Hej, det är så att jag tänkt på att anordna en träff för alla motor entusiaster här på garaget.
Vad jag tänkt mig: Mötas någonstans i Sverige där en färja till Tyskland avgår, Köra ner till Nürburgring tillsammans och boka den ett dygn en fin sommardag, övernatta på ett hotell i närheten sedan köra hem dagen efter, tror nog det finns många som är intresserad här på garaget och vill testa vad bilen går för och ha 2 roliga dagar jag har kollat upp priser osv lite information och krav som ställs.
Priset enligt deras hemsida är 420 euro, och då ingår instruktörer , men det kan bli väldigt mycket pengar för 10 timmar på banan och sen bensin , övernattning osv mat kan bli en hel del, jag tänkte att ifall vi skulle få ihop tillräckligt med bilar 30-40 ( passagerare räknas inte ) så hade jag nog kunnat kontakta dem och fråga vad exakt pris skulle bli ifall vi bokade själva banan utan några instruktörer osv , och kanske få med någon här från garaget som hade kunnat leda en instruktion innan vi börjar så slipper vi undan dem dyra priserna och att folk blir skadade eller bilarna.
När: Någon gång under sommaren, Juni/ juli kanske , det kan vi ta när sommaren närmar sig
Detaljer
Behörighet
• Lägsta ålder: 18 år
• klass 3 eller B-licens
• normal fysisk kondition
• Auktoriserad fordon med minst 100 hp och max. Volume 92 dBA
Väder
Genomförbarhet beror på:
• tät dimma
• Snow
• Ice
Längd
• Cirka 8-10 timmar på banan, allt som allt räknat med 2dygn med dit resa, sova osv
Deltagare
• 36-40 personer
Publik
• Välkommen
Bring kläder ()
• Egen bil (hyra fordon tillgänglig på begäran och mot
Rekommenderat: Göra Service innan ni ger er av hemifrån , kolla så bilens er bra ut underifrån byta motorolja osv.
Här är vad som står på
http://www.nuerburgring.de/ ( deras egna hemsida )
om ni inte kan tyska kan ni använda er av
http://translate.google.se/# för att få det översatt
Skriv gärna vad ni tycker och åsikter om detta evenemang
kommer mer information när det börjar närma sig och ifall vi får ihop folk !