3884
Sök

Coilovers hjälp

Bilfreak
54 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Jag vet att detta varit uppe säkert 100 gånger här på forumet.
Nu är jag mycket sugen på att få tag på coilovers till min bil och funderar skarpt på en uppsättning D2.
Jag vet att det är samma sak som Ksport... Men nu skulle jag vilja ha D2 då dessa är fint med lite lila på topplagringen.
Nu till det svåra med detta, jag har tyvärr blivit mycket dåligt bemött av den firma som säljer dessa saker i Sverige.. Detta företag annonserar flitigt om att priserna är mycket bra.. Men kan man inte på ett seriöst sätt försöka sälja produkter i Sverige så borde man inte hålla på med detta eller har jag fel.

Är det någon som vet vart jag kan köpa dessa coilovers utan att behöva köpa de på E-bay. Skulle gärna vilja köpa de av ett svenskt företag.

Jag vet vad jag vill och tycker att bara för att det är ett företag ska man inte försöka köra över folk med dravel... Det finns människor som är kompetentare än en själv i branschen... Jag är inte född bakom en vagn.

Någon som vill dela med sig av erfarenheter och kunskap bara skriv.

En ring för varje hjul, snart på min bil oxå.

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 december 2009
Kontakta Raidopower i Sverige o beskriv "problematiken" för de, skulle inte bli förvånad om de kan ordna så du får K-Sport grejerna med D2-färgsättning....

Edit: Har själv beställt "lite" grejer från Raidopower med vissa speciella önskemål som de sade sig kunna ordna, inga konstigheter utan bara enkla grejer. Återstår att se om jag verkligen får grejerna som jag vill ha de, svaret kommer i vår big_smile
Senast redigerat av dawwe (25 december 2009)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Random Hero
4 047 Inlägg
25 december 2009
tjena, k-sport är en "kopia" på D2, ja kör själv med k-sports coilover på min bil, och team orange kör med dom så de e ingen skit du köper smile

Dog food lid. Backwards

Bilfreak
54 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Ja det hade varit bra om jag kunde få tag i D2 utan att ha med firman som annonserar på blocket om  dessa hela tiden... Vill inte gynna de som gör det surt för en.

4 474 Inlägg
25 december 2009
Tuffa-Uffe: Det enda som skiljer D2 från K-sport är färgsättningen, det är ingen direkt hemlighet. Sen att det finns folk som vill ge sken av att D2 är bättre får stå för de. Prylarna tillverkas i samma fabrik, med samma specifikationer, till o med priserna är ju mer eller mindre identiska. Maila Raidopower så kommer du få besked om det går att ordna eller inte. Gällande D2 så är det väl en firma i Göteborg som har agenturen för dessa så även om du köper via en annan ÅF så lär dämparna komma via de i vilket fall. D2/K-Sport prylar är konstigt nog dyrare på ebay.de än vad de är i Sverige, ibland så kan det dock dyka upp prylar till bra pris, men då är det nån engelsk firma som säljer har jag för mig...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
25 december 2009
Senast redigerat av KBerglund (25 december 2009)

Bilfreak
54 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
jo men om man varit i kontakt med dessa redan, utan att få svar.. vad gör jag då....
Senast redigerat av Tuffa_Uffe (25 december 2009)

4 767 Inlägg
25 december 2009
Ring till streetperformance efter mellandagarna och fråga efter Patrik, skulle bli förvånad om han inte kan hjälpa dig på ett bra sätt! Dom är importör av D2.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Bilfreak
54 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Tyvärr har jag inte blivit vidare trevligt bemött där med mina önskemål.
Men tack för tipset.

854 Inlägg
27 december 2009
Skulle tro att det beror på dig och inte på Streetperformace i så fall. Första gången jag pratade med dom så snackade vi i ca 40 min över telefon och jag fick ett mycket bra intryck av dom. Patrik hjälpte mig med precis allt och fixade offerter och info om allt möjligt. Är du seriös så är dom det också.

Eller så hade någon en dålig dag och då tycker jag du ska göra ett nytt försök.

Bilfreak
54 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Ska inte alla kunder behandlas som seriösa... Bara för att jag råkar ha ett betydelse fullt jobb och mailer med dessa då jag inte har tid med annat under arbetstid kan de inte tro att jag inte är seriös...
Är internet till för att maila och söka information eller vad är det till för.

Nej Seriösa företag som behandlar alla som seriösa det borde vara ett krav...

Jag är inte så sugen på att ta semester en hel dag bara för att ringa ett hobby samtal semester används till bättre saker....

Det är kul detta med privat personer som skyddar företag hela tiden... Borde inte företagen försöka skydda sig själv genom att behandla sina kunder väl....
Skulle inte vi göra det där jag jobbar så har jag snart inget jobb att gå till det är så folk gör som jag gör försöker vända sig till andra åf.... Det är inte priset som är avgörande utan service och backupp från företagen jag handlar ifrån.

4 474 Inlägg
27 december 2009
Hm...Jag har mailat både Streetperformance, Raidopower o Pean Sweden seriösa frågor o fått korrekta svar av alla tre...Men då har jag oxå ställt en tämligen specifik fråga o inte frågat om "allt från coilovers till combat-kit". Ställ en specifik fråga, tala om exakt vilken bil du har osv, vilka krav/begränsningar du har så kommer du få ett vettigt svar.

