3887
Sök

Coilovers hjälp

Bilfreak
54 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#21
Sladdbarnet skrev:
Tuffa_Uffe skrev:
Ja det sista företaget du nämner är det absolut inga problem med inte när det gäller speciallbygge..
Den första kan jag bara uttala mig om det andra företaget vet jag inget om i detta läge eftersom jag inte fått svar än... med det kommer kanske..

Jag vet inte men mitt projekt verkar kanske inte vara seriöst tycker vissa men jag hade inte på börjat detta utan att färdigställa det.

Hej Uffe!

Om jag tolkar ditt inlägg ovan korrekt så har du skickat en förfrågan till oss men inte erhållit ett svar, är det riktigt?
Jag har sökt efter mail från Ulf/Uffe (som jag antar att du heter) men inte funnit något, vi försöker besvara alla förfrågningar inom 24h (med reservation för längre svarstider nu under jul/nyårsledigheterna).

Vänligen sänd ett mail till info@raidopower.com så skall vi givetvis försöka hjälpa dig efter bästa förmåga, alternativt slå oss en signal på telefon 08-585 000 80.

Med vänlig hälsning
Andreas Hedström
Raidopower, Stockholm

Självklart kommer jag att skicka mitt mail igen till er om detta inte kommit fram. Skönt att någon vågar visa sig med ett företag om att man även där kan göra fel eller att det kan bli fel.


PS Uffe är inte namnet på personen bakom datorn men vi har valt att kalla killen för uffe. DS

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

Larmtekniker
307 Inlägg
27 december 2009
#22
Kontakta VCRacing.se de säljer inte D2 men har bra coilovers till bra priser.

/ Wången

Bilfreak
54 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
#23
Kanske ska göra det... men jag vet inte har hört mycket gott om k-sport och D2 inte så mycket om de som finns hos VCR.

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
#24
Tuffa: Att döma av bilderna så ser VCR coilovers ut till att vara identiska med D2/K-sport, iaf utvändigt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

4 001 Inlägg
28 december 2009
#25
dawwe skrev:
Tuffa: Att döma av bilderna så ser VCR coilovers ut till att vara identiska med D2/K-sport, iaf utvändigt...

jo, det är ju verkligen utsidan i en stötdämpare som är det viktiga...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
#26
Kolvas: Suck...Ja det är det...Men om du hade tänkt ett halvt steg längre så...Jag skrev UTVÄNDIGT. Sen kan man kanske gissa/anta att det inte finns obegränsat med tillverkare av coilovers där svetsfogar, toppmounts mm ser mer eller mindre identiska ut, endast färgerna skiljer...Jag håller det inte heller för osannolikt att om man lägger en större beställning hos fabriken i Asien så kan man få coiloversen label:ade med det märke/namn man vill...Som sagt gissningar bara men inte helt okvalificerade...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Bilfreak
54 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
#27
dawwe skrev:
Kolvas: Suck...Ja det är det...Men om du hade tänkt ett halvt steg längre så...Jag skrev UTVÄNDIGT. Sen kan man kanske gissa/anta att det inte finns obegränsat med tillverkare av coilovers där svetsfogar, toppmounts mm ser mer eller mindre identiska ut, endast färgerna skiljer...Jag håller det inte heller för osannolikt att om man lägger en större beställning hos fabriken i Asien så kan man få coiloversen label:ade med det märke/namn man vill...Som sagt gissningar bara men inte helt okvalificerade...

Men facit i hand kanske det är KW variant 3 som gäller?? Tycker bara att det är mycket pengar om man inte ska använda bilen till så mycket ban körning! Ett annat alternativ är att köra med H&R.. Men priset avgör ganska mycket i detta falet.

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 januari 2010
#28
Tuffa: Jag TROR så här: "Kina coilovers" (D2,K-sport,XYZ osv) är förmodligen bla de mer prisvärda kit:en på marknaden, absolut inte "top of the line". Däremot så fyller de högst troligt sin funktion o lever upp till de flesta kundernas förväntningar, dessutom verkar de satsa rätt friskt på div "motorsport aktiviteter" samt "sponsringar", o bara det borgar ju för att de inte kan vara helt superkassa, för att prångla ut dämpare med usel kvalitet/prestanda kommer bara att slå tillbaka på de själva, det gäller att hålla rätt nivå på kvalite/prestanda/utseende. Sen ska man inte heller glömma: oavsett vilket kit du köper ("Kina" eller "märkes") så kommer du märka stor skillnad kontra dina gamla/slitna dämpare. Sen är det upp till var och en att avgöra om KW mfl är värda ungefär dubbelt så mycket samt om de är dubbelt så bra/hållbara...Jag är ganska säker på att K-Sport Coiloversen kommer leva upp till mina förväntningar, sen att andra tycker de e "skit" rör mig inte i ryggen. Jag kommer bara köra "normalt" med bilen (M5 E39) de sitter på, kanske lite bana nån gång...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

