man kan få ett dls Cad 15 för mkt billigare. som till exempel

4 693 Inlägg
15 juni 2010
valstadkillen skrev:
Tokken skrev:
valstadkillen skrev:

RF gör bra saker också men är lite överpris på vissa saker! typ som Rf T1500-1 kostar över 7000 har jag för mig men ´man kan få ett dls Cad 15 för mkt billigare. som till exempel

Det var ju RE som du rekomenderade, inte DLS...

Booyakasha!

1 523 Inlägg
15 juni 2010
Softis skrev:
valstadkillen skrev:
Tokken skrev:

Det var ju RE som du rekomenderade, inte DLS...

vet jag väl men det var exempel inget med re att göra:)

SRF Performance
188 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Fattar fortfarande inte vad tomten snackar om för anledning? RF var slut och de måste betyda att det är mer eftertraktat. Vilket i sin ,eming betyder att de är bra grejer eftersom de e dyrare men folk ändå väljer de före kicker? Duger de? De behöver inte vara så, men så såg jag de som iallafall, eftersom de fanns lika många av Kicker och RF för en månad sen och det näst intill alltid står att nya RF är påväg in.

Road Force One Sweden

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 juni 2010
Har inte BRL slutat ta in RF alternativt tar in dom mer sällan men mer? Har för mig att jag läst nåt sånt nånstans iaf. Vilket du väljer av Kicker eller RF spelar nog inte så stor roll när det är i samma prisklass, dom är väldigt likvärdiga varandra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 693 Inlägg
16 juni 2010
ChriZtoffer skrev:
Har inte BRL slutat ta in RF alternativt tar in dom mer sällan men mer? Har för mig att jag läst nåt sånt nånstans iaf. Vilket du väljer av Kicker eller RF spelar nog inte så stor roll när det är i samma prisklass, dom är väldigt likvärdiga varandra.

Jo, dom satstar väl på MTX istället för RF vad jag fattat det som

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 juni 2010
Ja ungefär så som jag förstått det å, RFs basar/högtalare/steg verkar ju inte finnas kvar på sidan ens längre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

SRF Performance
188 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Precis som ni säger. BRL har slutat att ta in nya RF produkter, dock går det fortfarande att beställa via dem. De står inget på sidan, men en polare beställde 2st RF 6x9or förra veckan genom att mejla. Samma priser som innan, men inget de satsar på.

Road Force One Sweden

23 Inlägg
16 juni 2010
Hmm, mailade dem igår och ville köpa ett T400-4 eller T600-4, men fick bara som svar att de var slutsålda, de nämnde inget om att de kunde beställa hem....får höra med dem igen och se vad de säger.

Sök