Bilfreak
54 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Ja det sista företaget du nämner är det absolut inga problem med inte när det gäller speciallbygge..
Den första kan jag bara uttala mig om det andra företaget vet jag inget om i detta läge eftersom jag inte fått svar än... med det kommer kanske..

Jag vet inte men mitt projekt verkar kanske inte vara seriöst tycker vissa men jag hade inte på börjat detta utan att färdigställa det.

159 Inlägg
27 december 2009
Tuffa_Uffe skrev:
Ja det sista företaget du nämner är det absolut inga problem med inte när det gäller speciallbygge..
Den första kan jag bara uttala mig om det andra företaget vet jag inget om i detta läge eftersom jag inte fått svar än... med det kommer kanske..

Jag vet inte men mitt projekt verkar kanske inte vara seriöst tycker vissa men jag hade inte på börjat detta utan att färdigställa det.

Hej Uffe!

Om jag tolkar ditt inlägg ovan korrekt så har du skickat en förfrågan till oss men inte erhållit ett svar, är det riktigt?
Jag har sökt efter mail från Ulf/Uffe (som jag antar att du heter) men inte funnit något, vi försöker besvara alla förfrågningar inom 24h (med reservation för längre svarstider nu under jul/nyårsledigheterna).

Vänligen sänd ett mail till info@raidopower.com så skall vi givetvis försöka hjälpa dig efter bästa förmåga, alternativt slå oss en signal på telefon 08-585 000 80.

Med vänlig hälsning
Andreas Hedström
Raidopower, Stockholm

1 581 Inlägg
27 december 2009
Nu när en tråd är uppe, hur är kvaliten jämfört med H&R? Halva priset så får man lika bra "dämpare" men dem rostar sönder eller vad är det som falerar jämfört med dubbla prisets coilovers?

854 Inlägg
27 december 2009
Fellow skrev:
Nu när en tråd är uppe, hur är kvaliten jämfört med H&R? Halva priset så får man lika bra "dämpare" men dem rostar sönder eller vad är det som falerar jämfört med dubbla prisets coilovers?

Troligen kvalité och prestanda då H&R tar mer än dubbelt så mycket för ett ej justerbart race-kitt än vad K-sport/D2 tar för sina trackracing. Om inte så har dom åtminstone lurat mig big_smile

4 001 Inlägg
27 december 2009
med tanke på hur luddigt du formulerar dig i denna tråden så förstår jag varför dom inte svarar på ett seriöst sätt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

401 Inlägg
27 december 2009
TS verkar inte vara nöjd vilket svar han än får.

4 474 Inlägg
27 december 2009
Fellow: H&R tillverkas för det första inte i asien, dvs högre produktions/utvecklingskostnader i form av högre lön till de anställda osv, så där i ligger säkert en del av förklaringen till att de kostar ca 7" mer. D2/K-Sport tar som lägst ca 8000 för deras billigaste coilovers, har för mig att de är ställbara i X antal lägen gällande dämpningen, samt givetvis justerbara i höjd. Utöver detta kit för "street use" så finns det ju värre kit, tex ett med separata reservoarer med "hur många inställningsmöjligheter som helst", dock så tror jag inte att dessa mer sofistikerade kit är ämnade för bilar som körs på allmän väg. En annan tänkbar anledning till att man kan hålla lägre priser är givetvis att man helt enkelt har lägre kvalitet på grejerna, vilket jag inte håller för osannolikt. Men frågan är om kvalitetsskillnaden isf även återspeglar sig i priset, dvs har H&R ungefär dubbelt så hög kvalitet...O vad betyder kvalitet isf, att de håller dubbelt så länge?Eller att dämparna pallar mer plågsam körning på bana? Eller är de bättre anpassade för "everyday use"? En annan fråga är vad förväntar du dig av dämparna? Vill du "bara" byta ut dina gamla trötta dämpare? Eller vill du bara kunna sänka bilen snyggt? Eller kanske ta ut den på bana?? Min personliga åsikt är att så länge du ämnar använda bilen tämligen "normalt", dvs köra med den som folk i allmänhet men åka lite bana då o då så kommer du bli nöjd med D2/K-sport, speciellt om du väger pris mot prestanda. Om du däremot skall ha det bästa som går att få tag i, o det får kosta va det vill så bör du kolla på andra prylar, tex H&R, Bilstein och K&W. Eller varför inte Öhlins?

Edit: Jag kommer montera K-Sports coiloverkit (det för ca 8000) på min M5 E39 i vår
Senast redigerat av dawwe (27 december 2009)

Bilfreak
54 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
med tanke på hur luddigt du formulerar dig i denna tråden så förstår jag varför dom inte svarar på ett seriöst sätt.

Anledningen till min formulering i denna tråd är pga att jag inte ville hänga ut enstaka företag och har därför inte nämt dessa vid namn. Det har så mänga andra gjort och tycker att de som känner igen sig lär säkert veta vilka de är... Det viktigaste för mig är att alla skapar sig sin uppfattning.. Sen skapa vissa sig uppfattning innan de vet vad det handlar om och det kan inte jag tycka är rätt....

Sök