bra kylare det där, men jag undrar om du gjorde rent den inuti ?
och hur du gjorde ?...
Diesel bad o sen ska jag spola ur den med olja innan jag monterar den.
Låter som ett bra sätt, själv så började jag med att bada hela kylaren i kokande vatten innuti o utampå, sedan splade rednt edm diesel som du gjorde & sedan avfettning & självning med varmt vatten & tryckluft, till sista för att få bort allt vatten så kan man fylla den med diesel igen & låta stå över natten med anslutningarna uppåt.
bra kylare det där, men jag undrar om du gjorde rent den inuti ?
och hur du gjorde ?...
Diesel bad o sen ska jag spola ur den med olja innan jag monterar den.
Låter som ett bra sätt, själv så började jag med att bada hela kylaren i kokande vatten innuti o utampå, sedan splade rednt edm diesel som du gjorde & sedan avfettning & självning med varmt vatten & tryckluft, till sista för att få bort allt vatten så kan man fylla den med diesel igen & låta stå över natten med anslutningarna uppåt.
MVH K
Tack för tipsen. vi får se fram emot nästa sommar får se vad jag gör med bilen i vinter.
Det är ju så att jag har fått ögonen på en annan bil men det är bara en liten dröm just nu som jag får reda på om 2veckor om denna lilla drömmen kan bli verklighet.
Men fortsätt gärna o följa denna tråden för det ska hända lite mer med denna i vinter vill jag lova er.
Så det var du som var den andra s13 på plats i Västervik .
15,15 är väl ingen höjdartid men det är grymt svårt att få allt o funka med start och växlingar, är inte bara o köra som vissa tror. Vad hade du för slutfart och 60fot?
Själv fick jag bara till en 14,41 tid med 161,98 km/h i slutfart men bilen blöddra och misstände för fullt så ska prova o byta chipp igen och se vad som händer, kanske mitt pissiga komp som spökar?