4 001 Inlägg
2 januari 2010
#29
dawwe skrev:
Tuffa: Jag TROR så här: "Kina coilovers" (D2,K-sport,XYZ osv) är förmodligen bla de mer prisvärda kit:en på marknaden, absolut inte "top of the line". Däremot så fyller de högst troligt sin funktion o lever upp till de flesta kundernas förväntningar, dessutom verkar de satsa rätt friskt på div "motorsport aktiviteter" samt "sponsringar", o bara det borgar ju för att de inte kan vara helt superkassa, för att prångla ut dämpare med usel kvalitet/prestanda kommer bara att slå tillbaka på de själva, det gäller att hålla rätt nivå på kvalite/prestanda/utseende. Sen ska man inte heller glömma: oavsett vilket kit du köper ("Kina" eller "märkes") så kommer du märka stor skillnad kontra dina gamla/slitna dämpare. Sen är det upp till var och en att avgöra om KW mfl är värda ungefär dubbelt så mycket samt om de är dubbelt så bra/hållbara...Jag är ganska säker på att K-Sport Coiloversen kommer leva upp till mina förväntningar, sen att andra tycker de e "skit" rör mig inte i ryggen. Jag kommer bara köra "normalt" med bilen (M5 E39) de sitter på, kanske lite bana nån gång...

jag tror du har väldigt rätt, många köper en del märkesprylar bara för att det är bra märkesgrejor, inte för att dom använder sakerna till max eller ens klarar av att göra det.

För många år sedan så gjorde trafikmagasinet ett test med lite olika förare på en bana och det var väldigt få som klarade av att använda över 50% av bilens kapacitet (dom hade G-mätare i och mätte värden med ett proffs vid ratten och jämförde siffrorna mot de andra "vanliga Svenssons" siffror)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Bilfreak
54 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#30
Ja och så här efter dessa inlägg och kommentarer samt företagets snabba och goda vilja på att sälja rätt delar till just min bil gör inte saken bättre. Nu får det bli K-sport skulle bara fått tag i en inställningsbag topplagring till dessa coilovers. har tyvärr inte hittat nåon som verkar ha detta till min bil om man inte tittar på mycket dyra coiloversatser.
Tack för hjälpen och så.

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

1 291 Inlägg
6 januari 2010
#31
Tuffa_Uffe skrev:
Ja och så här efter dessa inlägg och kommentarer samt företagets snabba och goda vilja på att sälja rätt delar till just min bil gör inte saken bättre. Nu får det bli K-sport skulle bara fått tag i en inställningsbag topplagring till dessa coilovers. har tyvärr inte hittat nåon som verkar ha detta till min bil om man inte tittar på mycket dyra coiloversatser.
Tack för hjälpen och så.

Eftersom du inte har mc-pherson framvagn på din A4 så behövs ju inte ställbara topplagringar, dom kan ändå inte ändra några hjulvinklar.


Bilfreak
54 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#32
MattiasH skrev:
Tuffa_Uffe skrev:
Ja och så här efter dessa inlägg och kommentarer samt företagets snabba och goda vilja på att sälja rätt delar till just min bil gör inte saken bättre. Nu får det bli K-sport skulle bara fått tag i en inställningsbag topplagring till dessa coilovers. har tyvärr inte hittat nåon som verkar ha detta till min bil om man inte tittar på mycket dyra coiloversatser.
Tack för hjälpen och så.

Eftersom du inte har mc-pherson framvagn på din A4 så behövs ju inte ställbara topplagringar, dom kan ändå inte ändra några hjulvinklar.

Så sant... men det är impfaktorn som är roligast i detta...
Borde finnsa något som gör det möjligt att ändra hjulvinklarna på dessa bilar oxå...

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

1 291 Inlägg
6 januari 2010
#33
Tuffa_Uffe skrev:
MattiasH skrev:
Tuffa_Uffe skrev:
Ja och så här efter dessa inlägg och kommentarer samt företagets snabba och goda vilja på att sälja rätt delar till just min bil gör inte saken bättre. Nu får det bli K-sport skulle bara fått tag i en inställningsbag topplagring till dessa coilovers. har tyvärr inte hittat nåon som verkar ha detta till min bil om man inte tittar på mycket dyra coiloversatser.
Tack för hjälpen och så.

Eftersom du inte har mc-pherson framvagn på din A4 så behövs ju inte ställbara topplagringar, dom kan ändå inte ändra några hjulvinklar.

Så sant... men det är impfaktorn som är roligast i detta...
Borde finnsa något som gör det möjligt att ändra hjulvinklarna på dessa bilar oxå...

Impfaktorn blir ju egentligen bara lägre med saker som är helt onödiga wink
Det är ju säkert också just därför det inte finns.

ett alternativ är ju att knåpa ihop egna övre bärarmar och göra dom så du får justerbar camber och caster tex


27 Inlägg
23 maj 2011
#34
dawwe skrev:
Tuffa-Uffe: Det enda som skiljer D2 från K-sport är färgsättningen, det är ingen direkt hemlighet. Sen att det finns folk som vill ge sken av att D2 är bättre får stå för de. Prylarna tillverkas i samma fabrik, med samma specifikationer, till o med priserna är ju mer eller mindre identiska. Maila Raidopower så kommer du få besked om det går att ordna eller inte. Gällande D2 så är det väl en firma i Göteborg som har agenturen för dessa så även om du köper via en annan ÅF så lär dämparna komma via de i vilket fall. D2/K-Sport prylar är konstigt nog dyrare på ebay.de än vad de är i Sverige, ibland så kan det dock dyka upp prylar till bra pris, men då är det nån engelsk firma som säljer har jag för mig...

Du Glömde Xyz ! med haha, samma saker samma fabrik

Thr

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 maj 2011
#35
Gammal tråd du hittat, ingen mening att fortsätta här.

Låser.


Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök