marcusss skrev:
Xuri skrev:
http://forum.megasquirt.se/viewtopic.php?f=1&t=4077&hilit=KoiKe
Där finns lite!
Jag är allt medlem där inne med och läst de mesta men känns som att nån som kunde vägleda en lite bättre/i praktiken krävs för detta. Såg att du hade mappat din själv, måste säga att jag är avensjuk på din kunskap:)
börja å bestämt hur du vill ha de å vart boxen osv ska placeras.
Jag kör tex Msd 6a tändförstärkare å annan tändspole men orginal fördelare osv bara för de är lättare vid besiktning osv, Ford edis tex e billigare men då ska man ha andra tändkablar å de blir mer att återställa inför besiktningen
Som jag har kopplat mitt sprut nu så är de bara till å skifta ms kabelhärvan mot orginal, 3 kontaktstycken å Tps å luftmassemätare som ska dit.... å sen gömmer jag bara ms kabelhärvan lite..orginal härvan sitter i hela tiden... sen är de 2 kablar inne i kupen man får ändra till soppapumpsrelät å en till spridarsignalen... de tar nån timme så sitter orginal sprutet monterat å fungerar så man kan besikta...
vet inte hur duktigt du är på el men ms e riktigt lätt att koppla om man bara kolla över ett elschema å inte stressar första gången man kopplar! så kolla över lite hur man kopplar å lär dig hur en multimeter funkar om du inte kan de redan.. Å varje kväll kan man sitta framför en dator å trycka lite i megatune å läsa vad som gör vad, de man ser effekt av e väl dock först när sprutet e kopplat å motorn går då får man resultat på alla knapptryckningar.
De finns flertalet startmappar som du kan använda när du startar din bil, Även om du bygger efter samma koncept som nån annan har eller liknande så kan du oftast köra på den mappen med några småändringar bara.
De finns många som snackar skit om ms men jag gillar de...för dom pengarna å rätt ok support så duger de..i början fick jag hjälp av polare å knappra å lite support över telefon, Tack knotan :p
Men nu mappar jag helt själv å kör helt själv när jag gör de för de är betydligt enklare, man känner sin bil bäst själv. å jag tycker den går lika mjukt å fint som med orginal styrsystemet..